ERF strategi

Freppa skrev:
Jaja, han får väl ta min plats då.
IHELLVITTE HELLER!!! :mad: :mad: :fatta!
Du ska köra själv ditt fegsnöre... Så jag kan sitta på läktaren och skratta åt eländet. :fakta

(Alternativt vifta med ett megastort GO FREPPA!!!-plakat. Beror på hur snäll du är mot mig och hur bra du kör). :tummenupp :)
 
Last edited:
Nu är jag kanske felinformerad,och gud skall veta att det inte är första gången,men den där kawwan som kom på andra plats på knudan,hade inte dem bara 2 förare och 1 välklädd skylthållare...altså blir min taktik inför nästa år att sitta och dricka bira med gsxr11 och låta nån annan skita ner sig...Vad säger du micke? Plan?
 
thundrace skrev:
Nu är jag kanske felinformerad,och gud skall veta att det inte är första gången,men den där kawwan som kom på andra plats på knudan,hade inte dem bara 2 förare och 1 välklädd skylthållare...altså blir min taktik inför nästa år att sitta och dricka bira med gsxr11 och låta nån annan skita ner sig...Vad säger du micke? Plan?
låter perfekt, snabbast på läktarn :D
 
thundrace skrev:
Nu är jag kanske felinformerad,och gud skall veta att det inte är första gången,men den där kawwan som kom på andra plats på knudan,hade inte dem bara 2 förare och 1 välklädd skylthållare...altså blir min taktik inför nästa år att sitta och dricka bira med gsxr11 och låta nån annan skita ner sig...Vad säger du micke? Plan?
Jo, världens flashigaste reservförare.
 
thundrace skrev:
Nu är jag kanske felinformerad,och gud skall veta att det inte är första gången,men den där kawwan som kom på andra plats på knudan,hade inte dem bara 2 förare och 1 välklädd skylthållare...altså blir min taktik inför nästa år att sitta och dricka bira med gsxr11 och låta nån annan skita ner sig...Vad säger du micke? Plan?
Och vem ska då köra??
 
Kyckling skrev:
IHELLVITTE HELLER!!! :mad: :mad: :fatta!
Du ska köra själv ditt fegsnöre... Så jag kan sitta på läktaren och skratta åt eländet. :fakta

(Alternativt vifta med ett megastort GO FREPPA!!!-plakat. Beror på hur snäll du är mot mig och hur bra du kör). :tummenupp :)

Eftersom jag är ond så kommer jag ju självklart hälla socker i alla andras tankar vilket gör att jag kommer vinna stort. Så det är bäst att du hejar på mig, annars får du rotspö när jag (var det inte "vi"?) tar makten i världen!
 
Zmurfen skrev:
Och vem ska då köra??

Det fattar du väl!!!

Jag tar ju alltid med mig tält, golv, gasgrill, talrikar, bestick, kylskåp, hoj, reservhoj och lite bensin om man nu skulle få köra i 6-timmar. :Bugar

Om jag inte får vara med så kommer jag att bli konkurent. Problemet är nu att ingen vill köra på min gamla suka. Just nu är det en sk Flintstonemotor med pistongdrift...
 
GSXR1100R skrev:
*... om vi sänker oss 2 sekunder per varv...
*... om vi sen orkar köra entimmespass istället för 30 minuterspass
*... vi tankade för ofta oxå
*... totalt ger det oss 299 varv och det innebär pallplats.

Detta är dock en ren fantasi eftersom vi troligen inte orka att köra entimmespass och dessutom kan allt hända, vi får sikta på topp tio istället.

Kommentar:
2 sekunder per varv betyder mer gasande som kräver mer av dig som förare som då innebär att du blir trött fortare. Det ger också ökad bensinförbrukning som ger dig tätare tankningsintervall.

Håller med dig om att top 10 är en mer realistisk målsättning. Kom i håg att vi inte ska bli uppklassade till A-förare!
 
thundrace skrev:
...altså blir min taktik inför nästa år att sitta och dricka bira med gsxr11 och låta nån annan skita ner sig...

Nej du behöver trimmas! Se till att träna kondis i vinter. Du kan börja med att hjälpa till med fysträning. Här kommer ett förslag:

1. Uppvärmning. Ett varv rundt Knudan med Flintstonemopeden.
2. Marklyft/motorlyft. 3 x 20 rep från knästående.
3. Avgassittups. 3 x 20, liggande på rygg till å kyssa avgasröret.
4. Stretching. Sittande upprest på cykel prova att lägga knä i golvet.
5. Ner jogging. Springa runt och samla in alla verktyg.
6. Avslappning. Starta motorn och njuta av ljudnivå utan avgassystem.

Ha en god fysisk vinter. :hihi
 
Kristian Salö skrev:
Nej du behöver trimmas! Se till att träna kondis i vinter. Du kan börja med att hjälpa till med fysträning. Här kommer ett förslag:

1. Uppvärmning. Ett varv rundt Knudan med Flintstonemopeden.
2. Marklyft/motorlyft. 3 x 20 rep från knästående.
3. Avgassittups. 3 x 20, liggande på rygg till å kyssa avgasröret.
4. Stretching. Sittande upprest på cykel prova att lägga knä i golvet.
5. Ner jogging. Springa runt och samla in alla verktyg.
6. Avslappning. Starta motorn och njuta av ljudnivå utan avgassystem.

Ha en god fysisk vinter. :hihi
:rofl :rofl :rofl
Det e nästan så man saknar dig redan :banana
 
Kristian Salö skrev:
Kommentar:
2 sekunder per varv betyder mer gasande som kräver mer av dig som förare som då innebär att du blir trött fortare. Det ger också ökad bensinförbrukning som ger dig tätare tankningsintervall.

Håller med dig om att top 10 är en mer realistisk målsättning. Kom i håg att vi inte ska bli uppklassade till A-förare!
Man slipper upplassning även om man vinner ERF, tävlingsformen har ingen SM status, dock är topp 10 ett bra (realistiskt) mål att sikta på, ditt komma i form program ser lysande ut :D

Mera dårar i depån :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back
Top