Bjork3n
Medlem
Tjejen på jakt efter en er6, ska vara svart och utrustad med ABS.
Om någon har nån till salu skicka PM.
Om någon har nån till salu skicka PM.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Tjena!
Tänkte byta till miniblinkers bak på min (satt på powerbronze skylthållare) men vill nog ej ha led då jag tycker att det oftast syns för dåligt när man blinkar. Frågan är då: Idag är det glödlampa10w i orginalblinkersen, måste jag välja några med just 10w igen eller kan jag välja vilken som helst med glödlampa? När behöver man byta motstånd, vid olika watt fram å bak eller? Dum fråga kanske men men...
Kör du med vanlig glödlampa behöver du inte ha något motstånd.
Tänk bara på att kolla hur många watt blinkersen klarar av,sen att köpa lampa därefter. Kör du olika effekt fram och bak kommer det att fungera, men ena lampan kommer då att lysa starkare än den andra.
Men att säga att du inte vill ha led-blinkers för att de syns för dåligt då har du nog kollat på fel led-blinkers. Gäller att hitta några som lyser tillräckligt starkt och har bra spridning bara så kan de lysa mycket bättre än en vanlig glödlampa, samt att livslängden på dessa är längre.
En fråga till: Nån som vet vart man kan köpa silver eller vita passagerar handtag istället för de svarta?
Någon som köpt/testat en Bagster sadel eller liknande till sin hoj?
Bagster Sadel med gelinlägg
View attachment 427763
Kikade lite på en sådan och blev ganska sugen att skaffa en.
De är ganska dyra, men det verkar som om hojen kan bli bra mycket skönare att sitta på då. Någon som vet? Är det värt de tro?
Skadar inte att den ser sjukt snygg ut!
Hej!
En sån sadel köpte jag förra säsongen, fin kvalitet och schysst passform. Behövde dock limma i en gummibit för att "få upp" sadeln i framkant.
Inte gratis men väl värd pengarna tycker jag.
Man sitter bättre och den höjer utseendet på hojen!
View attachment 427823
Vad var det som gjorde att du behövde limma dit den?
Är den mycket skönare än originalet? Kan du åka 15mil utan att få ont i röven?
Vart beställde du ifrån?
Kör du deras standard sadel, extra vaddering eller med gelinlägg?
![]()
Efter 60 mil mellan Göteborg - Stockholm förra helgen blev det en ordentlig tvätt samt sätta på nya broms och kopplingsgrepp, speglar och vindruta. Lite bök att få allt att på plats. View attachment 428000View attachment 428001View attachment 428002View attachment 428003 Oxford hot grips på sen tidigare. Monterade även rutan innan långturen i söndags.![]()
Är du nöjd med dina hotgrips?
Är de svåra att montera?
Supernöjd, bränner mig nästan när dom står på max. Grymt skönt nu på vintern.
Ja det var lite struligt, ville inte skära sönder mina orginal så dom tog ett tag att få bort.
Sen är ett hett tips att inte använda limmet som kommer med greppen. Stelnar typ omedelbart, hann bara trycka på gasgreppet halvvägs innan det fastnade. Var ett helvete att fixa. Nu sitter dom utan lim och dom sitter tajt ändå, inte haft några problem alls efter installation![]()
Har du lust att slänga upp lite fler bilder på hur det blev med handtagen och hur du fixat det med all montering och kabeldragning? =)
Vad är det för ruta? Kawasakis egna?
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti