Erfarenheter av att ha backspegeln på undersidan av styret?

Klart man måste ha speglarna under styret, hur skall man annars kunna se i dom?????
1990_HARLEY_CUSTOM.jpg

Kört med Double Take i flera år på min offroad-hoj. Den lilla/korta duger bra för det grundläggande. Mycket smidiga att justera. Överlever allt, kraschtestad många gånger. Värda pengarna, något man sparar till nästa hoj.

Sett dom som gjort sånt, en del har väl gjort egna fästen och klistrat spegeln på. Double Take verkar ju ha en variant som bara sitter direkt på styret med typ en kattstrypare. Men hur mycket ser man i en sån spegel, blir det inte väldigt litet?

I min erfarenhet så såg jag tillräckligt bra. Kostar 20 kr att testa om det funkar för dig, eller om det blir för litet.

Det var så där jag i sånt fall hade tänkt montera speglarna, men som sagt nu känns det lite osäkert just för risken om man skulle göras sig illa på spegeln vid en marksyning.

Sådär kör jag på min grusmoppe också. Sikten blir faktiskt bättre än att ha spegeln ovanför styret pga att armar och axlar inte är i vägen.

Var om till Luleå igår och kollade på Biltemas styrändsspeglar som nog skulle ha funkat men passade på dom, beställde en Acerbis spegel på eBay då jag kom hem. Får väl se hur den passar men jag hoppas den blir bra.

Köpte en Acerbis spegel https://www.ebay.com/itm/ACERBIS-UN...e=STRK:MEBIDX:IT&_trksid=p2057872.m2749.l2649 men den passar inte så bra, problemet är att jag fick flytta in kopplingshandtaget ca 5-7 mm för att fästet till spegeln skulle få plats mellan ljus, blinkersomkopplare och kopplingshandtaget och då tar kopplingsgreppet i ljusomkopplaren så hojen precis kan frikopplas. Monterar jag spegel innanför kopplingshandtaget så ser jag inget i den utan bara min egen arm.

Har dock en idé att göra ett eget fäste av nylon till spegeln som sen skruvas fast i gängan är originalspegeln sitter. Eller är det nån som har nån smart idé hur man ska montera spegeln som ska montera runt styret. Min tanke är att montera nån form av kula i gängan för spegeln och sen ta två nylonbitar och fräsa ut gropar för kulan i "spegelgängan" och kulan i änden på spegel och sen ha en skruv på mitten som klämmer ihop bägge bitarna mot kulorna, blir i sånt fall nån form av eget ram mount. Ska kolla om man kan ha så tur att några ram mount prylar kan passa men risken är väl liten att man ska ha sån tur.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!