ERF på Kemora!

Måste rekomendera att åka där det kanske är långt att åka för många men banan är en av Nordens bästa, för två år sedan asfalterades hela banan om och den saknar helt ojämnheter. Halva banan är som Falkenberg i fart och andra halvan som Knutstorp, Behöver någon en Yamaha chaufför Hör av er har åkt under banrekordet där.

...Hör av er har åkt under banrekordet där.

Hej Steny - hur mycket åker Du på Kemora egentligen? Tränar Du oftast där eller får Virtasalmi en del besök också? Någon annan bana kanske?

Är garanterat skitkul, men jag är rädd att många backar pågrund av kostnaden. För ERF:et går väl lite ut på att det skall vara billigt och roligt?
Jylandring kanske?

Är garanterat skitkul, men jag är rädd att många backar pågrund av kostnaden. För ERF:et går väl lite ut på att det skall vara billigt och roligt?
Jylandring kanske?
Kemora är riktigt billigt att köra på, kanske inte för ett att ta er dit dock..

Måste rekomendera att åka där det kanske är långt att åka för många men banan är en av Nordens bästa, för två år sedan asfalterades hela banan om och den saknar helt ojämnheter. Halva banan är som Falkenberg i fart och andra halvan som Knutstorp, Behöver någon en Yamaha chaufför Hör av er har åkt under banrekordet där.
Synd att man inte är nog snabb för att köra med en sån som du :huvet

Last edited:
Coolt. Det ska bli nice med körning i finland
Synd att det krockar med Norska mästerskapen på karlskoga.

Rolig tanke men alltså.
Resan dit kommer kosta på tok för mycket för dom flesta team.

Håller med de andra... själva idén med att det ska vara någorlunda billigt
försvann tyvärr.. och det räcker dåligt med att köra hemifrån kl 6 på
morgonen samma dag va? :rolleyes:

Men banan hade säkert varit riktigt kul o testa.. synd dom inte
lägger SO där istället om nu den är så fin.

Ordna nu ett race i norge med så att det verkligen blir NORDIC endurace, inte bara sverige och finland.
Pax för våler banan :)

Cool idé :tummenupp ... Meeen, der er liten långt från Vellinge (1395km x 2):)

Vad med SP och Bott ? Så kommer der ju slet ingen deltagere :va

Last edited:
Brukar gå att ordna fram billigare färjeresor i samband med racen också. Så det behöver inte bli så mycket dyrare.
Är man tre förare blir det kanske nån femhundring extra per skalle beroende på vilket sorts fordon man åker över med.
Hade jag inte vart skadad hade det definitivt vart ett race jag hade siktat på att köra...

Rolig tanke men alltså.
Resan dit kommer kosta på tok för mycket för dom flesta team.

Mycket märkligt det här med avstånd i detta landet. Det verkar vara närmare att åka från Norrbotten eller Västerbotten till Stockholmstrakten än vad det är att åka från Stockholmstrakten och norrut. :va
Mortecgrabbarna (och tjejerna för den delen) har alltid långt till sina bantävlingar men klagar mycket sällan över det. Detta trots att racebussen inte alltid varit på topp. Om någon tävling finns längre norrut kanske det skulle motivera fler att tävla.

Back