ER6-tråden

Då har jag lagt ut min Er6-N 2012 till försäljning här på sporthoj så är du sugen på en kanon hoj in och kolla min annons :) image.jpg

Har efter vintern fått små vobblingar i styret när jag kör. Det liksom guppar fram å tillbaka hela tiden. Vad kan detta bero på?

Har en uppsättning av svarta bakre sidokåpor, alltså dom på sidan under sadeln samt bakom sadeln.
Dom är nya och oanvända. Passar 06-08. Har även bilinkerskåpa och framskärm i mindre bra skick samt lite annat smått och gott som tanklock, sadellås mm. Skicka PM vid intresse.

Har en uppsättning av svarta bakre sidokåpor, alltså dom på sidan under sadeln samt bakom sadeln.
Dom är nya och oanvända. Passar 06-08. Har även bilinkerskåpa och framskärm i mindre bra skick samt lite annat smått och gott som tanklock, sadellås mm. Skicka PM vid intresse.

Pris för det bakre?

Vilket batteri från Biltema passar till ER6n 2009? Jag kommer att behöva köpa ett nytt då cykeln och jag är i Göteborg och batteriet varit på laddning hos mina föräldrar i Stockholm och det tar tid att få ner det.

Hej. Har letat lite i tråden men det tar ju sin tid. Jag är sugen på en er-6:a men undrar om man är för lång för den om man är 1,80? Kommer jag att sitta bra på den?

Tackar! Finns det någon fördel med att byta ut batteriet som jag antar är original och därmed 6 år gammalt, även om det forfarande fungerar bra? Börjar det riskera en plötslig död nu efter några år eller är det som med glödlampor, lika stor risk varje gång man använder det? Försöker rättfärdiga för mig själv att köpa ett batteri för en veckas körnings skull.

Att byta ut ett 6 år gammalt batteri är aldrig fel. Rimligen befinner det batteriet sig i livets slutskede...

Det beror väl helt på hur man har tagit hand om batteriet.
Man bör kanske ha kört någon underhålls laddning under vintern osv för att det ska må bra och hålla länge.

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!