ER6-tråden

Det är inte första gången Stibix dumpar priserna på detta sätt. Enligt rykten har de endast ett fåtal ex kvar, typ en.

Ska hämta en grön Er6:a imorgon. (49 900:-) La handpenning i måndags då sa dom att det fanns två kvar.:tummenupp

Rotade fram kameran och sköt ett par bilder. Så här kan det se ut med skön grön hoj med stripes.

Tack ser riktigt bra ut. Blir att beställa då. :tummenupp

Last edited:
Ska hämta en grön Er6:a imorgon. (49 900:-) La handpenning i måndags då sa dom att det fanns två kvar.:tummenupp

Tack ser riktigt bra ut. Blir att beställa då. :tummenupp

Bara att gratulera, hade själv en ER-6:a innan, du kommer få riktigt skoj.
Såg även att vissa handlare Börjat rea ut Z750-08:a nu:gnissla

Bara att gratulera, hade själv en ER-6:a innan, du kommer få riktigt skoj.
Såg även att vissa handlare Börjat rea ut Z750-08:a nu:gnissla

Jag gav 56K för min sprojtans nya 08 i slutet av juli. Svart utan ABS. Kunde köpt en ny grön billigare men tycker den svarta är sååå mycket najsare. Andrahandsvärdet spelar inte så stor roll anser jag då jag tänkt ha den ett par år minst och bygga om den en del. Jag menar, vad kan det max handla om 5-10 tusen spänn som man torskar på att vissa handlare dumpar ngt.

nån som vet vart man kan få tag på en billig motor? eller iaf cylinder? gemensam nämnare=billig! tänkte ha till ett projekt.

Last edited:
Oj, det var illa, ramen är förstås inte tillräckligt precis vilket inte är konstigt i sig men motorn måste förstås shimsas in vilket man inte gjort. De som haft oturen att få en ram med för stort mått mellan fästena så har man bara dragit ihop, klart att det pajar då med tiden.

Ni kan kolla själv om ni är i farozonen genom att lossa skruvarna till det fästet och se om det glipar, gör det det kan ni lägga brickor där. Det är vad Kawa borde ha gjort.

Vet du, eller någon annan för den delen, vilket moment bultarna skall dras med? Räcker det att dra lagom hårt? :rolleyes:

EDIT: Jag hittade det i servicemanualen, 44 Nm.

//Fredrik

Last edited:
Fast vi som köpte våra för "dyrt" pris fick ju med 7000kr att plocka mc kläder för, en klen tröst :)

Bild från ikväll:
1D Mark III + 16-35/2,8
Z1000_ny.jpg

Riktigt nice!
Klart mycket snyggare pipor än orginalet. Är det svarta plast "mellan" std-utblåsen?
Tycker inte det ser klokt ut. De var snyggare tidigare.

Hur är den jämfört med din förra i hanterbarhet?
Försäkring?
Acc?

osv...

Last edited:
Riktigt nice!
Klart mycket snyggare pipor än orginalet. Är det svarta plast "mellan" std-utblåsen?
Tycker inte det ser klokt ut. De var snyggare tidigare.

Hur är den jämfört med din förra i hanterbarhet?
Försäkring?
Acc?

osv...

Vem var frågorna till?

Nice :tummenupp , jag tror mig veta var du har tagit bilden:D :D

View attachment 246730

Hehe nice!
Jo "klippan" är ett populärt fotoställe här i Ulricehamn, speciellt vid solnedgångar. :)

Vart kommer du själv ifrån?

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!