ER6-tråden

Drar ur = köpa nytt batteri? Eller ladda det till våren?
Plocka ur batteriet (eller låt det sitta kvar och koppla bort polerna)och ladda det antingen konstant med en underhållsladdare eller då och då med en "vanlig" batteriladdare.
Det funkar kanske med att låta det dra ur och ladda det till våren ,men det mår nog bättre av att underhållsladdas under vintern.
 
Plocka ur batteriet (eller låt det sitta kvar och koppla bort polerna)och ladda det antingen konstant med en underhållsladdare eller då och då med en "vanlig" batteriladdare.
Det funkar kanske med att låta det dra ur och ladda det till våren ,men det mår nog bättre av att underhållsladdas under vintern.

Får bli att plocka med det in om ett par veckor då jag ska flytta hojen några garageplatser så tar det i samma vända. Sen får man väl ta en tur förbi biltema/lidl och fixa laddare.
 
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide? :confused:

Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då? :va
 
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide? :confused:

Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då? :va

Har du den på siostödet? håll den i våg och kolla!
 
*bump*

Ni som monterat PC III ; tycker ni att det var värt det? Blev det nån skillnad?

Jag tyckte det var värt det men...

Det beror helt och hållet på vad man har för avsikt med sin PC3
Är det att få en jämnare gång och minska avgasknallarna? Ja då kanske det är en bra affär. Tror man däremot på en kolossal effektökning bör man nog tänka sig för en gång till.
 
Idag tog jag loss högra blinkerskåpan då den skall lackas & tog då en kik på kylarvätskenivån. Den visar så vitt jag kan se, en vätskenivå som är precis på gränsen till det understa sträcket. Är det ok om den är så pass låg nu när hojen ändå står i ide? :confused:

Jag servade hojen några dagar innan jag ställde in den & borde det inte i så fall ingå i den lite dyrare 1200mils servicen att de kollar & ev. fyller på kylarvätskan då? :va

Det kanske har löst sig, men kontroll av kylarvätskan ingår vid 1200 mil och är den låg så ska de fylla upp den till max-strecket, du betalar ju trots allt för det... Det ingen fara att köra om nivån ligger vid min-strecket och den kan lugnt stå över vintern bara det är glykol i den så den inte fryser sönder. :)



Nån som är ute efter en ER6n? Min är nu till salu! Har tänkt mig att köpa en gata/grus/åretruntmaskin istället! Det svider allt lite, men passar mina behov bättre. (har haft motard innan er6an)

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=36896 :tummenupp

Vilken hoj har du siktat in dig på? Jag funderar också på att byta. Det är inte många dagar som man inte kan köra på egentligen, man har ju ingen lust att halka runt med ER6:an vid denna årstiden. Jag har kollat in Yamaha XT600 och KTM 690 men jag har inga direkta erfarenheter om motard så jag vet inte riktigt. Har läst en del i modell-trådarna och man blir riktigt sugen på att byta. :)

//Fredrik
 
Det kanske har löst sig, men kontroll av kylarvätskan ingår vid 1200 mil och är den låg så ska de fylla upp den till max-strecket, du betalar ju trots allt för det... Det ingen fara att köra om nivån ligger vid min-strecket och den kan lugnt stå över vintern bara det är glykol i den så den inte fryser sönder. :)





Vilken hoj har du siktat in dig på? Jag funderar också på att byta. Det är inte många dagar som man inte kan köra på egentligen, man har ju ingen lust att halka runt med ER6:an vid denna årstiden. Jag har kollat in Yamaha XT600 och KTM 690 men jag har inga direkta erfarenheter om motard så jag vet inte riktigt. Har läst en del i modell-trådarna och man blir riktigt sugen på att byta. :)

//Fredrik

Nån form av KTM blir det!
 
Har återställt hojen till näst intill orginalskick inför en eventuell flytt samt försäljning i vår, då blev tillbehör som DNA-filter (obetydligt använt) samt PCIII USB (06-08) över. Även ett GPR Evolution som behöver packas om ligger och skräpar.

Är det nån som är på jakt efter nåt så dra iväg ett PM.

Blocketlänk till överblivna delar
 
Last edited:
Snygga till baken

Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!
 
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!

kolla in på www.britalianracing.se de har bakdels-kit..
 
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!

Jag köpte Ermax bakdel m inbyggda LED-blinkers från bikersneed.se. Sjukt bra blev det!:tummenupp har tyvärr inte tagit nån bra bild:gnissla
 
Nu när man ställt in hojjen för vintern tänkte jag passa på att snygga till bakdelen på den lite. Har en svart ER-6n, -09 och efterlyser bilder från andra användare som har gjort detta. Skulle vara kul om ni kunde tipsa om inköpsställen, priser och om man ska tänka på något speciellt när man kopplar in grejjerna.

Tack på förhand!

99:- och hemma meck kostade min rensning av bakdel.
(+nya blinkers och relä.)
Kolla mitt garage för bilder.

Köpte biltemas skylhållare (den enkla raka plattan med hål för blinkers) och använde sedan orginal tungan för att fästa biltemahållaren.
Skruva bort plastkåpan från din orginaltunga så har du en finfin hållare som passar orginalhålen och allt. Fick en riktigt schysst vinkel också. Snyggt och simpelt blev det. :tummenupp
 
Last edited:
Sådärja, nu i helgen fick snövit en kompis att dela vintermörkret med:tummenupp
 

Bifogat

  • DSC00262s.jpg
    DSC00262s.jpg
    76.1 KB · Visningar: 181
Last edited:
Någon som har erfarenhet av att montera ERMAX mini undertail på ER 6-N (typ POLECAT)
Något särskilt att tänka på?
Motstånd eller nytt relä?
Borra?

Ursäkta om det tagits upp förr, men orkar inte läsa igenom alla 350 sidorna!
 
Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Back
Top