Hej
Ja jag använde moment nyckel och momentet till kopplings fjädrarna och till kopplings kåpan skall dras till 9.8 n-m . Biltema har en billig moment nyckel med manuel visare. // Jon
Jag har beställt därifrån fjädrar och packning men inte fått det än. Det var lite strul med att betala med visakortet så fick använda mig av paypal.
Men en fråga till dig som bytt, använde ni momentnyckel när ni drog fast fjädrarna och kåpan?
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk[/QUOTE]
Hej
Jag provade faktiskt att köra min på låga varv och det gick hur bra som helst ända ned till 2000 rpm . Men den blir trevligare att köra med högre varv tycker jag. Du skriver att du har slipon på din och det är boven. Den går för magert åt dig. Vill du lösa problemet så skaffa pc och mappa kostnad ca 5000 kr om du går till rätt ställe
Ja jag använde moment nyckel och momentet till kopplings fjädrarna och till kopplings kåpan skall dras till 9.8 n-m . Biltema har en billig moment nyckel med manuel visare. // Jon
Jag har beställt därifrån fjädrar och packning men inte fått det än. Det var lite strul med att betala med visakortet så fick använda mig av paypal.
Men en fråga till dig som bytt, använde ni momentnyckel när ni drog fast fjädrarna och kåpan?
Sent from my GT-P1000 using Tapatalk[/QUOTE]
Hej
Jag provade faktiskt att köra min på låga varv och det gick hur bra som helst ända ned till 2000 rpm . Men den blir trevligare att köra med högre varv tycker jag. Du skriver att du har slipon på din och det är boven. Den går för magert åt dig. Vill du lösa problemet så skaffa pc och mappa kostnad ca 5000 kr om du går till rätt ställe

Kanske är det då eller så bara är hojen såhär? Jag kör på ett gpr slipon iaf.
Last edited: