ER6-tråden

Tjenare!

Ny på både forumet och i tråden för att vara rakt på sak :) Kom dock på mig själv i veckan komma hem från jobbet och sträckläsa denna tråden i 3,5 timme innan jag kom upp ur soffan för att få i mig lite käk, haha!

Såhär ligger det till! Jag har i dagsläget ingen hoj, så profilen ljuger väl på sätt och vis. Men planen är att åka och kika på en i nästa vecka. Jag är inte allt för händig själv men någon gång måste man väl börja lära sig då jag har en del planer. Vad som står på schemat (efter köp om det blir av nu, annars hittar jag något annat) är att byta backspeglar, skylthållare, sätta på fälgringar och slänga på ett Arrow system i kolfiber. Sen får jag nog vara färdigmekad med denna hojen, haha!

Ännu en fråga, någon som vet ungefär vad en 100-mils service går på för en ER-6n 2013 årsmodell? Vill göra det på auktoriserad verkstad för att hålla garantierna och få en fin stämpel i boken.

I övrigt verkar det vara en go tråd med gött folk så jag hoppas jag kan känna mig välkommen redan nu :)
 
Tjenare!

Ny på både forumet och i tråden för att vara rakt på sak :) Kom dock på mig själv i veckan komma hem från jobbet och sträckläsa denna tråden i 3,5 timme innan jag kom upp ur soffan för att få i mig lite käk, haha!

Ännu en fråga, någon som vet ungefär vad en 100-mils service går på för en ER-6n 2013 årsmodell? Vill göra det på auktoriserad verkstad för att hålla garantierna och få en fin stämpel i boken.

I övrigt verkar det vara en go tråd med gött folk så jag hoppas jag kan känna mig välkommen redan nu :)

Välkommen!
1517kr inkl. moms för 100 mila :tummenupp
 
Last edited:
Välkommen!
1517kr inkl. moms för 100 mila :tummenupp

Tackar för detta, Jeppe!Ringde till Bike i Trollhättan nyss också, 1995:- skulle de ha för 100-milen.

Någon som har bra tips på vart man kikar styling och tillbehör till ER6 online för övrigt? :)
 
Tjenare!

Ny på både forumet och i tråden för att vara rakt på sak :) Kom dock på mig själv i veckan komma hem från jobbet och sträckläsa denna tråden i 3,5 timme innan jag kom upp ur soffan för att få i mig lite käk, haha!

Såhär ligger det till! Jag har i dagsläget ingen hoj, så profilen ljuger väl på sätt och vis. Men planen är att åka och kika på en i nästa vecka. Jag är inte allt för händig själv men någon gång måste man väl börja lära sig då jag har en del planer. Vad som står på schemat (efter köp om det blir av nu, annars hittar jag något annat) är att byta backspeglar, skylthållare, sätta på fälgringar och slänga på ett Arrow system i kolfiber. Sen får jag nog vara färdigmekad med denna hojen, haha!

Ännu en fråga, någon som vet ungefär vad en 100-mils service går på för en ER-6n 2013 årsmodell? Vill göra det på auktoriserad verkstad för att hålla garantierna och få en fin stämpel i boken.

I övrigt verkar det vara en go tråd med gött folk så jag hoppas jag kan känna mig välkommen redan nu :)



1 467:- På MC-Kompaniet i Väring!

www.bikersneed.se har rätt mycket prylar!

http://katalog.boove.se/ kan man också förkovra sig i, därifrån har jag fått mitt GPR system och min skylthållare från Rizoma levererad, via lokala handlaren som ordnat allt!

Vad det gäller avgas så är det svårare, då det endast finns helsystem från -12 och framåt (eller -13, minns inte exakt, men årsm -13 finns bara helsystem till är min uppfattning). Jag har själv ett från GPR på min svarta -13 :)
 
Last edited:
Tjena!

någon som har en extra original bromsgrepp till en er6n årsmodell 2010 och kan tänka sig att sälja den? :)
 
Hur stensäkert är Ebay. Lite sugen på ett Yoshimura slipon men känns kass lägga 2500 på nått man kanske inte får.
 
Hur stensäkert är Ebay. Lite sugen på ett Yoshimura slipon men känns kass lägga 2500 på nått man kanske inte får.

Har ALDRIG inte fått det jag beställt, och då har jag handlat mycket på ebay. Ibland är inte grejerna inte lika bra som det beskrivs dock (oftast om det är från Kina) Kolla bara att det är ett riktigt Yoshimura och inte en billig kopia. Be att skicka med tracking så har du ännu lättare att följa paketet. Du kan dessutom kolla vad säljaren fått för feedback det senaste, mycket dålig feedback så kanske du inte ska handla av han.
 
