ERF på Kemora!

Tänk på Mortec som kör så långt varje gång!
Du är en riktig kompis som tänker på oss ibland! :tummenupp
Tyvärr kör inte Mortec ERF i år men bli inte ledsna för det jag kommer ned och pratar så där lustigt i depåerna när det vankas STK600 körning! :tummenupp Skulle det vara något team som saknar en förare eller en norrlänning för den del så ställer jag gärna upp på båda delarna, tycker det var kul att köra ERF.
Steny, vi kan väl ta en av dina hojar och köra ERF med eller ska vi ta "lillstumpan" min som du är inkörd på! :)
Apropå avstånd så i somras när vi körde ned till Gelleråsen träffade vi en kille som var så trött efter sin resa, det var ju så långt. Vi frågade då var han kom ifrån, Stockholm blev svaret... Följdaktligen ställde han samma motfråga, Umeå svarade vi. Hur långt är det undrade han, bara 75 mil. Det är vår närmaste bana! Den trötte Stockholmaren lommade iväg då för att vila... :D

Tyvärr kör inte Mortec ERF i år men bli inte ledsna för det jag kommer ned och pratar så där lustigt i depåerna när det vankas STK600 körning! :tummenupp Skulle det vara något team som saknar en förare eller en norrlänning för den del så ställer jag gärna upp på båda delarna, tycker det var kul att köra ERF.
Steny, vi kan väl ta en av dina hojar och köra ERF med eller ska vi ta "lillstumpan" min som du är inkörd på! :)
Apropå avstånd så i somras när vi körde ned till Gelleråsen träffade vi en kille som var så trött efter sin resa, det var ju så långt. Vi frågade då var han kom ifrån, Stockholm blev svaret... Följdaktligen ställde han samma motfråga, Umeå svarade vi. Hur långt är det undrade han, bara 75 mil. Det är vår närmaste bana! Den trötte Stockholmaren lommade iväg då för att vila... :D
Men från umeå är det nära till banorna :rolleyes:

Det är omanligt att köra 600cc :-). det kan vi fundera på, har ev värvat Landström till en comeback också.

Måste rekomendera att åka där det kanske är långt att åka för många men banan är en av Nordens bästa, för två år sedan asfalterades hela banan om och den saknar helt ojämnheter. Halva banan är som Falkenberg i fart och andra halvan som Knutstorp, Behöver någon en Yamaha chaufför Hör av er har åkt under banrekordet där.

Har du kört under 1.08,5? Shit det börjar gå hårt då. :)

Lite Blandade känslor om detta.
Jag e besviken att det inte blev nått på Gelleråsen.

Hoppas någon tänkt till om detta och sett över grupprabbater osv.
Båtkostnad med släp brukar kunna dra iväg.

Klart:

Det är nu klart att vi kör ERF i Finland på Kemora 19-20 juli.
För de som är intreserade körs den 18 juli en träningsdag på banan.
Det blir både race och gat grupp.
Racet kommer omfata klasserna NEC,REC och Nordic BOTT.
ERF på resande fot från Hamnen i Åbo

http://www.erf.nu/index.asp?N=1733

Nån som kollat hur mycket det kostar att åka båt samt den extra bandagen?

Kolla på vikingline.se eller silja.se, det är oftast höjden på fordonet som gör att det blir dyrare (>2.30) samt längd(>6m) jag tror silja har haft rabatter för svemo medl.
Boka i tid för det är under högsäsong!!

Jag tycker Kemora är en riktigt bra endurance bana, mycket bättre än Gelleråsen (körde FM där på 90-talet) och med ny fin asfalt samt depå boxar likt Falkenberg.

Kul Steny om du lurar med L-E Landström så får man uppleva gamla "fighter" igen....:tummenupp

Thomas Sandell Alandia Racing Team (åker alltid båt till ERF)

Kolla på vikingline.se eller silja.se, det är oftast höjden på fordonet som gör att det blir dyrare (>2.30) samt längd(>6m) jag tror silja har haft rabatter för svemo medl.
Boka i tid för det är under högsäsong!!

Jag tycker Kemora är en riktigt bra endurance bana, mycket bättre än Gelleråsen (körde FM där på 90-talet) och med ny fin asfalt samt depå boxar likt Falkenberg.

Kul Steny om du lurar med L-E Landström så får man uppleva gamla "fighter" igen....:tummenupp

Thomas Sandell Alandia Racing Team (åker alltid båt till ERF)

Än lever dom galna gudarna!!!!

Back