Era favvo-resturanger.

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Alltid lika svårt o bestämma sig vart man ska gå ut o äta, så jag undrar vilka favvo-ställen ni har. Skriv gärna prisnivå oxå!

Själv äter jag ofta på Alanyas i gamlestan, god och billig turkisk mat och stora potioner. Många av rätterna kostar 70kr och då får man en riktig bamsetalrik. Dock har de inte alkohol.

Pastplus på södra vägen, deras tiramisu är i en klass för sig. Tyvär lite dyr.

Titta in hos mig på Hamnkrogen på liseberg!!! Grym mat och så kan man ju passa på att ha lite kul innan maten genom att åka lite. Mycket skaldjur för den som gillar det, exklusiva matvaror och jättetrevliga servtriser. Kvällsposten skrev om oss förra veckan att vi var en fyrstjärnig restaurang och en av göteborgs bästa.
//Sofia

Texas Longhorn på Linnégatan ÄR DEN ENDA RESTURANGEN i stan!

Pasta Haus i Linné. Många rätter att välja på och man går inte därifrån hungrig.

Istambul vid Bengans. Turkist mat. God och ganska billig.

Oishii (?) mitt imot minimotocenter. God Sushi.

Mickey dee vid backaplan, eller föressten åby, eller fan alla är bra!

lilltryne skrev:
2147847 Alltid lika svårt o bestämma sig vart man ska gå ut o äta, så jag undrar vilka favvo-ställen ni har. Skriv gärna prisnivå oxå!

Själv äter jag ofta på Alanyas i gamlestan, god och billig turkisk mat och stora potioner. Många av rätterna kostar 70kr och då får man en riktig bamsetalrik. Dock har de inte alkohol.

Där händer det att jag käkar med ibland, dom har helt ok kebabpizzor med. Testade sushi på den nya resturangen Usagi som ligger bredvid Alanyas i helgen, det var gott det med.

Who'sYourDaddy skrev:
2148434 Där händer det att jag käkar med ibland, dom har helt ok kebabpizzor med. Testade sushi på den nya resturangen Usagi som ligger bredvid Alanyas i helgen, det var gott det med.
Usagi är OK (men lite snåla på soya & ingefära), men inte lika bra som Sushi-Q på Friggagatan... Eller heter den Odingatan där? Nåja, mitt emot H-D i a.f.

Paros (grekiskt) på 3:e långatan var iallafall grymt när polan drev stället men sålde för ett tag sen så nu vet ja inte riktigt men man får rejäla potioner för en billig peng iallafall (va så innan men tror d e samma nu...) Alkohol har dom oxå :fyllisar

Caleos på Engelbrektsgatan har mycket god mat tycker jag och dessutom till hyggligt pris. Rumpan på linné har billig öl om man ändå är där och käkar :)

...eller i detta väder: ta en grill o sätt dig + sällskap vartsom... ;)

Pasta + (södra v.) är smarrigt och man blir vrålmätt, sushi: Kafé Japan på Viktoriagatan (liite dyrare än joe-shmoe-sushiställena men ruskigt gott o kul smakkombinationer), linné har en armé med bra grekmat, lite mysig utsikt och off läge har Restaurang Långedrag (i Långedrag!), Indiska Hörnet på Kungshöjd har finfin indisk meny... etc...

Sen kan man alltid ta en svängom pizzerian vid Fars Hatt i Kungälv om man är ute och kör o råkar bli hungrig på en lite annorlunda pizzameny. Gottgott var ordet!
:banana

Burger King vid Delsjön. Jag brukar sladda in i resturangen och göra en burnout på burgarna. Grillat är godast! :tuttar

Asienköket vid Nordstan'. Inte absoluta favoriten, men helt klart med på listan bland goda restauranger. Deras sushi är grym!

Vino Pasta Due på Södra vägen. Mycket god mat, till bra pris, och helt GRYM personal!

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8