Era sopor!

när man tömmer soptunnor från 600 villor på en dag så bryr man sig inte om att ställa tunnan som den stod, nej.

var glad om dom tömmer skiten, om dom gör det var glad om dom itne repar bilen.

Och som säkert alla här vet så är en sopgubbes lön poängbaserad.
dvs dom får poäng för hur långt dom rör sig, typ av kärl/säckar, vikt etc etc
Lönen kan därför variera från 22k till 30+

Jag och min kollega körde idag 22ton sopor, hur mycker lyfter du på en dag?

ajuste, åkte ut 0445 parkerade kärran 1900

Stackars dig :( Och angående lyft; INTE FAN LYFTER NI DE JÄVLA TUNNORNA DIREKT!!! För ibland vaknar jag på sommaren av att sopgubbarna drar den förbannade tunnan till lastbilen, och givetvis måste de alltid backa så lastbilsjäveln piper!
Så jag lyfter nog lite mer än en sopgubbe när jag tex bär gipsskivor helt solo upp för en trappa eller dylikt. Nu varierar jag mina jobb rätt så kraftigt, ibland kontorsjobb och ibland fysiskt men jag tycker inte synd om er för det.
Och arbetstiderna i Sverige är begränsade, du får inte jobba hur som helst så där tycker jag heller inte synd om dig.

Men fortfarande, det är dålig stil att göra så som er arbetsgivare gjorde. Men ni är fortfarande överbetalda.

Edit/ Och de måste tömma min tunna även om min bil råkar stå framför den, jag betalar ju för sophämtning. De kommer åt den ändå men kan inte parkera sin lastbil 1cm från tunnan. Och repar de min bil och sen drar så gör de sig skyldiga till ett hyffsat allvarligt brott nämligen smitning.
Nu är jag inte den som är den så att jag skulle polisanmäla det hela om det inträffade, jag skulle istället göra ett hembesök hos ovan nämnd sopgubbe och skära sönder 4st däck, repa lite dörrar och kanske tömma hans tunna.

Last edited:
hahaha snickare, vikket smörjobb

jag håller med dig, överbetald, JA

dit/ Och de måste tömma min tunna även om min bil råkar stå framför den, jag betalar ju för sophämtning. De kommer åt den ändå men kan inte parkera sin lastbil 1cm från tunnan. Och repar de min bil och sen drar så gör de sig skyldiga till ett hyffsat allvarligt brott nämligen smitning.
Nu är jag inte den som är den så att jag skulle polisanmäla det hela om det inträffade, jag skulle istället göra ett hembesök hos ovan nämnd sopgubbe och skära sönder 4st däck, repa lite dörrar och kanske tömma hans tunna.

varför smita, händer ju varje dag

Jag och min kollega körde idag 22ton sopor, hur mycker lyfter du på en dag?
-95 lossade jag 30 ton konservburksflak om dan för hand (samt byggde pall av skiten) och hade hela 11000/mån före skatt. :näsblod Nä, hur mycke man lyfter per dag har väl ingenting med vad man förtjänar för lön att göra, sopgubbarna gör tydligen ett så pass viktigt jobb att dom lyckats förhandla till sig en bra lön. Bara att applådera.

när man tömmer soptunnor från 600 villor på en dag så bryr man sig inte om att ställa tunnan som den stod, nej.

var glad om dom tömmer skiten, om dom gör det var glad om dom itne repar bilen.

:rofl
Underbart servicetänk, skulle vilja se dig i ett yrke som involverar människor.

Vad fan tror du kärring, jag har hjälpt 30 åldringar att klä på sig idag - sköt dig själv!

Vad fan tror du kundjävel, ska jag ge dig växel eller? Vet du hur mycket växel jag gett sedan i morse?

Missnöjd med frisyren? Du ska vara glad att jag inte klippte öronen av dig!

:rofl
Underbart servicetänk, skulle vilja se dig i ett yrke som involverar människor.

Vad fan tror du kärring, jag har hjälpt 30 åldringar att klä på sig idag - sköt dig själv!

Vad fan tror du kundjävel, ska jag ge dig växel eller? Vet du hur mycket växel jag gett sedan i morse?

Missnöjd med frisyren? Du ska vara glad att jag inte klippte öronen av dig!

Haha, det där var en riktigt bra liknelse!
Idag såg jag en av sopgubbarna i skidbacken, nog fan har de tid att åka skidor allt men inte har de tid att ställa min tunna rätt :mad:
Funderade ett tag på om jag skulle skära in framför honom eller slå undan stavarna för honom men sen kom jag på att någon måste tömma min tunna varje måndagmorgon och så mesiga som de är så kan de väl inte göra det med gipsad arm...

Och repar de min bil och sen drar så gör de sig skyldiga till ett hyffsat allvarligt brott nämligen smitning.

Gör det då, sitt inte här och gnäll över nåt som inte har inträffat.

22 papp i månan som sämst för att tömma sopor är bra betalt. Bättre än att vara dagisfröken..

Vem vill beställa ett lass skit till sin soptunna?

Du menar som alla andra? Gå och skrik ut din ilska över en sopgubbe istället, det är dom som har förtjänat det.

Nu har jag läst igenom dina ytterst "intelligenta" inlägg i denna tråd och jag förstår fortfarande inte varför man ska vara arg på sopgubbarna? bara för att dom är "överbetalda" som du säger? bara för att dom ställer soptunnan åt fel håll? bara för att dom "kan" repa din bil när du tänker ställa den framför soptunnan i protest?? Förklara det gärna, annars anar jag att det är avundsjuka som styr dina inlägg.

Nyheter
Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

Back