ER6-tråden

Tänkte bara kolla med er här!
Monterar ni av slipon vid besiktning?
Kör en stryp hoj med leovincerör, tänkte skruva på db-killern.
Kommer jag få problem? :confused:

Jag skruvade bara på min db killer på mitt Hurricane system och hade inga problem vid besiktning

Hej killar, tjejer och hen-mofos jag tänkte bara höra om det är någon som har en go länk med avgassystem som passar till er6f -08.

Har även en fråga om sliponen till z750 passar till er6:an?

Hallå gott folk!

Jag behöver serva frambromsarna på min er6-n ABS -07 och hade tänkt slå på stora trumman och installera (eller få installerat) stålomspunna bromsslangar.

Är det någon som vet varifrån man kan få tag på ett kit som passar er6, samt pris på det?

Letat som en galning efter singelcuts till en -06a, någon som ligger på en? Helst lackad svart. :gnissla

Nu när jag ändå är här halvt packad efter garaget i ett par timmar kan jag konstatera att klockan halv fyra en torsdag när man plockat av ljuddämparen för att kolla skall man inte starta motorcykeln när man bor i ett tätbefolkat område. Får se vad grannsämjan säger imoprgon :D

Last edited:
Letat som en galning efter singelcuts till en -06a, någon som ligger på en? Helst lackad svart. :gnissla

Nu när jag ändå är här halvt packad efter garaget i ett par timmar kan jag konstatera att klockan halv fyra en torsdag när man plockat av ljuddämparen för att kolla skall man inte starta motorcykeln när man bor i ett tätbefolkat område. Får se vad grannsämjan säger imoprgon :D

Hahaha! Dom kan väl inte klaga på "musik" för allas öron? ;)

Är på jakt efter en ER6:a :tummenupp
Både F / N är av intresse.
ABS är inget krav.
Fördel om den inte står allt för långt bort från Uppsala.

Så skicka PM om ni har någon till salu :tummenupp

Är på jakt efter en ER6:a :tummenupp
Både F / N är av intresse.
ABS är inget krav.
Fördel om den inte står allt för långt bort från Uppsala.

Så skicka PM om ni har någon till salu :tummenupp

Jag har en ER-6 F, årsmodell 2013 till salu.
Rullat ca. 900 mil.
Grön.
Full servicebok, senaste servicen är årsservicen vid ca 850 mil i September 2014.
Fabriksgaranti till Augusti 2015.
Nytt bakdäck.
Helt original förutom mörkt kåpglas, kylarskydd och en mindre skylthållare.
Alla originaldetaljer finns kvar.
Hojen är i mycket fint skick.
Priside: 57 000:-

Skicka P.M. Vid intresse.

Sålde min ER-6n igår efter 24 timmar på Blocket, märks helt klart att det Sveriges mest sålda hoj. Så för er som bor i Västsverige, ser ni en fin svart ER-6n med röda detaljer, Arrow helsystem och som mullrar som ett monster i Boråstrakterna så är det min gamla kärlek. Kommer framöver köras av en tjej vid namn Anna :)

Tack för tiden här, har lärt mig och fått mycket inspiration genom alla inlägg :)

Ses på vägarna i sommar!

IMG_3608.jpg

Denna har jag så att det blir en singelcuts, det är bara en kåpa över sadeln, ska kolla upp var jag köpte den någonstans.

20140714_095219.jpg

Trasig Hurric pipa Bortskänkes mot avhämtning i centrala Vallentuna.
Det är en svets som har spruckit men då inte svetskunskaperna sitter så köpte jag en ny pipa istället.

Hej allihop!

Jag funderar på ett sport avgas till min hoj, en er6 08, är det bara att montera dit eller är det nått mer att tänka på som lambda sond och motorstyrning, eller är det bara att sätta dit och njuta av ljudet?

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back