ERF Mantorp - 2006-09-03

Triggerhappy skrev:
2427527 Vi åker minihoj för att jämna ut oddsen lite.....en annan varning är att jag fått smak på Suzukihäckar....hittar ni mig på er skjutspall i nån inbromsning får ni nu skylla er själva :näsblod
Det är ju tur att man kör en Yamaskramla då för med skjuts skulle det gå ännu (om möjligt) långsammare.

aRWe skrev:
2427635 Det är ju tur att man kör en Yamaskramla då för med skjuts skulle det gå ännu (om möjligt) långsammare.

Här ser man en massa konstiga saker som går under benämmningen spårval http://rejsa.nu/bana_info.asp?mantorp detta verkar ganska onödigt att veta, varför ska man ha spårval?

Ordet spårval kommer urspungligen från fornnordiskan om konsten att spåra en val

Redan på vikingatiden så sökte man efter ett effektivare sätt att finna valar att fånga, Hugo Hårlös kom sedemera på att valarna följer vissa linjer, dom manliga valarna rundade ofta sina gamla föredettinger, i folkmun kallades dessa även ap-ex

Detta gav sedemera upphov till att vikingarna kunde räkna ut vilken linje valarna färdades i och att ap-exet alltid ställer till problem.

Även i dag vet vi att man skall sikta på apex och då får man en snygg utgång, detta eftersom apex är lättraggade och går med på det mesta.

Last edited:
Nr:18 skrev:
2427513 Jag förväntar mej att du kommer fram och presenterar dej. Jag har mitt namn på ryggen och är störst i hela depån.
Okej, will do..skall bli kuuul. Jag har längtat efter att få se ERF in action.
Vi synes imorgon :)
Edit..läste nu resten av tråden :rodnar Ni får la komma fram till taggtråden och skriva autografer då :rolleyes:

Last edited by a moderator:
japp ja kommer ut å kollar till er storsnackare...trotts allt ingen resväg....:tungan

Maffan skrev:
2431622 Vet nån vilket team Talpai körde med?
#20 ALC

Vi kom 29:a och körde som vanligt sakta och säkert.

Dagens hjälte hette Grusjohan :tummenupp

Kul dag, hoppas dock det gick bra med alla som klotade...för det var några.
En 22 plats och vår första målflagg.

Mulla Nursey har nu en idolbild :rolleyes: som hon delar med sig av eftersom det finns en heeeeel dröööööös med Valmerister här som vill ha sin Gud på bild ;)
Många fler bilder på förare finns men jag har inte snoffsat till dom ännu..(´det är högst amatörmässiga bilder..dåååååliga alltså, men folk kanske vill ha en bild ändå så jag slänger upp dom då de är fixade)

Bifogat

• Valmers.jpg
    Valmers.jpg
    56.1 KB · Visningar: 122
Nursey skrev:
2431805 Mulla Nursey har nu en idolbild :rolleyes: som hon delar med sig av eftersom det finns en heeeeel dröööööös med Valmerister här som vill ha sin Gud på bild ;)
Många fler bilder på förare finns men jag har inte snoffsat till dom ännu..(´det är högst amatörmässiga bilder..dåååååliga alltså, men folk kanske vill ha en bild ändå så jag slänger upp dom då de är fixade)
Stålben valmers körde bra i sin debut, ös på med fler bilder :tummenupp

Bingo skrev:
2431845 Vurpa dom :confused:

Tänker på den blygsamma placeringen.

ja talpai krascha och slog sej. hur illa vet jag ej men han kunde åka bil hem i alla fall verkar det som....

BrInK skrev:
2432157 ja talpai krascha och slog sej. hur illa vet jag ej men han kunde åka bil hem i alla fall verkar det som....
Aj fan. Hoppas det är lindrigt.

X-up skrev:
2431878 Hemma igen då efter första besöket med Mantorp. Riktigt rolig bana!
Det gick inte fort, men vi hade kul trots diverse fadäser.

Vår lilla snabb-rapport finns här: http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=2431781&postcount=8623

Lasse i vårt team fick Kiviks fall på bild av en slump.
Många vurpor var det under racet, men vi hade ju i alla fall tur med vädret:)

Otrolig cykel... 7000 racemil och 547 krascher! Gött att ni tog er i mål!:tummenupp

Nursey skrev:
2431805 Mulla Nursey har nu en idolbild :rolleyes: som hon delar med sig av eftersom det finns en heeeeel dröööööös med Valmerister här som vill ha sin Gud på bild ;)
Skicka för signering. Ingen panik, alla får autograf.

Bingo skrev:
2432669 Aj fan. Hoppas det är lindrigt.
Ont i ryggen och handen. Skulle röntgas när han kommit hem, enligt honom själv.

GSXR1100R skrev:
2432121 Stålben valmers körde bra i sin debut, ös på med fler bilder :tummenupp
1.30 är inget rakettempo direkt. :argpådato Dessutom är jag inte stålben längre. :mad:

obruT skrev:
YCKD Carlbarks körde som fan och var på vippen att vinna. Med en 600:a. Carlbark är snabb givetvis, men även 15-årige Hampus Johansson kör fortare än de flesta. Ungjävel. :mad:

Mycket krascher som sagt, men ett klockrent arrangemang. Problematiken med Safety Car kan givetvis diskuteras, men det är en annan historia.

Jag klantade till det i en omkörning på slutet, när koncentrationen började svika. I inbromsningen efter start/mål-rakan slog jag ihop med en annan förare, och jag tror att den andre killen hamnade i sandfållan, åtminstone låg det en hoj där. Själv fick jag styra rakt fram i sandfållan, men höll mig upprätt och kunde fortsätta. Klantigt. Förlåt. :näsblod

Last edited:
Det blev lite bilder i söndags. Tyvärr var det lite tråkigt att se en Volvo XC90 leda ERF'et så vi drog hem efter någon timma.

Om allt fungerar som det ska så kommer det finnas lite bilder upplagda på FastPicz.se i morgon kväll.

Bifogat

• JohanERF.jpg
    JohanERF.jpg
    120.3 KB · Visningar: 85
EazyLiving skrev:
2432791 Det blev lite bilder i söndags. Tyvärr var det lite tråkigt att se en Volvo XC90 leda ERF'et så vi drog hem efter någon timma.

Om allt fungerar som det ska så kommer det finnas lite bilder upplagda på FastPicz.se i morgon kväll.

kul såg att du va ute på rookie racet iaf :) hoppas du fick några bra kort i regnet iaf

Blev lite bilder på Rookieracet också. Kommer nog upp i morgon med om jag hinner.

/Micke

Gottis skrev:
2432807 kul såg att du va ute på rookie racet iaf :) hoppas du fick några bra kort i regnet iaf

Back