ER6-tråden

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Jojo men har alla lambda uttag?
Jag har bara haft en och det tror jag. Eller menar du själva slipon? Om det inte har det så finns det lambda deaktiverare att köpa.
Har en beg slipon jag säljer och har en sån inkluderad även att den stödjer lambda så man kan välja fritt.
 

wavesswe

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2014
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N -08
Tänkte på själva slipon, Men om jag nu bestämmer mig för ett slipon med lambda uttag alt men plugg och en lambda eliminator, måste man göra något mer då? tex måste man ha en powercommander?
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Tänkte på själva slipon, Men om jag nu bestämmer mig för ett slipon med lambda uttag alt men plugg och en lambda eliminator, måste man göra något mer då? tex måste man ha en powercommander?

Alla har inte lambdauttag, beror från vilket land du köper pipan ifrån. En lamda eliminator kan du sätta utan att ha en powercommander.

http://www.mcweb.se/kawasaki/600-650/er-6n-06-08/lambda-eliminator

Ett tips till de som tänker införskaffa en powercommander så skulle jag rekommendera att mappa hojjen. I min PC så var det inlagt en mapp som skulle passa men tyvärr så var det helt värdelös.
 

C0ff3e

Medlem
Gick med
23 May 2014
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, BMW 650F (funduro), susuki gsx400e 83
Jag behövde inte fixa min. Men köpte er pcm ändå . Testade runt med lite olika. Mappa ligger mellan 2,5 -3,5..
Jag anv switchen för kunna snabbt vxl mellan 2 maps.

Jag har som jag skrivit tidigare både pcm slipon och lamda eliminator till salu.
Finns i Stockholm.
 

Modin.M

Medlem
Gick med
15 Jun 2010
Ort
Vallentuna
Hoj
ER6-n -06
Jag behövde inte fixa min. Men köpte er pcm ändå . Testade runt med lite olika. Mappa ligger mellan 2,5 -3,5..
Jag anv switchen för kunna snabbt vxl mellan 2 maps.

Finns en kille i Upplands Väsby som mappar för 1800-2000:-
Men det finns säkert PCM mappar som funkar men tyvärr så kan det bli fel blandning och det mår inte hojjen jättebra av.
 

tuna

Ny medlem
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Avesta
Hoj
Kawasaki ER6-n 2006
Hej igen alla !

Nu är det dags att fixa hojen inför säsongen. Ska som jag tidigare skrivit rensa baken men har fortfarande inte hittat på någon kontakt till skyltbelysningen. Någon som har något liggandes eller någon som vet var man kan få tag i dessa ?

Mvh
Johan
 

dbner

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2014
Ort
Jadu
Hoj
er6
kan nån vänlig själ ta en bild eller förklara var jag ska plugga i min nya gear indikator

( HealTech GIPro GPDS-K04) till min ER6N-2014.

Har ej fått den ännu, men tog lös sadeln idag å kikade men hittade ingen vettig kontakt att använda, det ska ju vara en plug and play kontakt.

inte är det väll kontakten som hänger löst lite under sadeln?:p

tack
 

bulbin

Ny medlem
Gick med
28 Mar 2015
Ort
Skara
Hoj
Kawasaki ER6-N -10
Tja!
Har en er6n från 2010 som drog i sig hela tanken (11L) på ca 15mil. Är detta normalt? Känns som att han har varit ovanligt törstig. Köpte den för 3v sedan så har inget att jämföra med heller. Någon som har några idéer??
 

Dmgohl

Ny medlem
Gick med
22 Jun 2014
Ort
Växjö
Hoj
Kawasaki er6-n 2006
Tja!
Har en er6n från 2010 som drog i sig hela tanken (11L) på ca 15mil. Är detta normalt? Känns som att han har varit ovanligt törstig. Köpte den för 3v sedan så har inget att jämföra med heller. Någon som har några idéer??

Nä det är inte normalt!! Eller så har du gasar väldans. En normal tank räcker mellan 25 och 30 mil!
 

Robbs

Ny medlem
Gick med
2 Mar 2015
Ort
Oskarshamn
Hoj
2016, Ducati Scrambler Icon
kan nån vänlig själ ta en bild eller förklara var jag ska plugga i min nya gear indikator

( HealTech GIPro GPDS-K04) till min ER6N-2014.

Har ej fått den ännu, men tog lös sadeln idag å kikade men hittade ingen vettig kontakt att använda, det ska ju vara en plug and play kontakt.

inte är det väll kontakten som hänger löst lite under sadeln?:p

tack

På franska men du kanske får en vink om vart kontakten sitter...
https://youtu.be/bHZsU2XPhr0
 

PlayTheGame

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2014
Ort
Haverdal
Hoj
Kawasaki Er6f 2013
Jag har en ER-6 F, årsmodell 2013 till salu.
Rullat ca. 900 mil.
Grön.
Full servicebok, senaste servicen är årsservicen vid ca 850 mil i September 2014.
Fabriksgaranti till Augusti 2015.
Nytt bakdäck.
Helt original förutom mörkt kåpglas, kylarskydd och en mindre skylthållare.
Alla originaldetaljer finns kvar.
Hojen är i mycket fint skick.
Priside: 57 000:-

Skicka P.M. Vid intresse.

Här i originalutförande förra sommaren

image.jpg
 

PlayTheGame

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2014
Ort
Haverdal
Hoj
Kawasaki Er6f 2013
Tja!
Har en er6n från 2010 som drog i sig hela tanken (11L) på ca 15mil. Är detta normalt? Känns som att han har varit ovanligt törstig. Köpte den för 3v sedan så har inget att jämföra med heller. Någon som har några idéer??

Det går väl i 15,5 liter i 2010 års modell?
 

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Nacka
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Tja!
Har en er6n från 2010 som drog i sig hela tanken (11L) på ca 15mil. Är detta normalt? Känns som att han har varit ovanligt törstig. Köpte den för 3v sedan så har inget att jämföra med heller. Någon som har några idéer??

Heeeelt normalt om du nu inte upptäckt att det finns fem växlar till...:D
 

MrAnderz

MrAnderz
Gick med
22 Sep 2010
Ort
Nacka
Hoj
2008, kawasaki ER6F
Hej allihop!

Jag funderar på ett sport avgas till min hoj, en er6 08, är det bara att montera dit eller är det nått mer att tänka på som lambda sond och motorstyrning, eller är det bara att sätta dit och njuta av ljudet?

Vill du inte ha överdrivet brum brum kan jag rekommendera Devil PowerConcept. Ser ut som original, tar en kvart att montera, går igenom besiktningen och har löstagbar insats. Tar du ur db killern blir ljudet alldeles alldeles underbart! Köpte min helt ny för 2.250 riksdaler från motospeed:yoparty
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top