Coola Ola skrev:några bilder som min 15-åriga lillasyster tagit med en Canon Powershot A85
Hon verkar ha talang
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Coola Ola skrev:några bilder som min 15-åriga lillasyster tagit med en Canon Powershot A85
skoteridioten skrev:Hon verkar ha talangGillar näst sista bilden..
Coola Ola skrev:några bilder som min 15-åriga lillasyster tagit med en Canon Powershot A85
[/IMG]

McB skrev:Lägg inte upp bilder som är bredare än 800 pixlar. Vill ni visa en större bild, skicka istället en länk.
Efter att ha läst en tråd på dvdforum.nu så tänkte jag starta en likadan här. Det gäller alltså att lägga upp egna fotografier, företrädesvis motorcykelrelaterat, men annat bör också gå bra... Ingen tävling, utan bara kul att se andras skapelser.
Skriv gärna vad ni har använt för utrustning, var/när/hur bilden är tagen och annan information som kan vara intressant, som t.ex. bländaröppningar och slutartider.
Jag inleder med ett par hojrelaterade bilder som jag är mycket nöjd med.
Bild 1
Plats: Gelleråsen, 030906
Motiv: En snabbskruv på Bj.O.rns Ducati
Utrustning: Nikon Coolpix 995
Övrigt: 19 mm brännvidd, f/3.8, 1/55 sek
![]()
Bild 2
Plats: Gelleråsen, 030906
Motiv: Okänd Superbike-förare på väg ut ur högfartskurvan
Utrustning: Canon EOS 10D, Canon EF 100-400/4,5-5,6L IS USM
Övrigt: 400 mm brännvidd, f/5.6, 1/2000 sek
![]()
Bild 3
Plats: Gelleråsen, 030906
Motiv: Okänd Rookie 1000-förare på väg ut ur depåkurvan
Utrustning: Canon EOS 10D, Canon EF 100-400/4,5-5,6L IS USM
Övrigt: 400 mm brännvidd, f/9.5, 1/1000 sek
![]()
Bild 4
Plats: Gelleråsen, 030906
Motiv: Starten i Rookie 600, hela högen på väg ner mot Trösen
Utrustning: Canon EOS 10D, Canon EF 100-400/4,5-5,6L IS USM
Övrigt: 400 mm brännvidd, f/8, 1/500 sek
![]()
jorgens skrev:He he..Bild 3 på rookien fra 03 er meg fra SO
Kanonbilde![]()
J. Sundell
#81 ERF
Werzion skrev:Patrullerande (Soldat poserande med en KSP-58)
![]()
FEL! Det är en Ksp90B
2fast4hjo skrev:Fann denna i trädgården idag, tagen med vanlig digitalkamera.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |