när man tömmer soptunnor från 600 villor på en dag så bryr man sig inte om att ställa tunnan som den stod, nej.
var glad om dom tömmer skiten, om dom gör det var glad om dom itne repar bilen.
Och som säkert alla här vet så är en sopgubbes lön poängbaserad.
dvs dom får poäng för hur långt dom rör sig, typ av kärl/säckar, vikt etc etc
Lönen kan därför variera från 22k till 30+
Jag och min kollega körde idag 22ton sopor, hur mycker lyfter du på en dag?
ajuste, åkte ut 0445 parkerade kärran 1900
Stackars dig

Så jag lyfter nog lite mer än en sopgubbe när jag tex bär gipsskivor helt solo upp för en trappa eller dylikt. Nu varierar jag mina jobb rätt så kraftigt, ibland kontorsjobb och ibland fysiskt men jag tycker inte synd om er för det.
Och arbetstiderna i Sverige är begränsade, du får inte jobba hur som helst så där tycker jag heller inte synd om dig.
Men fortfarande, det är dålig stil att göra så som er arbetsgivare gjorde. Men ni är fortfarande överbetalda.
Edit/ Och de måste tömma min tunna även om min bil råkar stå framför den, jag betalar ju för sophämtning. De kommer åt den ändå men kan inte parkera sin lastbil 1cm från tunnan. Och repar de min bil och sen drar så gör de sig skyldiga till ett hyffsat allvarligt brott nämligen smitning.
Nu är jag inte den som är den så att jag skulle polisanmäla det hela om det inträffade, jag skulle istället göra ett hembesök hos ovan nämnd sopgubbe och skära sönder 4st däck, repa lite dörrar och kanske tömma hans tunna.
Last edited: