ERF sprint= givet för min del

Så det betyder med andra ord är det fritt fram för vilka typer av hojar som helst att köra i klassen? Typ gammel racers, 70-80-tals superbikes, tvåtaktare, osv? Har den två hjul och alla relevanta delar fastnajade så är det bara köra?

Låter ju onekligen skitkul. Kanske dags att ta licens. :)

Sålänge man klarar ljudkraven kan man köra med vad som helst, ja.

felmeddelande är alltså sättet att berätta sånt på? ;)

Tror vi hittat en bugg :) Men inte kunde väl undertecknad kodare ta hänsyn till det osannolika fallet att dropdownlistan inte har några värden? *morr*

Hoppas nu alla ni som sitter här å tycker att det kommer bli så himla fränt att köra verkligen kommer och kör med, generellt sett så vill alla köra när man sitter bakom tangentbordet på vintern, men när det väl kommer till skott är alla puts väck :krama

Är väl samma upplägg som kvällsracen på torpet? kul i alla fall, kommer racen att vara före eller efter långloppet? är ju lite segt att köra ett sprintrace efter 3H i sadeln, o innan vill man ju inte skrota hojen! fan kanske får nöja mig med att köra REC! eller man kanske ska ställa upp med 660:n

Ska nog testa att bli sist i åtminståne Ett race nästa år.

Bra jobbat! :)

Ska sprida detta till alla jag kört med i år som inte hänger här.

Henrik

En fråga. Kommer detta att vara endagarsarrangemang?

/Pär

Har kanske läst dåligt i tråden men vilken dag körs kvalet och racen (fredag, lördag eller söndag)?

Beror på vilken tävling du menar? På premiären kör vi en söndag, i Karlskoga kör vi en torsdag, mantorp tror jag blir en fredag, och finalen blir en lördag.

Låter ju definitivt trevligt! Låter ju som om man får anmäla sig för licens, köpa kraschkåpor och leta banor och dagar som passar. Kul! :yoparty

Sålänge man klarar ljudkraven kan man köra med vad som helst, ja.

Och är det fastslaget hur det kommer gå till. Stod nåt snabbt i vad-hände-i-kga-tråden om fullgas men sen inte så mkt mer (sist jag kollade).

Vem vill bygga turbo till en SXV550 åt mig ? :yoparty

En annan fråga vad gäller hemmabyggen. Kan jag ta en R6-motor och stoppa i min husa och köra med? Vad gäller för 2t, samma kubikgränser oavsett antal takter?

Beror på vilken tävling du menar? På premiären kör vi en söndag, i Karlskoga kör vi en torsdag, mantorp tror jag blir en fredag, och finalen blir en lördag.
Okej :tummenupp

Men det blir alltså ERF-kval, ERF-race, Sprint kval och 2 Sprint race samma dag? Inget BoTT?

Okej :tummenupp

Men det blir alltså ERF-kval, ERF-race, Sprint kval och 2 Sprint race samma dag? Inget BoTT?

BoTT kommer att köra sin serie ihop med SRL, en nystartad bilserie.

Tidsschemat blir i stora drag såhär:
9-9.20 Kval Sprint
9.30-10.15 kval NEC/REC
10.25-10.45 Race 1 Sprint
11.00-17.00 Race NEC/REC
17.15-17.35 Race 2 Sprint

Och är det fastslaget hur det kommer gå till. Stod nåt snabbt i vad-hände-i-kga-tråden om fullgas men sen inte så mkt mer (sist jag kollade).

Vem vill bygga turbo till en SXV550 åt mig ? :yoparty

En annan fråga vad gäller hemmabyggen. Kan jag ta en R6-motor och stoppa i min husa och köra med? Vad gäller för 2t, samma kubikgränser oavsett antal takter?

95 dbA förbipassering är det som gäller. ERF har haft det sedan 2004 utan problem.

Samma kubikgräns oavsett antal takter. Självklart kan du plocka i en R6-morot i en Husa, bara fantasin (och ljudgränsen) sätter gränsen!

Last edited:
BoTT kommer att köra sin serie ihop med SRL, en nystartad bilserie.

Tidsschemat blir i stora drag såhär:
9-9.20 Kval Sprint
9.30-10.15 kval NEC/REC
10.25-10.45 Race 1 Sprint
11.00-17.00 Race NEC/REC
17.15-17.35 Race 2 Sprint

95 dbA förbipassering är det som gäller. ERF har haft det sedan 2004 utan problem.

Samma kubikgräns oavsett antal takter. Självklart kan du plocka i en R6-morot i en Husa, bara fantasin (och ljudgränsen) sätter gränsen!
Påminn mig att jag ska kyssa dig när vi ses :D

Måste bygga det där jämrans garaget nu fort så man har nånstans att trolla ihop ett riktigt åbäke till hoj :banana
Hoppas folk inte kör den här klassen med "det värsta" som vanligt utan att man släpper fram de med lite skojigare hojar. Man skulle kunna tänka sig en begränsning på hur ny cykel man får ha kanske...

• Gilla
Reaktioner: Loy
Back