Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Har bara varit så nu senast, hojen har gått 560 mil så snart redo för andra servicen...
Det var väl bara koll av bromsarna som var på andra servicen va? Tänkte på det att somliga bara fått en snabb 5minuterskoll utanför verkstaden. Vore fasen om man blev lurad på nån hundring utöver det, oljan tänker man ju byta hemma om det inte står på papperet att dom måste göra det på verkstaden.![]()
Frågan är om det krävs ett oljebyte för att få stämpeln eller om det räcker att få bromsarna undersökta.
I handboken till hojen står det i lättfattlig tabellform vad som ingår i varje service. I 600-mila ingår inte oljebyte och därför behövs naturligtvis inte det för att få stämpeln heller.
600 mil är ingenting för en modern syntetolja, enda anledningen att byta innan schemat föreskriver det är om hojen stått oanvänd, t ex över vintern. Det är för övrigt bättre att då byta när man ställer av än när man ska köra igen, låt inte hojen stå med gammal olja, den skyddar sämre.
hittat tabellen![]()
hittat tabellen![]()
Det där är inte hela tabellen, den är över flera sidor. Vilken olja bör egentligen köras, du som är vårt uppnosiga uppslagsverk?![]()
Olja är lite av en religion, jag använder Shell Ultra 10W-40 i mina hojar och har hittills aldrig haft problem med kopplingsfunktionen vilken är mest kritisk, alla oljor smörjer tillräckligt bra om de byts inom rimlig tid. Däremot kan man få slirande eller klibbande (frikopplar inte helt) koppling med vissa oljor.
har den twinspark?Shell Rimula Ultra (E7) 10W-40 var fulla namnet va, så det inte blir nåt misstag.![]()
Resten av sidorna då?Det där är inte hela tabellen, den är över flera sidor.
Då skickar jag upp en länk till hela servicemanualen då istället:![]()
https://secure.storegate.se/user/Share.aspx?id=be664082-0111-4f51-943f-10ef3a53ee58
Ja vill ha pris o så måste man väll rega om hojen för E85?
Svar tack/ El-wood
har hittat en er6a (n-modellen) jag är spekulant på. Det är en -06a, svart, fint skick endast lite lite stenskott långt ner på tanken, 350mil på mätaren och är servad på firma vid 100mil, slipon (inte pc3 eller kn-filter dock) alla papper o.s.v. finns. 43000:-, är det ett bra pris? Kollar man blocket verkar det bra men samtidigt verkar det som om många har svårt att sälja sina.
37 för skadorna. Slutar vid 40.
Obs: vad jag tippar på bara...
Är jätteintresserad av en med. Hittar bara inte till rätt pris dom nya är såpass billiga så.....
Känns som om nått är fel...riktigt fel....hur kan en båge vara så billig? Jag jämför med en sv650 tex så skiljer det en bassäng laxar emellan. Men jag kanske tänker fel?
jag försökte med 40 men det gick inte så vi sa 43k, känns helt ok men tanke på att jag sålde gixxern för 41En ny 08a med ABS kan man få loss för 63k men då är det ju också 20k till för typ samma cykel

|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |