IGNJATOVIC
Guest
HP kvoten is the shit....
Snarare så att efter min uppväxt så är jag så urbota less på allt vad ekonomer och deras arbete heter att jag aldrig skulle kunna tänka mig att bli ekonom trots att det är ett bra yrke.Bokföring ger mig kväljningar då jag medfinansierade mitt eget raceåkande genom att extraknäcka som bokförare samtidigt som jag läste på gymnasiet.
Men nu är vi ruskigt OT.....
Tycker du borde erbjuda dina konsulttjänster och hjälpa de raceåkare som vill starta Ensk Firma med allt från uppstart till bokföring och deklaration. Bra sätt att få racebudgeten att räcka lite längre på studielån, 2uppsättningar 20minuters däck för lite bokföring och en uppsättning lagom kexiga kraschkåpor för bokslut+deklaration....
Tja, jag bor ju fortfarande hemma och har ett mycket instabilt extrajobb som inte genererar särskilt mycket varje månad. Ska spotta ut diverse ansökningar efter tentaperioden då jag är i ett stort behov av pengar med tanke på mitt intresse av banåkning som växt explosionsartat.
Jag kan förstå att det förmodligen är tråkigt med ekonomijobb, men alla jobb blir mer eller mindre tråkiga på sikt. Så därför ska man ta det hela med en nypa salt. Det är faktiskt så att tom. Valentino Rossi tycker att det jobbet han har (som eg. är ganska unikt) kan vara rätt surt ibland också. Alla har vi bra och dåliga dagar, men det är väl det som är mening med livet också.
"Alla de dagar som kom och gick, inte visste jag att det var livet"
/ Karin Boye