ERF-förar fråga?

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Har en liten fråga ang. förare i ERF.

Ett lag består av förare A, B & C och extra förare X.

Om förare B är skadad och tänker prova att köra ett race men märker efter första stinten/kvalet att skadan gör så ont att det inte går att köra mera.

Frågan är, Får då extra förare X hoppa in och köra för förare B?

Har kollat i reglementet men inte hittat något.

Tolkar det som reservföraren kan ersätta förare B i ditt fall om han blir skadad om det förväntas att han skulle delta .

Däremot kan man fråga sig om det är klokt att tillåta en skadad förare att delta i teamet.
Detta borde vara en fråga för tävlingsläkaren att avgöra innan man börjar kvala eller tävla.

Förare A och förare B kan kvala, för att sedan låta förare C och förare X köra racet. Däremot kan man inte ta in sin reserv under racet. Så här kan man göra utan att nån är skadad. Man har alltså rätt att använda 3 förare under samma race, samt en reserv under säsongen. Men de 3 saom kör i racet är de 3 som ska vara med hela det racet.

Förare A och förare B kan kvala, för att sedan låta förare C och förare X köra racet. Däremot kan man inte ta in sin reserv under racet. Så här kan man göra utan att nån är skadad. Man har alltså rätt att använda 3 förare under samma race, samt en reserv under säsongen. Men de 3 saom kör i racet är de 3 som ska vara med hela det racet.

Så om A, B & C Kvalar och B tycker att det gör för ont så kan A, C & X köra racet?

de som kör kvalet är de som ska köra racet!

men om även X (alltså alla fyra ) även får köra kvalet, vet jag faktiskt inte.

de som kör kvalet är de som ska köra racet!

men om även X (alltså alla fyra ) även får köra kvalet, vet jag faktiskt inte.

Nej, du har fel. Kolla i reglementet. har diskuterat detta med brånalt, och det är missat i årets reglemente. Man kan alltså kvala med 3 förare och sedan byta ut en av dom till racet. Kom du ihåg på mantorp? Förarbyte mellan kval och race? Vi diskuterade detta i samband med den incidenten och kom fram till hur reglementet inte reglerade denna fråga, och därför kan man kvala med andra förare än som ska köra racet.

Nej, du har fel. Kolla i reglementet. har diskuterat detta med brånalt, och det är missat i årets reglemente. Man kan alltså kvala med 3 förare och sedan byta ut en av dom till racet. Kom du ihåg på mantorp? Förarbyte mellan kval och race? Vi diskuterade detta i samband med den incidenten och kom fram till hur reglementet inte reglerade denna fråga, och därför kan man kvala med andra förare än som ska köra racet.

nope, då va jag på Salzburgring, men tack för infon.

Mailade med Brånalt.

Jag:
Ett lag består av förare A, B & C och extra förare X.

Om förare B är skadad och kör kvalet och skadan gör
så ont att det inte går att köra mera.

Frågan är, Får då extra förare X hoppa in och köra för förare B i racet?

Brånalt:
Finns inget direkt skrivet om din andra fråga. Mitt svar är nej, förare X är
inte anmäld till tävlingen. Det jag skrivit i reglementet är att
reservförare skall anmälas vid ankomst till tävlingen, i dit fall är han
inte anmäld.

Mvh
Hans

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...