Ironi eller? det är ju den billigaste att både köpa o försäkra!
Inte ironi men konstigt skrivet kanske.


Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ironi eller? det är ju den billigaste att både köpa o försäkra!
Inte ironi men konstigt skrivet kanske.Jag menade att den är billig i såväl service som inköp och försäkring. Allt är billigt, så menar jag.
![]()
På -f modellen hade vissa 06r störande vibrationsljud i kåporna som ska ha blivit åtgärdat på -07
rna, sen ska även en bit av ramen vara lite tjockare på 07:an men inte något nämnvärt.
Tog just beslut om en ER-6N med ABS som gått 12 mil som demo-hoj. Fick lite kalla fötter nu men så mycket kan den väl inte ha misshandlats på 12 mil?
Säkert ingen fara, du har ju 2års garanti i vilket fall. Hur mkt betalade du för den, bara undrar?
100-mila är en "normal" service, d v s olja/filter och översyn. Kostar runt tusingen. 600-mila är bara en bromskontroll, jag har fått den gratis utförd (tar 1 minut att göra), en del har betalat över tusen kr för att verkstaden passar på att göra olja/filterbyte också som egentligen inte ingår men kan vara bra om det är år sedan sist.
Det är ingen "stor" service förrän 4200 mil då det är ventilkontroll/justering. Således är ER6 mycket billig att serva också utöver att den är billig i inköp och försäkring.![]()
Första 100 mila är en översyn + olje/filterbyte. Kostnad ~1000kr.
Sedan mindre service(översyn, stämpel i boken mer eller mindre), var 600e mil. Kostnad ~500kr.
Större service(översyn av * + ev. justeringar och byte av vätskor, filter osv) är var 1200e mil, dvs första vid 1200 och andra vid 2400(första ventilkoll) osv. Kostnad 1500-2500kr.
Utan att dra igång en för stor diskusion; hur är det med denna debaterade inkörning av motorn? Hur långt bör man ta det lugna och vilken körning rekomenderas?
Då blir det normalkörning de första 100 milen men hålla sig lite ifrån tokvarvningen.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |
![]() |
SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa
Sveriges MotorCyklister (SM... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
![]() |
TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025
Nu är det klart att världen... |
![]() |
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026
Norton Motorcycles förbered... |
GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025
Honda var tillbaka i Biarri... |
|
![]() |
En hyllning till mästaren!
Pressrelease från MV Agusta... |