ER6-tråden

Nee inte dödarknappen:D
och jag fällde inte ned stödbenet heller hehe
men skitskumt äre iaf.
 
varför kan inte alla som köper nån annan mc skriva i nåt annat träd, finns det inget att skriva om er6 mer så finns det inte, den var inte så rolig som alla trodde kanske, låt oss då mogna o bli klarare o kanske byta upp eller ner oss....jag behåller min pga att jag tycker att det är en bra hoj o att jag inte gillar eller behöver styla med nåt bättre. mer fartkänsla för dom pengarna får man leta efter. en r1 har jag verkligrn råd med på alla sätt, men va fan ska man ha den till i Sverige=???
 
Nu gissar jag bara vilt men saab 9-5 har haft/har problem med vevaxelgivaren som kan sluta fungera och det visar sig på samma sätt... motorn bara dör men funkar igen när givaren svalnat.
Är det den kommer det hända igen, det låter iaf som nåt slags värmerelaterat problem eftersom den gick efter 5 minuter igen.
 
Last edited:
varför kan inte alla som köper nån annan mc skriva i nåt annat träd, finns det inget att skriva om er6 mer så finns det inte, den var inte så rolig som alla trodde kanske, låt oss då mogna o bli klarare o kanske byta upp eller ner oss....jag behåller min pga att jag tycker att det är en bra hoj o att jag inte gillar eller behöver styla med nåt bättre. mer fartkänsla för dom pengarna får man leta efter. en r1 har jag verkligrn råd med på alla sätt, men va fan ska man ha den till i Sverige=???

Bra svenska du har, vad vill du och vad försöker du komma fram till, fattar ingenting av det du precis skrev... jaha behåll din hoj då...trivs du med den så behöver du väl inte byta?

Fattar inte riktigt vad du vill med ditt meddelande...
 
Man behöver inte förstå allt av det, bara kontentan, vilket var att han ansåg att att det var för mycket Z1000 här inne just nu. :)

Nåt i stil med. Z1000-tråden "is THAT way."

Tyckte det var rätt uppenbart. ;-)

Gillar själv Z1000, men har inte råd att äga den just nu, så det får vänta.

Från ER-6n kan den nog vara ett naturligt steg, men vad är så ett naturligt steg för mig som kör F numer och vill fortsätta ha kåpa att gömma sig bakom när man åker långt?
 
Last edited:
varför kan inte alla som köper nån annan mc skriva i nåt annat träd, finns det inget att skriva om er6 mer så finns det inte, den var inte så rolig som alla trodde kanske, låt oss då mogna o bli klarare o kanske byta upp eller ner oss....jag behåller min pga att jag tycker att det är en bra hoj o att jag inte gillar eller behöver styla med nåt bättre. mer fartkänsla för dom pengarna får man leta efter. en r1 har jag verkligrn råd med på alla sätt, men va fan ska man ha den till i Sverige=???

Ähh, det gör väl inget om föredetta ER6-ägare skriver att dom gått vidare i livet och bytt hoj och vill säga hej då.
Det kommer att hända oss alla, för ingen här planerar väl att behålla sin Er6:a resten av livet? Det kommer ju alltid nåt bättre och roligare.
 
Haha, ville bara skapa lite inskrivningar, var ju ute o svirade igår vettni, beerning på towne, kunde ju inte åka nåt idag pga det hehe. nej men ärligt hade en z750 som lånehoj när min var på service, najs hoj, o det är ju ändå en kawwa ;) ber om ursäkt att jag rörde om i grytan grabs o flix
 
Hallå alla, längesedan man var här, men lika kul fortfarande =)

Nu är det dax för 1200 milaservicen. Tänkte att det kan vara sjysst att göra den nu innan vinter, så allt är klart till våren! Jag bor i malmö och kollade vad servicen skulle kosta på mc-huset, mellan 3500:- och 4000:-. Lite halvblodigt tycker jag då jag hört på annat håll (minns inte vart) att man kan få den tusenlappar billigare! Har någon koll på var i skåne (gärna så nära malmö som möjligt) man får jobbet bra och "billigt" gjort?

Och en sak till, min liksom alla andra er6or går lite ryckigt i stan, upplevt att min går mer än lite ryckigt och är lite trött på det. Vet att man kan trycka på en PC3, men vet inte hur, eller var. Var får man tag på en sån (eller liknande) och något bra tips på någon mer motorkunnig som kan slänga på den och programmera (?) det som ska göras?

Tackar på förhand och ta det lugnt på vägarna, i Malmö är polisen riktigt flitig med lasern just nu iaf!
 
Angående servicen så tycker jag inte det är värt några stora pengar, tusenlapparna ramlar fort iväg och så mycket uppväger inte en servicebok prutandet när man säljer.
Byta olja, kolla bromsar o slangar samt glapp i lager kan man ju kolla själv plus att man vet om det verkligen är gjort eller inte.
christoffer vad menar du med ryckigt i starten? hackar den när du släpper upp kopplingen eller rycker i jämn fart?
 
Hallå alla, längesedan man var här, men lika kul fortfarande =)

Nu är det dax för 1200 milaservicen. Tänkte att det kan vara sjysst att göra den nu innan vinter, så allt är klart till våren! Jag bor i malmö och kollade vad servicen skulle kosta på mc-huset, mellan 3500:- och 4000:-. Lite halvblodigt tycker jag då jag hört på annat håll (minns inte vart) att man kan få den tusenlappar billigare! Har någon koll på var i skåne (gärna så nära malmö som möjligt) man får jobbet bra och "billigt" gjort?
!

Kan absolut slå ett slag för piffes mc i Staffanstorp när det gäller service. :yoparty
Betalade 1600 för min 1200-milaservice (bytte iofs 2 däck samtidigt).

PS. Min hoj är till salu till ett riktigt lågt pris: http://www.blocket.se/vi/17612479.htm?ca=23_11_s
 
Last edited:
finns det nåt hypotetiskt sätt o räkna ut eventuell effektökning om man höjer kompet från 11.3 till 12.5 o mappar för det?

Förresten är det nån som testat att höja kompet?
 
Last edited:
Bluddrande

Hej!
Senaste tiden så har min hoj varit lite knasig precis när jag startar den och ska köra iväg. Den bara bluddrar. Ger ingen kraft när man gasar. Efter ett ganska kort tag (1km) så går den som vanligt igen. Är det någon som upplever samma sak och i sådana fall vad beror det på? Den var inte sån när den var helt ny. Har nu gått ca 240 mil.:confused:
 
Hej!
Senaste tiden så har min hoj varit lite knasig precis när jag startar den och ska köra iväg. Den bara bluddrar. Ger ingen kraft när man gasar. Efter ett ganska kort tag (1km) så går den som vanligt igen. Är det någon som upplever samma sak och i sådana fall vad beror det på? Den var inte sån när den var helt ny. Har nu gått ca 240 mil.:confused:

Går den på båda cylindrarna?
 
här kommer min hoj
lite smågrejer e gjort men mer kommer
ursäkta den fruktansvärda bildkvaliten..
 

Bifogat

  • DSC00252.JPG
    DSC00252.JPG
    14.7 KB · Visningar: 94
  • DSC00247.JPG
    DSC00247.JPG
    14.3 KB · Visningar: 70
  • DSC00249.JPG
    DSC00249.JPG
    16.1 KB · Visningar: 87
  • DSC00251.JPG
    DSC00251.JPG
    14.3 KB · Visningar: 86
Last edited:
Vet inte säkert men det kanske är det som är felet. Den får liksom ingen kraft... Så ska det väl knappast vara???

Har den nån kraft längre upp i registret?
Kanske topp-packningen som läcker? eller nåt stift som inte är draget ordentligt.
Hursomhelst har du väl garanti så lämna in den snarast.
 
Vet inte säkert men det kanske är det som är felet. Den får liksom ingen kraft... Så ska det väl knappast vara???

Sådär uppförde sig bilen för ett tag sen, helt kraftlös, bludder, då var en tändkabel kass, ingen ström. Så kolla att tandkablarna sitter som de ska på stiftet, för kablar/stift kan väl knappast redan vara kassa.

Som sagt, garanti finns, så åk till verkstan innan du ev. blir helt stående.

//Fredrik
 
Back
Top