ER6-tråden

När jag var på bike igår så skrev han ut en graf åt mig där dom hade slängt på K&N Luftfilter, Slipon och pc3. cirka 8 häst fick dom ut mer på toppen men kurvan blev mycket bättre och jämnare. Men som sagt 10-13 tusen har jag inte tänkt slänga ut på min hoj... Jag kör omapat (jag är trots allt bara ute efter ljudet så :P )

Ja dom pengarna lägger man inte för det... Hon e nöjd med dom hästarna som e där o mest ute efter ljudet...
Vill hon ha mer sen bytar vi ju hellre hoj...
Tackar för svaren!
 
Tänkte se om någon här monterat ett larm på sin ER6, isf är det bökigt eller klarar man det själv som glad amatör?

Främst är det till för att skrämma bort folk som inte kan hålla fingrarna i styr, försäkringen täcker stöld men ej skadegörelse, så jag funderade på något i den här stilen(2-vägslarm): http://www.vikinglarm.se/mc--och-mo...m-med-motorfjarrstart-5000m-rackvidd/c8/p180/

På mina motorcyklar har jag sattit en larmatrapp.
Finns att köpa på bla biltema för 19kr.
Kollade den till batteriet och satte även en strömbrytare.
Så när jag parkerade hojen så slog jag till strömbrytaren så blinkade en röd lampa som jag sattit vid hastighetsmätaren.

Har dock ej skaffat nån på er6an .
 
Ja dom pengarna lägger man inte för det... Hon e nöjd med dom hästarna som e där o mest ute efter ljudet...
Vill hon ha mer sen bytar vi ju hellre hoj...
Tackar för svaren!

Nu har det blitt 109 sidor i forumet, å jag har uttryckt min synpunkt ang hk/ER6 flera gånger...... Vill man ha mer ork, varför köper inte folk en annan hoj? Kosta på upp till 15tusen på div "trim"....! Lägg till denna summa pengar så har ni en potentare hoj.
Tycker att er6an är en supertrevlig hoj, lätt o smidig, skitrolig efter krokiga vägar. Vart behövs dessa 8-10hk extra? Tell me! Vill gärna veta!
 
Körde första ordentliga repan igår. Kommer någon mil och ska svänga i en korsning och höll på att bli påkörd! Ta det försiktigt grabbar och tjejer. Ska fan sätta strobelampor och saftblandare på hojjen.

I övrigt verkar er6an lika go att köra som ni alla säger :)
 
Tur första lite längre turen idag.. Även första iklädd skinnställ..
Fy fan vad allt var ovant säger jag bara..
Känns som att det kommer ta lite tid att vänja sig vid det nya styret.
Och den nya sittställningen man får ha på hojen nu..

Men ett par kurser så kommer man väl vara tillbaka i form lagom till det börjar bli riktigt varmt ute.. :D
 
Fick sadeln idag från en 06:à som jag beställde till min 07:a (hade ringt Kawasaki åf:are å hört att det skulle vara samma!) men självklart passar den inte!
Så nu vet ni det :)
Nån som behöver en sadel i mycket bra skick till en 06:a eller äldre till bra pris?? ;)
 
Fick sadeln idag från en 06:à som jag beställde till min 07:a (hade ringt Kawasaki åf:are å hört att det skulle vara samma!) men självklart passar den inte!
Så nu vet ni det :)
Nån som behöver en sadel i mycket bra skick till en 06:a eller äldre till bra pris?? ;)

Det verkar inte stämma. ER6 kom 2006, såg i stort sätt identisk ut till och MED 2008. Alltså: 2006-2007-2008 är väldigt lika. 2009-2010-2011 är också väldigt lika, mest färgerna som skiljer.

Du är säker på att det inte var en sadel från en ER5 (OBS 5!) från 2005/2006 du skaffade? Kolla själv på kawasaki.se, gå in under ER6 och välj "Tidigare årsmodeller". Titta sedan på hur sadlarna är utformade.

Vad var det som gjorde att den inte passade, sadeln från 2006?
 
Det verkar inte stämma. ER6 kom 2006, såg i stort sätt identisk ut till och MED 2008. Alltså: 2006-2007-2008 är väldigt lika. 2009-2010-2011 är också väldigt lika, mest färgerna som skiljer.

Du är säker på att det inte var en sadel från en ER5 (OBS 5!) från 2005/2006 du skaffade? Kolla själv på kawasaki.se, gå in under ER6 och välj "Tidigare årsmodeller". Titta sedan på hur sadlarna är utformade.

Vad var det som gjorde att den inte passade, sadeln från 2006?


Är ju iof inte helt säker på att sadeln är från er6-n kan vara f eller 5, men den såldes som en er6-n sadel med bild på hojen från ett racing team som skulle skrota en. Men det är olika oljefilter mellan 06 och 07... Så mer är färgen är det.
Det är som att sadeln från 06 har en lite brantarare lutning mot tanken. Väldigt lik, men 06 sadeln ligger lite högt när man försöker lägga dit den...
 
Är ju iof inte helt säker på att sadeln är från er6-n kan vara f eller 5, men den såldes som en er6-n sadel med bild på hojen från ett racing team som skulle skrota en. Men det är olika oljefilter mellan 06 och 07... Så mer är färgen är det.
Det är som att sadeln från 06 har en lite brantarare lutning mot tanken. Väldigt lik, men 06 sadeln ligger lite högt när man försöker lägga dit den...

Ok, riktigt synd att sadeln inte passade när det tom fanns bild osv.
Precis, kollade nyss upp oljefiltret, o som du säger så är det olika mellan 06 och 07-08.

Hoppas du hittar en sadel som passar!
 
Nu är er6:an tyvärr såld. :( Hade sett fram emot en hoj man skulle kunna lära sig utnyttja fullt ut, eller åtminstone nästan.
Ha en trevlig vår!
 
Bränsleförbrukning

En liten funderare kring förbrukning.

Jag har än så länge kört en vecka på min nya ER6N 2010:a. Det jag tycker är lite konstigt är att när jag tankar fullt och sen kört 16-17mil så är tankmätarn på sista hacket. Då tankar jag upp den igen får jag i 12 liter, är inte det ganska hög förbrukning? Jag kör just nu in hojjen och därmed hyfsat lugn körning. Vad jag har läst så ska förbrukning blandad körning ligga runt 0,45.

Någon som vet kanske? :va
 
En liten funderare kring förbrukning.

Jag har än så länge kört en vecka på min nya ER6N 2010:a. Det jag tycker är lite konstigt är att när jag tankar fullt och sen kört 16-17mil så är tankmätarn på sista hacket. Då tankar jag upp den igen får jag i 12 liter, är inte det ganska hög förbrukning? Jag kör just nu in hojjen och därmed hyfsat lugn körning. Vad jag har läst så ska förbrukning blandad körning ligga runt 0,45.

Någon som vet kanske? :va

Låter mycket... Du är ju uppe i 0,7. Kolla på http://www.motostat.se/vehicle-stats/7409
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top