SP3-martin
mohaaaaaaaaa
Är det någon som har erfarenhet av att handla ifrån usa?
vad ska man tänka på, några tips på bra sidor?
vad ska man tänka på, några tips på bra sidor?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Måste ju vara en jävla skillnad på vilket företag du tänker handla ifrån? och vad? kanske... Jag tror inte det är så mycket krångel att skicka det över atlanten från USA till Sverige.. Det måste ju gå bra.
helt rätt med frakten, det är ganska lätt att få ordning på, men man kan ha otur och fastna i tullen
Åker alltid på tull och moms![]()
Be butiken att inte skicka med kvittot i paketet och när du får brev hem från tullen så skickar du ner en redigerad kopia av kvittot du fick via mail eller vanlig post.. Mindre moms och tull..![]()
Handla på bara, inget har fastnat i tullen för mig, och jag har beställt hundratals sändningar därifrån (för totalt MYCKET pengar). Dock ska du inte som tidigare nämnts inte glömma att räkna på tull mm.
Det enda som har försvunnit på väg hem är ett par crossgoogels jag köpte åt min brorson (värde ca 200.
Då jag köpt från USA så har jag fått hämtat på posten där har jag fått betala tull och postens avgifter hur kommer man undan det?
Då jag köpt från USA så har jag fått hämtat på posten där har jag fått betala tull och postens avgifter hur kommer man undan det?
Jag kanske misstolkade ditt inlägg, inget har fastnat i tullen och varit svårt att få igenom,. Däremot har det ibland (oftare på senare tid) kostat en slant. Det man "rent hypotetiskt" skulle kunna göra är att be säljaren att skriva ett kvitto med avsevärt lägre tullvärde på. Men det vore olagligt tror jag![]()
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |