Era märkligaste fynd på EBAY

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Hoj
.
Det är ju poppis att surfa på EBAY i jakt på allt man behöver till sin älskling. Ibland kan jag inte upphöra att förvånas över vilka produkter som är till salu. Frågan är om de någonsin säljs några.

Reglerna är enkla: Alla produkter i kategorin mc på EBAY worldwide. Knäppast vinner!

Jag inleder lite försiktigt med Go Stone en kromad magnet man fäster på sin mc för att aktivera trafikljusen. 200kr + frakt är ju ett verkligt klipp

Ibland har man ju stått där och undrat..... va fan händer det inget för. Laglydig som man är börjar man paddla bakåt för att trigga igång trafikljuset och inget händer ändå......:mad: Go Stone.......:confused:

Det är ju poppis att surfa på EBAY i jakt på allt man behöver till sin älskling. Ibland kan jag inte upphöra att förvånas över vilka produkter som är till salu. Frågan är om de någonsin säljs några.

Reglerna är enkla: Alla produkter i kategorin mc på EBAY worldwide. Knäppast vinner!

Jag inleder lite försiktigt med Go Stone en kromad magnet man fäster på sin mc för att aktivera trafikljusen. 200kr + frakt är ju ett verkligt klipp

Haha, bild nummer två tar ju priset. :)

Vad ska man göra i sådana situationer och varför känner inte se sensorerna av en mc. Är en mc för lätt?

En annan produkt jag undrar hur de tänkte när de designade är denna.

Knife shaped clutch and brake lever. Ja det är precis lika korkat som det låter, handtag formade som en kniv så att de skär in lite djupare i buken när man kraschar och får cykeln över sig.

För extra skador rekommenderas även Spike bar end:banana

Knife shaped clutch and brake lever. Ja det är precis lika korkat som det låter, handtag formade som en kniv så att de skär in lite djupare i buken när man kraschar och får cykeln över sig.

För att inte tala om känslan som uppstår när fingrarna trillar av vid tvåfingerkoppling/bromsning.

Vad ska man göra i sådana situationer och varför känner inte se sensorerna av en mc. Är en mc för lätt?

Sensorerna känner av ändringar i magnetfältet.
På många motorcyklar finns det inget järn under vevaxeln, varför sensorerna inte reagerar.
Att montera en magnet i magkåpan är en bra idè.
Dock tror jag inte att den behöver vara så stor, klumpig och dyr som i annonsen.
Jag skulle börja med en magnetisk oljeplugg.

Själv slås jag över hur billigt mycket är. Kraschpuckar ram för under 100 lappen, nytt broms o kopplingsgrepp för 200 kr, färglatt alu fräst tjohejsan. Samt oljefilter för 1/3 del av kostnaden här. Från Kina, tillverkat i USA för Japansk hoj ;)

Ibland har man ju stått där och undrat..... va fan händer det inget för. Laglydig som man är börjar man paddla bakåt för att trigga igång trafikljuset och inget händer ändå......:mad: Go Stone.......:confused:
Varför inte bara köpa nåra neodymmagneter från Classe i drickat?
Duger det inte med små för några tior så kan man dra till med deras största som har 50kg dragkraft

EDIT: Äh! Jeppe hann före.

Last edited:
Dom här är lite fascinerande El turbo:D undra hur produkt utvecklingsgruppen tänkte:confused:

Bifogat

• ff.jpg
    ff.jpg
    59 KB · Visningar: 166

Till FJR också minsann, just gruppen FJR-förare brukar ju utmärkas av hormonstinna adrenalinjunkies som vill sticka ut ur massan, motorburna rebeller helt enkelt... :rolleyes:

Dom här är lite fascinerande El turbo:D undra hur produkt utvecklingsgruppen tänkte:confused:

Nu ska vi se. Vi tar fram en helt verkningslös produkt, lovar en effekthöjning på mellan 0 och 25%. Sen säljer vi den svindyrt.

Folk är lättlurade när de vill bli det.

Haha de där har jag kommenterat åt några polare, när jag klotade tog kopplingsgreppet i backen och klämde mitt pekfinger som fan och hade jag haft de där greppen hade jag nog blivit av med minst ett finger :crash

Jag har funderat att sätta sådanahär på rejsbussen. Måste iof skaffa aluminiumfälgar först för annars tappar man 5km/h längs rakan direkt.

Brembo cover

Det här också en höjdare "Magnetic Fuel Saver"

Bifogat

• 493648045_o.jpg
    493648045_o.jpg
    91.3 KB · Visningar: 98
  • AMG_Magnetic_K.jpg
    AMG_Magnetic_K.jpg
    99.1 KB · Visningar: 148
Last edited:
Hmm, Vad har du för hoj.
Min trampcykel som mest består av aluminium o lite kolfiber får trafiklysena att slå om.

Sensorerna känner av ändringar i magnetfältet.
På många motorcyklar finns det inget järn under vevaxeln, varför sensorerna inte reagerar.
Att montera en magnet i magkåpan är en bra idè.
Dock tror jag inte att den behöver vara så stor, klumpig och dyr som i annonsen.
Jag skulle börja med en magnetisk oljeplugg.

Ibland pajar ju sensorerna också. Det kan tydligen bli något slags fel i dem som återställer sig självt efter 10 minuter ungefär.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park