Eran åsikt om Varningsfunktionen

Eran åsikt om Varningsfunktionen

• Antal röstningar
    0
Status
Ej öppen för fler svar.

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha R7 -24
Hej

Behöver veta vad ni tycker om varningsfunktionen och om att jag upprätthåller regler (basic knowledge) på forumet...

Verkar som de som får varningar hela tiden flippar ur och snackar om att jag gräver min egen grav genom att se till att hålla "skämt" som ligger på gränsen borta.

Så det vore bra om ni röstade i Poll'en angående detta.

Tack

Om det visar sig att dem flesta i grund och botten är emot att det kontrolleras lite väl hårt så tar jag bort funktionen och ser till att banna och ta bort poster så gott det går.

Varningsfunktionen ger dock mig en chans att ge alla en chans att förbättra sig.

Lite feedback tack.

Egentligen anser jag att en sådan funktion inte skall behövas. Folk borde förstå vad som är vett & etikett på ett forum ändå, men så länge folk inte gör det så är det kanske inte fel att ha en varningsfunktion hur kontroversiellt det än må vara.

En förutsättning för att använda ett varningssytem är ju dock att man är konsekvent i sitt sätt att dela ut och motivera varningar.

Detta är min åsikt om det hela.

Jag tycker den är onödig och om inlägg inte är önskvärda modereras de bort och om det upprör vederbörande författare så kan man PM:a dem och förklara läget. Fattar de fortfarande inte så får de väl sitta i kylskåpet en stund.

Swedie skrev:
Hej

Behöver veta vad ni tycker om varningsfunktionen och om att jag upprätthåller regler (basic knowledge) på forumet...

Lite feedback tack.

Egentligen två frågor i en. Jag vet inte om det är någon nytta med varningssystemet men visst ska vi ha regler på forumet...jag tycker det funkade bra innan...

Jag ar trott pa hur vissa ser sporthoj.com's medlemmar som publik till stauppkomikers. Skamten ar mer fornedrande an roliga.

En viss person som jag varnar tycker helt plotsligt det borjar bli gestapovarning. Jo men visst killen. Inteligent attack och borja kalla en for gestapo.

Vissa vill att Sporthoj.com ska vara kvalite, vissa vill ha underhallning, vissa vill ha total frihet, vissa vill inte registrera alls. Inte latt att gladja alla.

Jag kan endast varna enligt listan pa varningar som ni alla kan se.

Jag vill veta vad ni alla tycker sa vi kan antingen lamna det har helt eller se till att alla ar glada.

Det kan vara bra, så länge det sköts ordentligt. Jag som användare är dock ointresserad av att se andras varningsnivå. Det är enbart bra och vettigt för moderator/admin att hålla ordning på hur folk sköter sig.
Tycker ändå forumet blivit bättre sen din DROP och ändring i forumkategorier.

Jag tycker inte att den behövs, även om jag förstår att det underlättar lite för moderatorerna. Om någon tycker att ett inlägg är stötande så finns ju "Rapportera till moderatorn". På så sätt så borde ju allt icke önskvärt material försvinna ändå.

Swedie skrev:
Reklam Spam/Banner tillåts ej (10) - Andra Namn: Betalbanner, Ad (du kan linka till din klubb genom en textlink eller mindre bild)

S.k "Smart Ass" kommentarer kan utan varning tas bort. (1)
(p.g.a. att vissa inte reagerar som de "ska")
Kommentera inte ifall du inte har med tråden och göra, eller inte har nått vettigt att säga. (1)
"Förvridna" (ja) Personagrepp tolereras ej utan kan leda till bestraffning. (5)
Kalla inte någon annan dum, när denna gjort något som du ofta gör själv. (3)
Ren Porr tillåts EJ! (10)

Man måste ha oerhört rent framför egen dörr innan man kan tillämpa ovanstående "regler".

Exempel:

Vissa personer kallar andra personer här inne för idioter, mesar, kärringar, svin et cetera, och rättfärdigar detta med att vederbörande "är sig själv". 30 poäng ganska omgående?

Gratisreklam/spam verkar vara OK för vissa, exempelvis Ghost Rider-teamet.

Just att man kommenterar i trådar "man inte har med att göra" är ju ett lysande sätt att fråga och lära sig saker. Mångfalden är helt avgörande för ett sådant här forum.

