Era bästa fotografier [modemdöd]

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Tänkte försöka återuppliva denna gamla tråd som McB var så snäll att starta 2004 men i en ny tråd!

Helst av allt MC relaterade foton men visst kan även något annat kanske slinka in nån gång också.

Citerar det McB skrev i sin tråd:

Lägg inte upp bilder som är bredare än 800 pixlar. Vill ni visa en större bild, skicka istället en länk.

Efter att ha läst en tråd på dvdforum.nu så tänkte jag starta en likadan här. Det gäller alltså att lägga upp egna fotografier, företrädesvis motorcykelrelaterat, men annat bör också gå bra... Ingen tävling, utan bara kul att se andras skapelser.

Skriv gärna vad ni har använt för utrustning, var/när/hur bilden är tagen och annan information som kan vara intressant, som t.ex. bländaröppningar och slutartider.

Hoppas på många roliga bilder snart, ska själv försöka skrapa fram någon bild jag är nöjd med.

Fotade idag för första gången lite bilder på bilen i rörelse. Är nybörjare med några veckors erfarenhet med kameran. Så alla tips välkommnas!

Kameran i fråga är en Sony DSLR a200 med 18-70mm objektiv.

Spec för bilden: Kamerna inställd på slutarprio med 1/50 i slutartid, bländare 14 och ISO 100.

FEKKE.jpg

Får la skicka in en bild som är ok.

Canon 400D
Canon 70-200 f4L IS
Slutarprio
1/250
Bländare f11
ISO 200
173,0mm

zxnty8.jpg

Jag har ju inte sån lyx-kamera men tycker denna blev rätt så bra. Sony DSC-H7 långzoom, kört på sport-programmet. Är också nybörjare och fotar hellre än bra :) Fick ett enbent fotostativ av mina REC-Polare (dom tyckte väl bilderna blev lite skakiga:tummenupp ) och det funkar fantastiskt bra, rekommenderas !.

488.JPG

Kamera: Olympus E-510
Objektiv: 14-45mm F3.5-5.6
Bländare: 5.6
Brännvidd: 14mm (2.0x crop)
ISO 200
polarisationsfilter
blixt: trådlös Nikon SB-25 från höger, styrd med Elinchrom Skyport

P3120804.jpg

Last edited:
Canon ixus 700 (kompaktkamera).

Bild på en polare när vi åkte sandtag. Tycker det blev sån go sommarkänsla i bilden.

grusgrop.jpg

Lekte lite med kameran förra året. Detta blev resultatet. Polarns CBR600FS, med hans Yoshi slipon i focus.

OpJsTJQjl.jpg

Kamera: KonicaMinolta Dynax 5D
Objektiv: Sigma 18-55
Brännvidd: 50mm
Bländare: 5.6
Slutartid: 1/25
ISO: 200

Last edited:
Hoppas det är ok med bilder man pillat med i PS, alltså inte bilder där man lägger till eller tar bort delar osv, utan färger, kontrast, ljus osv.

Kamera: Canon Powershot S3-IS

IMG_2405cc.jpg

Hoppas det är ok med bilder man pillat med i PS, alltså inte bilder där man lägger till eller tar bort delar osv, utan färger, kontrast, ljus osv.

Kamera: Canon Powershot S3-IS

Såklart, det är ofta man får göra nåt med bilderna när man ser dem i datorn! :tummenupp

Skitroligt att en del ha bilder att dela med sig ös på sommaren är inte slut ännu! :)

Taget med en Olympus SP-550Ultrazoom av en riktig fotoamatör, får den vara med här ?

Tagen i Fiskiskurvan, Värmdö -07

Fiskiskurvan.jpg

Bild tagen när vi körde på knutstorp med actionpics

taget med en nikon d40x i auto mode:tungan

Bifogat

• picresized_hojen.jpg
    picresized_hojen.jpg
    101.7 KB · Visningar: 891
Bästa bilden..tja hur vet man det?
Exif info ligger med för de som är intresserade.

En av mina bästa hojbilder för i år:
tobbelitenDSC_1305.jpg

Skönaste bilden från helgen---Wakeskate:
DSC_6059fix2.jpg

Last edited:
perfekt...önkade att fler bilder postades med bild specs....ger oss andra amatörer lite ideer om inställningar att prova

perfekt...önkade att fler bilder postades med bild specs....ger oss andra amatörer lite ideer om inställningar att prova

Lade till mina inställningar!

Hoppas på bättre väder så man kan ta sig ut och få använt kameran något i år. Tror inte ens jag tagit 100 bilder denna sommar.

Tjenare!

Har bestämt mig för att äntligen börja fotografera och har därför beställt en Nikon D60 med Nikkors 18-200 VR objektiv. Kommer givetvis kombinera min nuvarande hobby med den nya :) Så jag tänkte låna tråden snabbt för att kolla om det finns någon erfaren fotograf man kan få be om råd framöver?

MVH
Micke

Triggerhappy: sjukt snygga bilder, särskilt den sista!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!