ER6-tråden

När vi ändå snackar om under sadeln så undrar jag om någon vet vad de 2 metallstropparna med öglor är till för?
 
När vi ändå snackar om under sadeln så undrar jag om någon vet vad de 2 metallstropparna med öglor är till för?

För att låsa fast hjälmen, hänger man inte med riktigt hur det ska göras så finns det hjälp i instruktionsboken...
Kan vara lite pillrigt, men det funkar..
 
.....då hade man putsat upp hojen, plockat fram utrustningen, kollat in väderrapporten som lovar 5-6 plusgrader och sol........vad den inte sa att det först skulle komma 20 cm snö......:gnissla :huvet
 
Jag hade det vanliga alusliponet (det billigaste) och var helnöjd med ljud, passform, m m. Man vinner mer på den stora viktbesparingen än på den påstådda effektökningen.

Vad är det för skillnad på:

Leo Vince Slip-On for Ninja 650R

Leo Vince GP Slip-On EVO II for Ninja 650R


Titanium vs aluminium? Är Titanium tyngre?
Är det bara jag som tycker att sliponen på bilderna är fula?
De ser ut som små tjocka penisar eller nåt...

.. i eftermiddag ska jag få min hoj levererad till min dörr =)
 
Last edited:
.. i eftermiddag ska jag få min hoj levererad till min dörr =)

Vilken tur att du inte bor här uppe då, för jag fick fan skotta bort nån decimeter blötsnö när jag gick ut med hunden. :huvet

Man trodde sommaren var på ingående, eller våren i alla fall, men lurad blev man!
 
Vad är det för skillnad på:

Leo Vince Slip-On for Ninja 650R

Leo Vince GP Slip-On EVO II for Ninja 650R


Titanium vs aluminium? Är Titanium tyngre?
Är det bara jag som tycker att sliponen på bilderna är fula?
De ser ut som små tjocka penisar eller nåt...

.. i eftermiddag ska jag få min hoj levererad till min dörr =)

LV GP ska vara det sliponet som ger mest ökning på hojen.
 
Som du säger så beror det ju helt på vad du själv känner för. Sen går det ju inte riktigt avgöra hur ett slip-on låter genom att lyssna på videos på youtube. Men av vad jag har läst om LV GP så gillar alla det (kolla här)

Glöm inte att du måste räkna på tull också ;).
 
nu har jag fått hojen... men det är för kallt för att rulla ut o köra lite grann... snacka om retligt...

Den är så fin.. känns som att det skulle vara värt o köpa LV GP... men jag får se.
Ingen som har den som kan ge en rapport?
 
Roustabout
Ja det är ett sånt lås jag har, passar ju perfekt där som du säger :tummenupp
Att ha det i fickan är ju inget alternativ, jag vill då inte riskera att skadas av låset om jag nu skulle råka glida på asfalten.

Har för övrigt tagit premiärturen ikväll, +3 grader och torra gator. Såg inte en enda mc ute...märkligt... :tungan
 
sub-trottlar?

En herre i ett annat land har kommit med denna moddning för er6:an > www.fortycaliber.org

Modden jag tänker på finns en bit ner och heter "SUB-THROTTLE PLATE REMOVAL"

Jag gillar moddning av mina diverse prylar men, kan någon där ute tala om för mig vad sub-trottlarna egentligen gör?

Kan alltid vara roligt att veta vad prylarna gör innan man tar bort dom. Gummibafflar och pair ventiler har jag tagit bort för jag vet vad dom är till för men som sagt inte sub-trottlarna.

INFO TACK :va // Jimmy
 
Subtrottlarna styrs automatiskt av ECU:n i förhållande till varvtal och gaspådrag. Kan inte förstå varför man skulle ta bort dem, kanske någon liten flödesökning genom trottelhuset då men motorn lär gå "annorlunda" efteråt. Ska man prova det där ska man nog vara beredd att justera sin PC3 i bänk en hel del för att se effekten av det, utan möjlighet till det skulle jag inte gjort det.
 
Subthrottle removal skulle väl ge rappare gas vid trottelrörelse tyckte jag det stod på forumen (och där på sidan tror jag). :)

Vissa tyckte hojen blev för ryckig i stan så dom satte tillbaka dom igen.

http://www.riderforums.com/showpost.php?p=347053&postcount=12

Lite kommentarer från den tråden angående Subthrottle removal.
"They smooth throttle response by opening slower than the main throttle plates. That's all I'm aware of."

"Well, Its not all that difficult, i removed mine and let me tell you, its way better. i am lifting the front wheel off the ground just by gunning it. and I can wheelie way better in 2nd. Deffinately helps to remove the plates. Thanks alot sunny, you relly know your #$%^ (stuff)"

"It's also part of the choke circuit. With our big compression engines, it's a ***** to start some mornings.
If you ride in cold weather, don't take them out, or put them back in, in the fall.
By removing them,you increase the velocity of air that the engine can pump thru.
"

"Well i just took her for a short spin and i just cant help but comment, why the hell did kawi even put those plates in there??

It definitely feels better to me without them...AND it's seemed to have fixed the jumpiness in first and second gear at low RPM s
"
 
Last edited:
Roustabout
Ja det är ett sånt lås jag har, passar ju perfekt där som du säger :tummenupp
Att ha det i fickan är ju inget alternativ, jag vill då inte riskera att skadas av låset om jag nu skulle råka glida på asfalten.

Har för övrigt tagit premiärturen ikväll, +3 grader och torra gator. Såg inte en enda mc ute...märkligt... :tungan

Hmm, good piont det där med att inte vilja glida på asfalten med ett lås i fickan. Ska nog sluta med det:näsblod
Btw, grattis til hojen ;), jag längtar som fan till när jag ska hämta ner hojen nu om nån vecka :)
 
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top