Erfarenhet av Siba försäkring?

Fresa

Ska väl ta kortet nu när man sålt hojen
Gick med
3 May 2004
Hoj
Längtar efter 1000 cc
Tja e det någon som har erfarenhet av sibas drulleförsäkring man kan teckna på allt man köper.

Köpt en telefon för 4 veckor sen och igår så gick jag o hämta posten och halka på lite is o samtidigt som jag ramlade så skickade jag luren rakt ner i ett vattenfyllt dike.

Hur glad blir man? sen så kom jag på att jag hade denna försäkring men gäller den för sånt?

Försäkringar och garantier för just mobiltelefoner gäller för allt förutom fuktskador har jag tyvärr fått erfara.

Men det skadar ju inte att försöka iaf.

De uppmanar ju i princip till bedrägeri när de försöker sälja en så vore fan om den inte gällde sedan.

Isåfall får han väl "råka" köra över den med bilen.

Du tror inte att man märker att mobilen genomgått en fuktskada när man undersöker vad som är fel på den?

Funkar det inte på siba så kan du vända dig till Anovo Engström iaf, brukar ofta vara smidigt via dem, men du får ingen ersättningstelefon under den tid de undersöker din mobil.

Du tror inte att man märker att mobilen genomgått en fuktskada när man undersöker vad som är fel på den?

Funkar det inte på siba så kan du vända dig till Anovo Engström iaf, brukar ofta vara smidigt via dem, men du får ingen ersättningstelefon under den tid de undersöker din mobil.

Det kanske regnade när han råkade köra över den? :näsblod

jag brackade min systemkamera för ett tag sen, iof köpt på onoff, försäkrad genom SOLID AB

har bara varit problem med dom, så det var sista gången jag tecknade en extra drulleförsäkring :mad:

jag brackade min systemkamera för ett tag sen, iof köpt på onoff, försäkrad genom SOLID AB

har bara varit problem med dom, så det var sista gången jag tecknade en extra drulleförsäkring :mad:

Håller med. Köpte en bärbar dator på Siba för nåt år sen som jag tog en färsäkring på via Solid.
Long story short, den gick sönder och jag fick ingen ersättning.
Inte nog med de, dom vill även ha 1400:- för att jag ska hämta ut min trasiga dator igen.

Jaha, då var det väl mjukvarufel i din dator då?
Eller var det uppenbart bedrägeri?

Jag är skitnöjd. Ingen värdeminskning eller självrisk på en nästan tre år gammal laptop. Plasten runt "gångjärnen" började spricka på locket (skärmen), jag hörde av mig och det var inga protester.

Om du tappar telefonen i diket skulle kunna jämföras med att hälla cola i den vilket de brukar dra upp som exempel.

Det roliga i sammanhanget är att hemförsäkringen täcker nästan lika mkt som dessa extra försäkringar gör. Har aldrig köpt på mig en extra förs utan tagit det på hemförsäkringen. Funkar perfa!

Det roliga i sammanhanget är att hemförsäkringen täcker nästan lika mkt som dessa extra försäkringar gör. Har aldrig köpt på mig en extra förs utan tagit det på hemförsäkringen. Funkar perfa!

Ja skillnaden mot hemförsäkringen kan väl vara att man slipper värdeminskningen och självrisken. På tex systemkameror kan värdeminskningen vara så mycket som 30% första året och det är inte så kul om den kostar 15000...

Men å andra sidan kostar tilläggsförsäkringen flera tusen så...

Ja skillnaden mot hemförsäkringen kan väl vara att man slipper värdeminskningen och självrisken. På tex systemkameror kan värdeminskningen vara så mycket som 30% första året och det är inte så kul om den kostar 15000...

Men å andra sidan kostar tilläggsförsäkringen flera tusen så...

Nä, men om du köper en systemare för 15 lax idag så kommer bara begpriset att vara minst 30% mindre efter ett år ändå. :)

Hade nog inte vänt mig till Anovo Engström. Pratar med dem dagligen via jobbet och säger bara :huvet :huvet :huvet :huvet.
Fuktskador brukar tas på försäkring dock lite högre självrisk. I alla fall inom Expert. Brukar vara 200kr istället för 100kr

Hade nog inte vänt mig till Anovo Engström. Pratar med dem dagligen via jobbet och säger bara :huvet :huvet :huvet :huvet.
Fuktskador brukar tas på försäkring dock lite högre självrisk. I alla fall inom Expert. Brukar vara 200kr istället för 100kr

Jag känner till dem genom mitt förra jobb på ett IT-företag.
Pratade oxå med dem dagligen, men dem var alltid snälla och trevliga mot mig.
Kan ju bero på att jag har en telefonvänlig röst :tungan

Jag känner till dem genom mitt förra jobb på ett IT-företag.
Pratade oxå med dem dagligen, men dem var alltid snälla och trevliga mot mig.
Kan ju bero på att jag har en telefonvänlig röst :tungan

Nej maken till trångsynt företag finns inte. :gnissla :gnissla.
Hade en telefon där för kunds räkning. Felet var att telefonen inte startade och att knappsatsen hade spruckit. När man får tillbaka den så står det bara att de har testat den och inte hittat något fel. När kund ska hämta så startar den fortfarande inte och knapparna är lika spruckna. När jag sedan kontaktar dem för att se vad de har att säga till sitt försvar så nekar de till att de över huvud taget har haft telefonen. Jag blir tvungen att faxa upp DERAS servicerapport för att över huvud taget få skicka den dit igen.

:gnissla :huvet :gnissla :huvet :gnissla :gnissla :huvet :huvet

Nej maken till trångsynt företag finns inte. :gnissla :gnissla.
Hade en telefon där för kunds räkning. Felet var att telefonen inte startade och att knappsatsen hade spruckit. När man får tillbaka den så står det bara att de har testat den och inte hittat något fel. När kund ska hämta så startar den fortfarande inte och knapparna är lika spruckna. När jag sedan kontaktar dem för att se vad de har att säga till sitt försvar så nekar de till att de över huvud taget har haft telefonen. Jag blir tvungen att faxa upp DERAS servicerapport för att över huvud taget få skicka den dit igen.

:gnissla :huvet :gnissla :huvet :gnissla :gnissla :huvet :huvet

Jag antar att jag hade tur då...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!