Erfarenhet av Dunlop och Bridgestone slicks?

Johansson

Sporthoj Senior Member™
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Aprilia Tuono v4r
Jag har ingen erfarenhet alls av dessa däck. Hur står de sig gentemot Pirelli och Metzeler slicks när det gäller grepp/hållbarhet/pris.

Kör med dimension 120/70 17 och 180/55 17 idag. Vad har slicksen för modellbeteckning hos Dunlop och Bridgestone och vilka dimensioner är det som gäller för mig?

// Johansson

Jag kan egentligen inte jämföra med nåt för jag har bara kört Dunlop och de funkar riktigt bra tycker jag. Nu är jag rookie och har inte kört så mycket men jag tycker de ger riktigt bra feedback, jag känner direkt när jag gör nåt galet eller när jag gör nåt rätt. Senaste bakhjulssläppet kändes ungefär som man drar två bitar sandpapper mot varandra i bakändan och jag kände att det var på väg att släppa och kunde dra ner lite på gasen... Det är skillnad mot Michelin Supermoto-slicksen jag har på motarden, där är det allt eller inget... ;)

Jag kör 120/70 fram och 195/70 bak.

Jag har inte haft mycket över för Dunlop fram tills jag provade dom själv på anderstorp för två veckor sedan.

Personbästa med 2 sekunder på nån annans hoj :) Hojen blir helt klart mer instabil och styret är nervöst och det fladdrar lite, men om man inte har ont av det så är greppet sjukt bra och hojen styr mer bestämt än med Pirelli/Metzeler.

Om någon kan modellbeteckningarna och blandningarna så skriv gärna ut dem samt vad ni rekommenderar :tummenupp

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park