ERF budget & tips

GSXR1100R skrev:
Inte så många som bröt, det va väl bara erat team och två andra.

Hojen och flåset höll,,, nästan iaf.

Hehehe....men vi bröt mest spektakulärt i allafall... :D
 
CorbenDallas skrev:
Sikta kan man alltid göra, men beroende på hur snabb du blir på bana 2005 så kan du planera vidare sen.
Har kört ett ERF på Knudan, ett 6 timmars. Det är jobbigt kan jag meddela. Jobbigt som fan.

Det största problemet som jag kände var att jag var alldeles för långsam. Folk flög förbi en på alla håll o kanter. Oftast på mindre än en armlängds avstånd också...
Det krävs mao stor vana av bankörning och hygglig vana av att ha folk farandes runt sig. Jag trodde jag hade hygglig koll men insåg snabbt att så var ju inte fallet. Nu körde jag på en cykel jag aldrig suttit på innan o det spelade säkert en viss roll.

Det är nog dags att försöka få bort stämpeln att ERF går långsamt. Det gör det inte. Det går fort som fan. Här också...
Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?

Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?

Har fått för mig att förarnas skicklighet i ERF är mer avgörande än utrustningen?
 
Maverick_ou812 skrev:
Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?

Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?

Har fått för mig att förarnas skicklighet i ERF är mer avgörande än utrustningen?
NRT Classic vann serien för nåt år sedan på en helt standard Gixxer 1000, ingen PC eller annan dämpare, endast starta och kör!
 
Maverick_ou812 skrev:
Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?
Tro mig, det gick långsamt. :D Men det är okej om du har hyfsat med banvana o kan hålla dina spår. Men var beredd på att skita på dig vissa varv :D

Maverick_ou812 skrev:
Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?

Har fått för mig att förarnas skicklighet i ERF är mer avgörande än utrustningen?
Hojen är väl av mindre vikt. Hitta en som du känner dig bekväm med helt enkelt. O du behöver inte 1000cc för att köra hoj runt bana. :D
Inga problem att ställa upp med en standardmaskin.
 
Maverick_ou812 skrev:
Har läst din rapport från debuten. Du är blygsam. Du fick ju mycket beröm för din körning så långsam behöver du väl inte känna dig?

Jag har en fråga om hojen (eller hojarna för frågan är allmänt ställd) hur mycket "extra lull lull" behöver det vara på den i fom av bättre dämpare, helsystem, PC, andra luftfilter och annat som förbättrar prestandan? Räcker det inte med en standardmaskin med rejskåpor? Prestandan i en 1000 cc maskin idag räcker väl till och blir över?

Har fått för mig att förarnas skicklighet i ERF är mer avgörande än utrustningen?
Fram tom 2004 var originalsystem ett måste,eventuellt ändrat till 2005.
 
Här var ju inte många tips i denna tråden utan i första inlägget då :)

Jag har 3:

Vurpa inte

Tanka så sällan och snabbt som möjligt utan att spilla

Byt förare endast vid tankning :tummenupp
 
Bli inte långsammare för att du blir trött

Kör tills det är så lite soppa kvar att om du hade kört ett varv till hade du fått soppatorsk
 
Här var ju inte många tips i denna tråden utan i första inlägget då :)

Jag har 3:

Vurpa inte

Tanka så sällan och snabbt som möjligt utan att spilla

Byt förare endast vid tankning :tummenupp
Byt inte förare UNDER tankning, det ger 2 min stop & go. (Vis av erfarenheten) :näsblod
 
Back
Top