ER6-tråden

tjena. har precis satt på kawasakis orignal miniblinkers kit...och har en fråga...har man inte motstånden för att bland annat blinkersen skall blinka i "original" takt? tycker det blinkar fasligt fort hehe
Har du kanske kopplat motstånden parallellt över lamporna? De borde sitta i serie med lampan (dioden).
 
Är det någon som vet hur stor effektökningen blir när man går från orginal till exempelvis ett Arrowsystem? (Om det nu blir någon skillnad)

Jag har GPR system samt powercommander effekten på bakhjulet vid bänkning 66,5 hp
 
Hej glada er6 ägare!

Jag kommer förmodligen bli en av er ganska snart, eller i alla fall till nästa år..
Det jag tänker på är hur ni hade gjort.
Jag vill ha ett bra slipon rensad bakdel, hugger mm.. Kanske en powercommander och en bänk tur?

Skall jag köpa ny eller bättre begagnad med slipon på?
Finns en gul på blocket med leovince för 53 000:-, den är jag sugen på men jag gillar inte riktigt den gula färgen.. Jag tycker om den orangea och svart med röd ram.

Det blir ju en hel del pengar om man skall köpa en ny och sedan fixa till den, men samtidigt så blir det ju billigare försäkring första året samt att man slipper oroa sig för att den är dåligt inkört osv.

Om det är någon här som tänkt byta bort sin svarta/orangea er6a så pm:a gärna med pris ;)

Mvh Stefan
 
Jag har GPR system samt powercommander effekten på bakhjulet vid bänkning 66,5 hp

Vart bänkade/mappade du din cykel ?
Orginal luftfilter/luftburk ?

Känner du nån skillnad efter powercommandern, något märkbart ??

Är jäkligt fundersam på att skaffa en powercommander, om det ger nått..
 
Nån som sett vettiga kraschpuckar till ER-6n? Kawasaki väntar tydligen på en ny version då den som sålts tidigare var felaktig/kass.

Jesters Trickbits har puckar, men 1200 spänn avskräcker lite...
 
Nån som sett vettiga kraschpuckar till ER-6n? Kawasaki väntar tydligen på en ny version då den som sålts tidigare var felaktig/kass.

Jesters Trickbits har puckar, men 1200 spänn avskräcker lite...

S-Racing har för 750. De flesta av mina bekanta har de på sina hojar.
Dock är fästena till er6 på ingående. Skulle vara på ingående denna vecka om jag inte missminner mig. Själv har jag skrapat hojen, så jag skiter i puckar... :yoparty
 
Nu har jag fixat klart hojen.
Skyltkit från bikersneed, ensitscut från ninja650shop, styre och tankpad från johansmc och leo vince slipon.

Blev jävligt bra om jag själv får säga det.

Bilder finns på
http://hem.bredband.net/ricdov/kawa/


//Christian

Hej På dig!

Ville bara säga att du har fått en snygg er6.

Kör försiktigt

mvh: Mattis
 
S-Racing har för 750. De flesta av mina bekanta har de på sina hojar.
Dock är fästena till er6 på ingående. Skulle vara på ingående denna vecka om jag inte missminner mig. Själv har jag skrapat hojen, så jag skiter i puckar... :yoparty

Ska man köra på Powerbronze? Matchar hojens färger perfekt, men läst att det mest är smäck de tillverkar :)
 
Eller tvärtom... Dom ska alltså sitta parallellt för att shunta bort effekt.

tackar för hjälpen :tummenupp nu är det parallell kopplat å det blinkar som det skall...nu kan jag fortsätta göra säkra omkörningar :hej
 
Tusan vad alla har fått olika pris vid service! Jag servade min på Bröderna Hörberg i Lödde och fick betala 1221:- vid 100-mila servicen. Tyckte det var mycket... Enligt papprena byttes ju bara olja och oljefilter? Om min 600-mils service blir mycket dyrare än "taliz" för 420:- kan dom glömma mig som kund i framtiden... vill inte bli lurad på små service-kostnader. Inte så stora summor, men mitt förtroende för företaget sjunker.

