ER6-tråden

Vad jag vet så har er6an inga "kända" fel.
Motorn är i princip skottsäker så där behöver du nog inte oroa dig.
Kontrollera allt som du skulle gjort på vilken annan mc som helst , dvs bromsar , motor , fjädring osv.

Förresten ingen här som är intresserad av en sprillans ny gopro hd hero kamera? Ny i förpackning.
2800 kr vill jag har för den :)

Vibrationer? Inget jag märkt av...:confused: Hur märker du det?

Har iofs en er6n, men jag känner tydliga vibrationer. Känns mer på höger sida vilket gör att vid >4000 rpm blir det ganska suddigt i höger backspegel. Tänker på det ibland, men inget jag irriterar mig på. Upplever att mycket av vibrationerna är pga att blåset sitter så centralt. Min flickvän har en sv650 -99(även v-twin) och den vibrerar inte alls på samma sätt.

Tänker rensa baken nu i vinter, någon som har monterat denna: http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14958
Problem? Något man bör tänka på?

Last edited:
Nu kör jag ju 2009 och där har de lyckats få bort alla elaka vibrationer.
Jag känner knappt några vibrationer alls när ja kör förutom om man har för låg fart och för hög växel :tungan

Tänker rensa baken nu i vinter, någon som har monterat denna: http://www.nilssonsmc.se/produkt/Tail-Tidy-RG-14958

Shit, den där var ju jävligt snygg faktiskt. Kanske något man ska satsa på till egna hojen. Undra om det är vanligt att man får böter för avsaknad av reflex, någon som råkat ut för detta?

Tänkte dock bygga en själv, har gjort detta förut fast till en annan hojsort. Blir lite sämre finish, men det kan jag ta för 20kr istället för 620kr.
Något att tänka på är att kontrollera skruvarna efter någon mil, har verit med om att man sumpat en blinkers och skruvar till regskylten då dessa kan ha en jääävla förmåga att få sakerna att vibrera. :)

Last edited:
Har iofs en er6n, men jag känner tydliga vibrationer. Känns mer på höger sida vilket gör att vid >4000 rpm blir det ganska suddigt i höger backspegel. Tänker på det ibland, men inget jag irriterar mig på. Upplever att mycket av vibrationerna är pga att blåset sitter så centralt. Min flickvän har en sv650 -99(även v-twin) och den vibrerar inte alls på samma sätt.

Hade också en -n innan, en 06a, så samma modell som din och där hade jag både vibrationer i fotpinnar och backspeglarna (särskilt höger). Men på min -09 har jag inte märkt av något sånt förrutom en aning i backspeglarna vid högre farter... Men frågan var ju om vibrationer i kåpan på -f... Hmm... det har jag inte lagt märke till...

Hej, ny på forumet, ny på hoj.
Efter läst från sidan 200 och framåt så har jag nu köpt en gul 06a.
Är 30 bast och under 2011 blir det kort.
Tack för trevligt forum och trevlig helg önskar Patrik från götet.

Tog lite bilder på tjejens ER6 idag. Sista tvätten innan långa tråkiga vintern :död

Rizoma handtag och styrändar, LSL styre, ermax undertail och ermax cutz.
:tummenupp Snyggt!
Frågan lyder: Vart har du/ni hittat brickorna att sätta för passagerarhandtagen??:va
Har letat som en galning efter dem

Snygga bilder måste jag säga, undrar också vart du fått tag i brickorna för passargeraehandtagen.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk

tack alla.
I vinter blir det plugga teori, fixa till styrändar som saknas till cross-styret (ser ut som biltemas) som redan satt på, fixa snyggare backspeglar som man kan se bakåt i samt fixa fälgstripes.

Back