Sport bar, växelindikator, justerbara fotpinnar
Har monterat lite godis på hojen:
växelindikator - värd varenda krona. Nu när man har den slår det mig ibland hur ofta man slänger en blick på den...
Styre - sport bar: skulle jag rekommendera denna produkt på en ER6N? Njae... av flera anledningar. Körställningen blir väldig mycket mer "racing", vilket för vardagsbruk på landsväg betyder mycket sämre komfort och sämre manöverbarhet under 50 km/h.
Jag har inte kört på bana än med styret då jag antingen blir sjuk på mina bandagar eller så blir dom inställda... men jag är övertygad om att styret är klockrent där. Den enda gången sport bar styret är bättre än orignalstyret är när man pressar exempelvis max på en svängande motorvägspåfart, i alla andra lägen tycker jag det är sämre, förutom kanske på motorväg.
På ER6F känns styret mer logiskt: den har ju kåpa och är ju inte en "Streethoj" i samma utsträckning som N-modellen.
Sedan var det passformen... styret är byggt för er6F. Punkt... Jag mailade dom som säljer styret och frågade om styret passar N och fick till svar att det gör det.
Allt är väl en definitionsfråga, men faktum är att det passar dåligt. Efter att ha justerat så gott jag kan slirar inte längre kopplingen när man gasar fullt på tvåan, det finns nästan ingen semestergas när man vrider styret till höger, bromsgreppet sitter hyffsat, men en bit ifrån optimalt (slangarna tar i toppen på gaffelbenet så man kan inte vrida ned bromshandtaget tillräckligt).
Jag googlad och såg att många hade mycket större problem än vad jag haft, även efter justeringar.
Men, jag köpte styret för att få en bättre körställning för bana vilket jag har fått, så jag är nöjd.
Justerbara fotpinnar - nu sitter fotpinnarna 3 cm längre bak/högre upp, körställningen med det nya styret och fotpinnarna är nu lite sportigare än en CBR 600F, det känns som att man har fått en helt ny hoj