Ingen aning, kolla att loggan ser ut som det ska och kolla att det är ungefär vad resten av dom på Ebay kostar. Alternativt maila och fråga säljaren om det är ett äkta.
 
Hur kan jag kolla äktheten. Kostar ca 3300 kolfiber Yoshimura.

Mvh

Vill du vara helt säker så be säljaren om tillverkningsnumret. Är han/hon ärlig och säljer original bör det inte vara några problem. Du mailar det sedan direkt till tillverkaren som då bekräftar om det är original eller inte. Räkna dock med att svaret tar sin lilla tid.

Köpte själv ett Yoshimura TRC i kolfiber på Ebay USA till tjejen för 2,846 kr + 480 kr i frakt. Blev ingen tull/moms så det var riktigt prisvärt.
 
Har ett Arrow slip-on till min er6f -06. När jag tar ut strypningen har den väldigt svårt att starta och ibland vill den inte alls starta. Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara för problem??

/Putte
 
Jag har ett finfint och ej mycket använt Leo Vince slip-on (med ingång för lamda) med db-killer som passar modellerna 06-11. Skicka PM vid intresse.
 
Jag har ett finfint och ej mycket använt Leo Vince slip-on (med ingång för lamda) med db-killer som passar modellerna 06-11. Skicka PM vid intresse.

Du har inte lust att mäta diametern på DB-killern där den passar in i ändröret? Har själv ett Leovincé men saknar DB-killer och är inte säker på att jag hittat rätt modell på Ebay.
 
Har ett Arrow slip-on till min er6f -06. När jag tar ut strypningen har den väldigt svårt att starta och ibland vill den inte alls starta. Någon som har samma problem eller vet vad det kan vara för problem??

/Putte

Är inte 100% säker på denna faktan, men vad jag har hört folk säga är att det på något sätt blir fel blandning vid tändning pga detta, och isfl så behöver man mappa den. Jag har Powercommander V på min hoj efter borttagen strypning och nytt rör osv :) Som sagt, bara teori, men kan ju vara värt att kolla med en lokal butik! :brynad
 
Några av er som höjt, strypt eller monterat kraschpuckar på er ER6:a? Har nämligen inte koll på "normala" priser men fått detta pris av den auktoriserade Kawasakiverkstaden MC-skadecenter (har original fjädringsringen själv):

Montering av strypsats + höjningsats och kraschpuckar 2475:-
Puckar Kawasaki original 1895:-
Strypning med intyg 1795:-
___________
6 165:-

Från AVA MC (känns lite väl att ta en tusenlapp för att montera original fjädringsringen, men vad vet jag?):

- Strypa + delar (registreringsbesiktar själv). 3000:-
- Höja till original (har delarna) 995:-
- Kraschpuckar + installation 2600:-
___________
6 595:-

Någon som har erfarenheter av Stockholms MC-skadecenter? De skriver nämligen väldigt klumpigt och slarvigt men hur de skruvar hoj har jag ingen aning om. Tips på prisvärda auktoriserade Kawasakiverkstäder? Är detta priset rimligt? Vad kostar en registreringsbesiktning? Är det långa väntetider? Det räknas väl som en vanlig besiktning också, dvs skjuter på nästa besiktning? Vad finns det fler för auktoriserade Kawasaki verkstäder i Stockholm? :)
 
Några av er som höjt, strypt eller monterat kraschpuckar på er ER6:a? Har nämligen inte koll på "normala" priser men fått detta pris av den auktoriserade Kawasakiverkstaden MC-skadecenter (har original fjädringsringen själv):

Montering av strypsats + höjningsats och kraschpuckar 2475:-
Puckar Kawasaki original 1895:-
Strypning med intyg 1795:-
___________
6 165:-

Från AVA MC (känns lite väl att ta en tusenlapp för att montera original fjädringsringen, men vad vet jag?):

- Strypa + delar (registreringsbesiktar själv). 3000:-
- Höja till original (har delarna) 995:-
- Kraschpuckar + installation 2600:-
___________
6 595:-

Någon som har erfarenheter av Stockholms MC-skadecenter? De skriver nämligen väldigt klumpigt och slarvigt men hur de skruvar hoj har jag ingen aning om. Tips på prisvärda auktoriserade Kawasakiverkstäder? Är detta priset rimligt? Vad kostar en registreringsbesiktning? Är det långa väntetider? Det räknas väl som en vanlig besiktning också, dvs skjuter på nästa besiktning? Vad finns det fler för auktoriserade Kawasaki verkstäder i Stockholm? :)


1795:- för strypningen är nog ett slags standardpris, jag gav lika mycket.

Regbesiktning gav jag mellan 8-900 någonstans, observera att det dock kan vara väntetid på regbesiktning av hoj, jag fick vänta två veckor.
 
Nyheter
Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Back
Top