Erfarenhet utav skyddsväst?

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
Det finns skyddsvästar som alternativ till ryggskydd
Dainese har såna har jag för mig. Måste ju finnas några här på sporthoj som använder västarna.

Är dom bra jämfört med vanliga ryggskydd?
Knöligt under skinnställsjackan, får dom plats och så?
Blir det varmt o svettigt?

Behöver lite för och nackdelar innan jag överväger att köpa en sådan. Jag trivs inte alltför bra med mitt nuvarande ryggskydd nämligen.

Tack!

Menar du en sån där nätbrynje-tröjja med skydd i? :D
Svårt att byta skydd i om något pajjar. (?)
Åk runt med BARA en sån en solig dag,,=KOLLA KASSLERN!

:D :D :D

Bill G skrev:
Menar du en sån där nätbrynje-tröjja med skydd i? :D
Svårt att byta skydd i om något pajjar. (?)
Åk runt med BARA en sån en solig dag,,=KOLLA KASSLERN!

:D :D :D

Nej. Inga nätbrynjor här inte. Visserligen är det mode nu men så snyggt är det inte. vanliga svarta västar.

Jag har

Jag har en sådan väst från Dainese. Ryggskydd och några vadderingar, alltså inte med axel och arbågsskydd.
Tycker den sitter bra på mig, tänker inte alls på den när jag kör. Jag valde att köpa en storlek mindre än jag normalt har (medium tror jag). Sitter tightare och känns säkrare, kan inte röra sig.

Det finns två nackdelar
1. När det är varmt så blir det varmt. Fast frågan är om det kan bli svettigare än det redan är i ett skinnställ.
2. Direkt efter McDonalds... tight.

Totalt sett; jag är nöjd. :tummenupp

/Dea

Jag har en Dainese skyddsväst. Nätvarianten med rygg, bröst, axel o armbågsskydd. Finns inget skönare!! En varm dag tar man på bikinin o skyddsvästen o sen gasar man. Fläktar så jävla skönt... :tummenupp
Du blir INTE kasslersolbränd av en sådan. Västen rör ju lite på sig och solen faller lite olika hela tiden... :fakta

Bikerbitch skrev:
Det finns skyddsvästar som alternativ till ryggskydd
Dainese har såna har jag för mig. Måste ju finnas några här på sporthoj som använder västarna.

Är dom bra jämfört med vanliga ryggskydd?
Knöligt under skinnställsjackan, får dom plats och så?
Blir det varmt o svettigt?

Behöver lite för och nackdelar innan jag överväger att köpa en sådan. Jag trivs inte alltför bra med mitt nuvarande ryggskydd nämligen.

Tack!

BB: Har du nån aning om vad en sån väst kostar?
Eller VART man kan prova/köpa en?

Är inte heller allt för nöjd med mitt Daineese ryggskydd..

//Nichlas

Re: Re: Erfarenhet utav skyddsväst?

Iceman1975 skrev:
BB: Har du nån aning om vad en sån väst kostar?
Eller VART man kan prova/köpa en?

Är inte heller allt för nöjd med mitt Daineese ryggskydd..

//Nichlas

Lelles i Uppsala har. Kostar ~2000.- och är värt vartenda krona, stter som gjutet på kroppen.

- P -

Kör med sånt :fakta

Tycker dom är bra (tjejen har likadant), har haft det i kanske 5-6 år eller nått.

Det negativa är att det kan bli lite varmt på ryggen för den sitter ju slickad. Dock är det ju också ett plus, den sitter mao på plats hela tiden och varmt - ja det är det ju i alla fall.

Jag är mkt nöjd!

Pratar vi om de svarta västarna, med ryggskydd, vaddering i nacken samt lite vadderingar på olika ställen framtill?

Jag har ett sådant och jag är mkt nöjd.
Tror jag har strl, S och det sitter som gjutet. Tror inte det blir varmare under den västen än vanliga ryggskydd med ärmar.
Hellre svettas jag lite extra i ett tajt ryggskydd än att ha ett ryggskydd som kan röra sig, men är svalare!
Anledningen till att jag inte köpte ett ryggskydd med remmar och njurbälte är att jag tycker det räcker med alla remmar man har jämnt ändå, (bh, linnen o.s.v.), ville inte ha fler remmar som, klämde åt/var för lösa/ skavde/ kliade/ vart svettigt under/tryckte.

Jag är mkt nöjd.
Vadderingen i naken gör dessutom att när jag har skinnstället, samt halsduken på, så kan inte huvudet kastas bakåt.
Är det en sådan väst(du kanske såg den på Rörken), du undrar över, så rekomenderar jag den starkt. :tummenupp

exiteme skrev:
Jag har en Dainese skyddsväst. Nätvarianten med rygg, bröst, axel o armbågsskydd. Finns inget skönare!! En varm dag tar man på bikinin o skyddsvästen o sen gasar man. Fläktar så jävla skönt... :tummenupp
Du blir INTE kasslersolbränd av en sådan. Västen rör ju lite på sig och solen faller lite olika hela tiden... :fakta
Håller med. Har en Dianese Safetyjacket 20 (?) för riktigt varma dagar. Inga kasslermönster här inte; fortfarande lika blekfet. :D

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back