ER6-tråden

Allstaar

Guest
Tack för länkarna!

Tänkte även berätta att andra gången jag sätter mig på hojjen så får man en bot. Åkte dit för fortkörning vid rålambshovsparken på morgonen. Dom hade parkerat biljäveln inne på rålis och sedan stod han och sköt bakom en stolpe. Inte nog med det så regna det och var grått ute så det var väldigt svårt att se.

Dessutom var det trafik så jag åkte i trafikrytm men, ja vi skjuter en hoj.

Blygsamma 60km/h på 50väg = 2000kr. Tack för den! Känns apkul när jag och alla andra körde lika fort, dessutom vilka kör prick 50? Typ ingen. Jag sa "borde ni inte stå på bogesund ist" Mummel mummel och sen sa han det gör vi säkert också.

Sen kom alla fram och berömde hojjen som om jag blev glad över det.

Aja det kostar att köra som en normal trafikant. Laglig kan jag ju inte säga eftersom det är mer eller mindre ingen som kör lagligt.


Mvh.
 

martikainen

svarta åskan
Gick med
22 Mar 2009
Ort
Örebro, Norr
Hoj
09 Kawa ER-6n Black
Drog iväg en beställning från nilssonsMC igår. Ungefär samma som Lechill köpte bara ett par andra lampor.

Hoppas de har snabb leverans, skulle ju vara trevlig o skruva lite i helgen Men ingen direkt brådska. 19dagar kvar till uppkörning, börjar bli nervöst. Missar jag så har jag också semester samtidigt så kommer ligga på telefonen till vägverket hela dagarna :p

prtnk10 Kawasaki ER6N 09 581 kr/st
86-1017 Access XS Pil Svar E-Märkt 249 kr/st
PRTL01 Skyltbelysning Valtermoto 236 kr/st

09051410thursday08regskyltshallare.jpg_thumb_250x300.jpg


09021705tuesday4486-1019.jpg
 

Holtis

Ny medlem
Gick med
1 Dec 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XT660X -08
Hurric eller Leo Vince?
Ponera att de kostar lika mycket. Jag vill ha riktigt maffigt ljud! :yoparty

Dottern har Leovice på sin ER6;a, och står själv i valet och kvalet nu när frugan vill ha en "pipa" till sin ER6;a också... Leovince låter förbannat nice med Db killern i, och FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRbannat "vass" och morrar sjuk nice när den är dragen...
Och den spöar både min och sonens XTX hojar där vi har GPR och Leovincepipor på...

Hurric verkar ju ligga bra i pris... bif några bilder som även påvisar hur sjukt snygg ER6;an är med leovince pipan... svårt beslut för en annan, mendans frugan bara säger... "Jag vill att den skall låta lite mer, som min förra hoj..." (hon hade en ZR7 med yushimurra)

Skall tilläggas att bikeshop.se var även sjukt snabba med offert... tog 4 timmar så hade jag prisförslag i mailen..
 

Bifogat

  • 15.jpg
    15.jpg
    88 KB · Visningar: 106
  • 9.jpg
    9.jpg
    84.1 KB · Visningar: 115
  • 12.jpg
    12.jpg
    90.6 KB · Visningar: 89

TCE

Kawasaki Z900RS
Gick med
8 May 2008
Ort
Borås
Hoj
Kawasaki Z900RS
Dottern har Leovice på sin ER6;a, och står själv i valet och kvalet nu när frugan vill ha en "pipa" till sin ER6;a också... Leovince låter förbannat nice med Db killern i, och FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRbannat "vass" och morrar sjuk nice när den är dragen...
Och den spöar både min och sonens XTX hojar där vi har GPR och Leovincepipor på...

Hurric verkar ju ligga bra i pris... bif några bilder som även påvisar hur sjukt snygg ER6;an är med leovince pipan... svårt beslut för en annan, mendans frugan bara säger... "Jag vill att den skall låta lite mer, som min förra hoj..." (hon hade en ZR7 med yushimurra)

Skall tilläggas att bikeshop.se var även sjukt snabba med offert... tog 4 timmar så hade jag prisförslag i mailen..

