Erfarenhet av Is körning med sporthoj önskas

TOKER

Dödsryttare
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Indian Scout 600cc -23
Är det någon som har dubbat riktiga sportdäck eller slicks som de som kör isroadracing i norrland. Tänkte mest på vad för skruvar i mm och om de ska härdas och hur långt utstick det ska vara.

Jag har samma funderingar.
Jag tänkter testa att dubba slicks. Lite info har jag väll. Har bara gjort iordning dubben nu, längre har jag inte kommit. Bultarna är försänkta insex med dim, bak: m8*40 och fram m6*40 med stora brickor försänkta mot bultskallen. Fastskruvna med locingmutter. Hål i däcket tänkte jag bränna att borra kan förstöra corden.
Slang och kappa (brandslang tror jag funkar men tror den måste vara fastlimmad på nått vis.)

Att svarva dubben tar en evighet,så jag gjorde en hållare med ett rör som sitter i vinkel mot en bänkslip. Då är det bara att sätta i bulten och dra försiktigt med skruvdragare. Bultarna blir som fabriksgjorda.

Ska bli skoj att testa däcken i vinter :banana . Nån som har tips?

Ylle skrev:
Jag har samma funderingar.
Jag tänkter testa att dubba slicks. Lite info har jag väll. Har bara gjort iordning dubben nu, längre har jag inte kommit. Bultarna är försänkta insex med dim, bak: m8*40 och fram m6*40 med stora brickor försänkta mot bultskallen. Fastskruvna med locingmutter. Hål i däcket tänkte jag bränna att borra kan förstöra corden.
Slang och kappa (brandslang tror jag funkar men tror den måste vara fastlimmad på nått vis.)

Att svarva dubben tar en evighet,så jag gjorde en hållare med ett rör som sitter i vinkel mot en bänkslip. Då är det bara att sätta i bulten och dra försiktigt med skruvdragare. Bultarna blir som fabriksgjorda.

Ska bli skoj att testa däcken i vinter :banana . Nån som har tips?

M8 är du inte frisk det är ju riktigt stort på hojarna som de har i norrland ser det ut som M6 max skruvade i slicks och ca 300skruv bak och 200-250 fram.
Hur många kör du med?

Kappa bara att ta gummi pressening och silver tejp

TOKER skrev:
M8 är du inte frisk det är ju riktigt stort på hojarna som de har i norrland ser det ut som M6 max skruvade i slicks och ca 300skruv bak och 200-250 fram.
Hur många kör du med?

Kappa bara att ta gummi pressening och silver tejp

Frisk vet ja int :) . Men kollar man på bilder på hojarna från Östersund så ser det ut som m8. ca 180 i bak får jag det till. Och det tror jag inte blir nått problem. Har som sagt bara gjort bultarna nu. Tanken med m8 bak och m6 är att få bättre grepp fram än bak. Men som sagt det skulle vara intressant att höra med nån som vet vad dom kör med.

hoppas nån testar sånna här :-)
http://www.crossbolaget.com/s_VisaKatogorien.asp?rubrik=Dubb&besk=Woodys<br><br>Gold%20digger%20-%20Woodys%20bästa%20dubb.%2060%20graders%20coromantspets.%20Komplett%20med%20mutter.<br><br>Använd%20rund%20eller%20fyrkantig%20bricka,%20skruvas%20fast%20i%20mattan.&pic=pluskategoridubb

följ länk...ni får kopiera å klistra.....

Last edited:
dubb

Det skulle varit ett bra alternativ i fall de hade kostat 1:- dubben hade faktiskt tänkt mig såna endast tills man hörde vad det kosta.
Kanske är snål men det går nog ca 400-500 totalt och det är alldeles för dyrt.

har fått lite tips av en kompis som kör isracing.
när d har dubbat däcket så häll i talk eller barnpuder mellan däck & brandslang innan du stoppar i gummislangen, får ner friktionen.....

kolla även här.....
http://www.iceroadracing.net/

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP