Erfarenhet av yamaha fjr 1300?

Bagarn_73

Dooh!
Gick med
8 Aug 2005
Hoj
Honda cbr 600rr 08 banhoj, sv 650-01+ ktm 450exc 12
Hejsan, jag funderar på att köpa en fjr 1300.
Någon med erfarenhet av denna, det blir nog en 2001-2002a i sånt fall.
Några barnsjukdomar, trevlig etc?
Tacksam för input.

Mvh: Olof

I mitt tycke en perfekt touringhoj. Köpte en -04 ny som jag körde dryga 5000 mil med. Mest långresor till sydeuropa. Många alppass har det blivit med packning och passagerare. Helt bekymmersfritt. Sålde den i höstas då vi ansåg oss nöjda på semesterresor med mc (åldern tar ut sin rätt). Inga reparationer behövdes under den tid jag hade hojen. Service enl. bok och en del extra olje- och filterbyten. Några omgångar däck och något byte av bromsbelägg också förstås. Kardan är perfekt vid långtouring. Modellen börjar få några år på nacken men jag tror att det är ett bra begagnat val. Pengen avgör förstås men har du möjlighet är det bra att försöka gå upp några årsmodeller för att få en hoj med ABS. Fanns i vart fall på 04-orna och kanske på sena 03 men jag är osäker på det.
Perfekt för touring men funkar att leka lite med också. Dryga 140 hk och relativt lättsvängd trots storlek och tyngd. Haft mycket skoj på bana när jag kört SMC-kurser.

Tackar för infon.
Jag har själv blivit lite sugen på att pröva på lite långsvängar. Körde 162 mil på min africa twin i somras.
(Nu såld för övrigt)
Jag har inga planer på att ta den till nån bana.. Men man vet ju aldrig vad för sjukt man kan komma på. :)

Mvh: Olof

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...