ERF misstag genom tiderna

Fortsättning

Kapitel 4.
Thundrace kör ett kort pass utan missöden och grandmaster får ett 45 minuters maratonpass. Så är det Salö's tur igen och denna gång passar jag mig noga för samma spår. I detta pass kör jag på trean långa vägen runt i hårnålen. Allt för att det inte ska släppa...
Vi är väl säker ohjälpligt sist, men vi ser att det faktiskt är ett eller två team bakom oss :banana
Tycker själv att det går skapligt, inte så fruktansvärt fort men det var ju heller inte det som var meningen med ERF. Klara av att köra ca 35-40 varv och överlycklig lämnar jag nu över hojen till thundrace. :rofl
Han kör ett varv eller två och medans jag tar av meg skinnstället och vätskar upp mig ser jag en hoj flyga förbi i ett moln av rök. :brinnerup
- Där tjänade vi en plassering, sa jag högt och tydligt med klar tendens av skadeglädje :hihi
- Det var din hoj som brann upp! sa mekhjälpen.
- Ja ja, svarade jag fortfarande helt övertygad om att det var en annan hoj.
- Men fatta, DET VAR DIN HOJ SOM BRANN UPP!!! :fatta!
- Skojar du?

Så var det slut för den här gången också. :fyllisar

Nästa år planerar jag att köra hela ERF serien! Så med denna läsning önskar jag konkurrenter en stor VARNING och lycka till 2005.

Mvh

Kristian Salö

PS. Om det är någon som fortfarande vill köra med mig så hör av er!

Kristian Salö skrev:
Fortsättning

Kapitel 4.
Thundrace kör ett kort pass utan missöden och grandmaster får ett 45 minuters maratonpass. Så är det Salö's tur igen och denna gång passar jag mig noga för samma spår. I detta pass kör jag på trean långa vägen runt i hårnålen. Allt för att det inte ska släppa...
Vi är väl säker ohjälpligt sist, men vi ser att det faktiskt är ett eller två team bakom oss :banana
Tycker själv att det går skapligt, inte så fruktansvärt fort men det var ju heller inte det som var meningen med ERF. Klara av att köra ca 35-40 varv och överlycklig lämnar jag nu över hojen till thundrace. :rofl
Han kör ett varv eller två och medans jag tar av meg skinnstället och vätskar upp mig ser jag en hoj flyga förbi i ett moln av rök. :brinnerup
- Där tjänade vi en plassering, sa jag högt och tydligt med klar tendens av skadeglädje :hihi
- Det var din hoj som brann upp! sa mekhjälpen.
- Ja ja, svarade jag fortfarande helt övertygad om att det var en annan hoj.
- Men fatta, DET VAR DIN HOJ SOM BRANN UPP!!! :fatta!
- Skojar du?

Så var det slut för den här gången också. :fyllisar

Nästa år planerar jag att köra hela ERF serien! Så med denna läsning önskar jag konkurrenter en stor VARNING och lycka till 2005.

Mvh

Kristian Salö

PS. Om det är någon som fortfarande vill köra med mig så hör av er!
Hoppas att du har lite mindre otur nästa säsong, annars blir det dyrt :7peta :hihi

Vi körde två hela ERF med The Killed Suka trots att det saknades två tänder i kopplingskorgen, som tur va kollade vi inte kopplingskorgen innan sista ERF:et på Knudan, när den öppnades av Peter visade det sig att nästan alla tänder saknades i kopplingskorgen, några lameller va spräckta och två tändstift saknade elektroder, trots detta gick den som ett skott och även om kopplingen kändes digital on/off så höll hojen hela racet och tog oss in på en 18:de plats.

Allt detta är nu lagat och med en ny förstärkt kopplingskorg kommer vi att bli ännu snabbare, motorn är nu helt genomgången och fiputsning skall påbörjas.

Inga stora grejer men....

På vårt första ERF på falken i år hade vi lite kommunikationsproblem in Tiim Damp Räjzing. 30 graders värme gjorde att min kropp drabbades av chock och jag orkade bara köra 20 minuter första stinten, jag meddelade byte tyckte jag!!

När jag kommer in står flugan med neddraget skinnställ och handskar av, undra om ens hjälmen var på :mad:

Andra gången jag kommer in så är det dags för tankning, jag meddelar detta tyckte jag!! När jag kommer in för att tanka är vår tiimpersonal och äter glass eller nåt :mad:

Det blir att köra och byta förare istället, jag skäller lite irriterat och skickar iväg personalen till tankdepå, den nya föraren kör ett varv och går in och tankar.

Men vi blir bättre och bättre :)

Inga stora grejer men....

På vårt första ERF på falken i år hade vi lite kommunikationsproblem in Tiim Damp Räjzing. 30 graders värme gjorde att min kropp drabbades av chock och jag orkade bara köra 20 minuter första stinten, jag meddelade byte tyckte jag!!

När jag kommer in står flugan med neddraget skinnställ och handskar av, undra om ens hjälmen var på :mad:

En bild tar mer plats än 1000 ord :D
Edit: fan va knussligt det var att få på sig handskarna i 30graders värme
IMG_7372-117.jpg

Last edited:
Vårat första och hittills enda endurance var rec på karlskoga.

Där hade vi billigaste tänkbara bensindunk från eurostop och min teamkamrat gör tecken för förarbyte samt tankning, och jag ser när han åker in för att tanka.

Står och funderar varför han inte kommer någon gång och får höra när han kommer att pipen gått av till dunken, det är sådant man inte kommer att snåla på nästa år.

Back