Det är intressant att inte någon av "reglerna" förbjuder diskriminering med avseende på ras, kön, sexuell läggning et cetera. Med tanke på dina inlägg om könsroller och zigerare (romer), Swedie, kan man ju misstänka att det ligger en tanke bakom detta? Svårt att ge sig själv full pott kanske?

Förövrigt skulle jag fortfarande vilja veta vad ett "förvridet personangrepp" är för något.

Last edited:
Penguin skrev:
Egentligen anser jag att en sådan funktion inte skall behövas. Folk borde förstå vad som är vett & etikett på ett forum ändå, men så länge folk inte gör det så är det kanske inte fel att ha en varningsfunktion hur kontroversiellt det än må vara.

En förutsättning för att använda ett varningssytem är ju dock att man är konsekvent i sitt sätt att dela ut och motivera varningar.

Detta är min åsikt om det hela.

Håller med! Så låt den vara kvar! :hej

valmers,

skicka ett PM till mig med en lista pa varningar som du tycker ar ratt att ha med.

Jag har sagt tidigare att jag vill ha hjalp med det. Fick dock ingen lista den gangen.

Jag vill inte se att listan i sig inte ar ratt uppdelad.

hjalp mig istallet for att kritisera (sager inte att ni gora det just nu... bara lite ;))

tack

Penguin skrev:
Exakt, jag har lite svårt att se hur det skulle fungera i praktiken.
Jag har ju t ex 0 poäng, men vanliga personangrepp kanske var ok :confused:
Varningar för "helt onödigt inlägg", "Smartass Kommentar" och "Spammning"
kommer innebära att flertalet medlemmar blir bannande inom en snar framtid.
Nej, lägg ned. "Report this post to a Moderator" fungerade bra.

/A

Swedie skrev:
valmers,

skicka ett PM till mig med en lista pa varningar som du tycker ar ratt att ha med.

Jag har sagt tidigare att jag vill ha hjalp med det. Fick dock ingen lista den gangen.

Jag vill inte se att listan i sig inte ar ratt uppdelad.

hjalp mig istallet for att kritisera (sager inte att ni gora det just nu... bara lite ;))

tack

Du har PM.

Jag tycker inte att den behövs, det fungerade förut så varför inte nu. Men det är klart att om det underlättar för moderatorn så varför inte.

kommer nog ta bort den aven om flesta tycker att det ar en bra funktion. Dock funkar det inte alltid i verkligheten med sadana har grejjer. Det later bra.. men .. ne.. for manga kanslor som blir sarade nar man varnar folk. Tror att livet gar under.

Båda två är bra grejer. Alltså, varningslistan är bra, men "Report the post to a moderator" är också bra och behövlig.

Ähh... jag tycker det är bra med varningarna.
Lika väl som att säga "Det där var dumt gjort pelle, gör inte så" Så kan man väl få en varningsprick eller två...
Sedan så kanske varningarna borde expira... typ har man inte fått någon varning på en månad (eller annan tidsperiod) så kankse en del av prickarna bör försvinna?

Sen är det ju alltid så att folk har problem med "ordningsmakten" och så, men vafan, man måste ju ha någon form av ordning.

Dock så är jag nyfiken på hur 17 man ser att man fått en varning... *kan inte hitta*

valmers skrev:
Varningssystemet är borttaget, Einstein.

Nu råkar mitt efternamn inte vara Einstein, men jag antar att du menar mig... Jo, även jag har sett att det är borta, men det såg jag inte innan jag lade min post. *inte så snabb* Dock så lyckades jag inte heller medan systemet var i bruk att se om jag blivit varnad eller inte. Såg bara den där listan med poäng för olika förseelser...

[Akryl]*Amid skrev:
Nu råkar mitt efternamn inte vara Einstein, men jag antar att du menar mig... Jo, även jag har sett att det är borta, men det såg jag inte innan jag lade min post. *inte så snabb* Dock så lyckades jag inte heller medan systemet var i bruk att se om jag blivit varnad eller inte. Såg bara den där listan med poäng för olika förseelser...

Så här ligger det till:

http://sporthoj.com/forum/announcement.php?s=&forumid=2

Status
Ej öppen för fler svar.
Back