Just till ER-6 skulle jag titta på Laser:s System, grymt vackert samt riktigt underbart ljud.
http://www.laserexhausts.com/dotcon...otorbike/LASER_NPI_ER6N_05_XTR_NOV05_EN_s.pdf
 

chris@sfp

Chris Thelin
Gick med
15 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
2006 Harley Davidson Street Rod och en 2003 Ducati Monster
har ett likadant:yoparty, har inte märkt nån skillnad mer än maffiga avgasknallar när man släpper gasen

Kör också hurric.. riktigt maffigt ljud! Dock går min lite ojämnt i låg fart kring 2000-2500 varv det skulle väl vara det enda jag märkt i övrigt rekommenderar jag det varmt =) Har hört GPR, Leo och Arrow live och i jämförelse är Hurric brutalt helt enkelt.

Käkade lunch med polaren där det satt kanske 20 poliser och ingen sa nått om systemet (eller saknaden av backspeglar för den delen..) Så de kanske inte bara är onda så länge man inte kör som en idiot kring vanligt folk ;)
 
Last edited:

Neanderthal

Senil bulimiker
Gick med
19 Oct 2008
Ort
Timrå
Hoj
2008, Kawasaki, ER-6N
Slip on - underbart muller!

Dottern har Leovice på sin ER6;a, och står själv i valet och kvalet nu när frugan vill ha en "pipa" till sin ER6;a också... Leovince låter förbannat nice med Db killern i, och FÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖRbannat "vass" och morrar sjuk nice när den är dragen...
Och den spöar både min och sonens XTX hojar där vi har GPR och Leovincepipor på...

Hurric verkar ju ligga bra i pris... bif några bilder som även påvisar hur sjukt snygg ER6;an är med leovince pipan... svårt beslut för en annan, mendans frugan bara säger... "Jag vill att den skall låta lite mer, som min förra hoj..." (hon hade en ZR7 med yushimurra)

Skall tilläggas att bikeshop.se var även sjukt snabba med offert... tog 4 timmar så hade jag prisförslag i mailen..

Jag har ett GPR Thunder Line på min hoj och jag skulle inte kunna älska ljudeffekterna mer! Det är en så sjukt rolig känsla att närma sig customkillarna på motorvägen, ge efter på gasen så det låter som den misständer värre än vilken jänkare som helst och se hur de börjar kolla och lyssna efter fel på sin egen hoj när man mullrar förbi.

Den ser så liten och nätt ut också så den ser mest ut att kunna pipa.
 

Bifogat

  • Slip on.jpg
    Slip on.jpg
    42 KB · Visningar: 89
  • ER-6n2.jpg
    ER-6n2.jpg
    33.6 KB · Visningar: 100

saverman

Ny medlem
Gick med
11 Jul 2007
Ort
Linköping
Hoj
Honda CBR1000RR 2012
Vem var det jag såg komma åkande i Uddevalla i förra veckan? Såg en toffs titta ut (så jag antar att det var en "hon") under ett vitt vad jag tror var ett Dainese Steel-ställ. Vit 2009'a som åkte in mot stan ifrån Trollhättan-hållet.

Någon här kanske?
 

Iman

Ny medlem
Gick med
13 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R6 -07
OK!

till er alla som snackar om Hurric, GPR, Leo Vince, Akropovic m.m

Här är min fråga:

Vilket låter mest som en sporthoj?
 

Krisse_

Nationalencyklopedin
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Malmö
Hoj
ingen
ser snyggt ut, skulle fixa en egen då man är plåtslagare men orka inte när jag såg att det inte gick plant under cutsen för infästningarna etc.
 

Allstaar

Guest
Hej, har en riktigt nybörjarfråga. Märkte att det började ryka i regnet när jag stod still om kylaren. Det syntes rätt bra och luktade. Hänt på era hojar också? Sen såg det lite mörkare ut i mitten utav kylaren i nederkant stort som en knytnäve. Kanske är från skit som kommer upp?

Blir ju nojjig när det är nytt, finns garanti iaf hehe.
 

haobey

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2008
Ort
Malmö
Hoj
Street Triple -09
Tack för alla inlägg om slip-ons! :Bugar

Bestämde mig för och har beställt Hurric Cone, som kommer nästa vecka. Hade tänkt filma före/efter och lägga upp någonstans.
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top