ER6-tråden

Hobbe

Medlem
Gick med
25 Apr 2009
Ort
stockholm
Hoj
-
Kul! Funderar också att på att köpa en Kawa er-6f. :tummenupp Vill gärna ersätta orginalstyre mot ett sportstyre. Skicka gärna tips på lämpligt styre och något garage i sthlm-trakten som kan fixa detta billigt. Vore också kul att se bilder på någon som har bytt till sportstyre. Bättre eller sämre körkänsla? Ser bågen mer sportig ut?

Tack!

Varför inte detta http://www.bikebitzuk.co.uk/renthal-brstreetfighter-brhandlebars-p-46.html vart en stor skillnad :tummenupp
 

JohneJ

Ny medlem
Gick med
11 Sep 2009
Ort
Visby
Hoj
Triumph Street Triple -08
Går också i tankarna att byta styret, funderar på hur brett man kan skaffa? Vart går gränsen?
http://biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-MX-hog/ tex?

Jag köpte det här på Biltema:
http://biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-street/

Jag monterade det förra helgen och är väldigt nöjd med både utseende och känslan. Det är lite bredare, lite rakare och lite lägre. Ingen dramatisk skillnad men hojen känns mycket bättre nu :)
 

robban_75

Medlem
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Eksjö [Eiijkchoe]
Hoj
KTM 1290 Super Duke R -14
Grattis! Den borde gå bra den där, lätthanterlig. Ser dock att du skall sälja den redan, trist... det är bara o byta igen.

Nja jo kanske men har inte bestämt mig än.. väntar på bussningar till gaffeln jag har beställt o sen ska det ut o testas o se om det är nåt för mig.

Men jag är nog inte tillräckligt hjärnskadad för o köra motard egentligen (för riskmedveten) om man jämför med den körstil dom flesta motardåkare ligger inne med så jag får se.

Med er6an fanns det lite moppekänsla med vikten o lättkördheten men nu är moppekänslan total :)

Skulle jag ramla på ett bra repobjekt på en er6n så kanske jag slår till, finns fortfarande en del saker jag skulle vilja göra med den... bland annat bygga ett specialslipon o kanske turbokonvertera.
 

qaisar

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Er6 ABS 06
Går också i tankarna att byta styret, funderar på hur brett man kan skaffa? Vart går gränsen?
http://biltema.se/Bil---MC/MC/Tillbehor/Styre-aluminium-MX-hog/ tex?

Jag vill gärna ersätta mot ett sportstyre. Såg en video på Youtube där dom hade bytt mot ett sådant styre. Mycket fränt! :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=tMIeuKHLVDc&feature=related

Stunta i högt styre. Jag köpte Biltemas vanliga mx styre och det passar perfekt på min 09a. 802 brett var det. Bredare går nog inte utan att slangen till frambromsen blir för kort.

Fick du borra hål eller liknande? Eller var det bara att skruva av och på? På min er6n var jag tvungen att borra nya hål för fästen för att få dit allting.
 
Last edited:

38Larsson

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2010
Ort
Sollebrunn
Hoj
Kawasaki ER-6N 09
Jag vill gärna ersätta mot ett sportstyre. Såg en video på Youtube där dom hade bytt mot ett sådant styre. Mycket fränt! :yoparty

http://www.youtube.com/watch?v=tMIeuKHLVDc&feature=related



Fick du borra hål eller liknande? Eller var det bara att skruva av och på? På min er6n var jag tvungen att borra nya hål för fästen för att få dit allting.

Fick borra 2 hål. 5.5mm har jag för mej men det var allt och styret var ganska lätt att borra i. Lyckades även få på orginal styrändar med hjälp av molly och en bit slang:)
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Då var det klart! Hämtar cykeln imorgon! Fan va skönt det känns!!!!!!:D en en Er-6N 07 som gått lite över 300 mil;) Någon här som vill nämna hur mycket deras 600 mila service kostade?
 

j0nkan

Ny medlem
Gick med
19 Aug 2009
Ort
Uppsala
Hoj
Kawasaki ER6n -09

Thriss

DiREckt!!1!1
Gick med
16 Mar 2010
Ort
Lund
Hoj
Kawasaki Er-6n 2009; KTM 400EXC-R 2011
Då var det klart! Hämtar cykeln imorgon! Fan va skönt det känns!!!!!!:D en en Er-6N 07 som gått lite över 300 mil;) Någon här som vill nämna hur mycket deras 600 mila service kostade?

Fråga efter pris INNAN du får den servad. Gjorde det misstaget på en gammal hoj och fick mig en överraskning.

Vad det gäller ER6n har jag kollat runt lite och ngt jäkla ställe ville ha 11xxkr för den! Ring runt och hör dig om, kan vara värt att åka ett par mil extra för att tjäna några hundralappar.
 

sideline

#11449
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vid sidan av Revingerakan...
Hoj
Gatmoppe: ER-6n -09 Banmoppe: cbr600rr -04
Jag tänkte också det, tills jag insåg att skadorna de kan rädda kostar ungefär lika mycket som kraschpuckarna. Då valde jag att spara dessa pengar till eventuell reparation och slippa åka runt med "stötfångare"...

mvh perhu

Gjorde så med den förra. En lowider och det blev inlösen direkct! Får nog kanske bli så igen. Har iofs redan hunnit spräck vänstra kåpan. :huvet

Lustigt att du frågar! Jag har besiktigat idag med just Leo Vince som du undrar över. Svaret är att det går alldeles utmärkt. Med dB-killern i blev den uppmätt till 94 dB och skulle dessutom varit godkänd upp till 99 dB enligt besiktningsmannen. Helt perfekt då kraven vid bankörning är 95 dB men så har jag inte heller fått några problem vid besiktningar tidigare heller.

Det går alltså utan problem. Lycka till :tummenupp

:tungan

Med tanke på att jag kom upp i 98 dB med orginal tycker jag att dina 94 dB var ganska bra.

Pssst, vad hade du satt på för styre på din!? Var det ett rakare eller ett som var sportböjt?

Hade ju vart klart trevligt.

Jag lägger min röst på Västra Sverige! :D

Då lägger jag min röst på Skåne! :näsblod

Jag lägger min röst på Gotland :banana
Jag bjuder på fika :D

Gotland angörs andra helgen i juni. Kommer vara vid/på Gotland Ring från den 10:e t.o.m. den 15:e. Du är varmt välkommen att komma förbi med nybakade bullar till oss då. :D
 

Fredriksson

Det är bare å åk
Gick med
29 Jun 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki ER-6n 2007
Nu står hojen i garaget!!! det känns RIKTIGT bra:D så lycklig har jag inte vart på länge, riktig nostalgi. Tänkte ta å rensa baken på den någon som har någon schyst länk på hur man ska göra å va man behöver?
 

prowetz

Ny medlem
Gick med
18 Mar 2010
Ort
Avesta
Hoj
kawasaki er6n -09
Nu står hojen i garaget!!! det känns RIKTIGT bra:D så lycklig har jag inte vart på länge, riktig nostalgi. Tänkte ta å rensa baken på den någon som har någon schyst länk på hur man ska göra å va man behöver?
Jag köpte allt på biltema. Skylthållare, diodblinkare, motstånd, skyltbelysning. Sedan borrade jag bara två hål i stålhållaren som sitter under plastskräpet och fäste skylthållaren i. För skyltbelysningen finns en skruv mitt under du kan använda dig av. Jag bockade en plåt som jag fäste i den skruven och fäste belysningen i. Enkelt snyggt och smidigt! Dock är jag inte säker på vad blågubbarna säger om det... än!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top