Du får ju fråga vad det innehåller. Vid 600-mil valde jag tex att inte låta dom byta olja och filter, det skulle i så fall kostat 900:- har jag för mig.
Som alla säljare så vill de förstås tjäna kosing, upp till dig om du vill betala eller inte för deras tjänster.
Kolla i serviceboken vad som "skall" göras förövrigt, så ser du vad som är nödvändigt för en stämpel och vad som är "extra".
 
Okej, tydligen har ingen testat att köra på v-power. Är det någon som satt på xenon på sin hoj då? Om ja, vad är det för sockel vi har på halvljuset? Instruktionsböckerna jag fick var på spanska, holländska så det hjälper inte så mycket.
 
Vart bänkade/mappade du din cykel ?
Orginal luftfilter/luftburk ?

Känner du nån skillnad efter powercommandern, något märkbart ??

Är jäkligt fundersam på att skaffa en powercommander, om det ger nått..

Effektmässigt ja lite men absolut ingen jätteskillnad men den går mycket renare på hela registeret. förut hade jag avgassmällar hela tiden men nu går den som en högljudd katt.. Gjorde de på AVA, har samma luftfilter..
 
Last edited:
Okej, tydligen har ingen testat att köra på v-power. Är det någon som satt på xenon på sin hoj då? Om ja, vad är det för sockel vi har på halvljuset? Instruktionsböckerna jag fick var på spanska, holländska så det hjälper inte så mycket.

Jag har monterat Xenon, sockel H7, ballasten var jag tvungen att montera under sadeln, var helt omöjlig att få plats med i framlyktan. Det blev jävligt bra ljus, plus att du syns fan så mycket bättre.
Om du söker på den här tråden så har jag lagt in bilder på mitt montage.
 
Jag har monterat Xenon, sockel H7, ballasten var jag tvungen att montera under sadeln, var helt omöjlig att få plats med i framlyktan. Det blev jävligt bra ljus, plus att du syns fan så mycket bättre.
Om du söker på den här tråden så har jag lagt in bilder på mitt montage.

Hur mycket fick du betala allt som allt?

Går i spåren och funderar på att skaffa:)


Btw:shrules
 
Jah hat också funderat på xenonkonvertering, så jag sökte lite och hittade en firma som heter Xenonkungen. Dom har halvsatser till mc för 650:-. Det kanske vore nåt att fundera på. Nu är ju frågan om man ska ha en helsats och byta i helljuset också?
Då är frågan, sitter det H7 i båda insatserna på ER6:an?
 
Jag har monterat Xenon, sockel H7, ballasten var jag tvungen att montera under sadeln, var helt omöjlig att få plats med i framlyktan. Det blev jävligt bra ljus, plus att du syns fan så mycket bättre.
Om du söker på den här tråden så har jag lagt in bilder på mitt montage.

Ok, tackar för hjälpen. En halvsats beställd. Jag beställde därifrån jag handlar till bilen vilket är www.nordicxenon.se. Runt tusenlappen blir det väl. En nytagen mobilkamerabild på hojen.
 

Bifogat

  • ER6-FR.JPG
    ER6-FR.JPG
    33.8 KB · Visningar: 161
Jah hat också funderat på xenonkonvertering, så jag sökte lite och hittade en firma som heter Xenonkungen. Dom har halvsatser till mc för 650:-. Det kanske vore nåt att fundera på. Nu är ju frågan om man ska ha en helsats och byta i helljuset också?
Då är frågan, sitter det H7 i båda insatserna på ER6:an?

Ja det sitter H7 i både hel och halv, Xenon på helljuset är inte så lyckat pga. fördröjningen, det tar en liten stund innan lampan är varm= lyser med full effekt.
 
Ja det sitter H7 i både hel och halv, Xenon på helljuset är inte så lyckat pga. fördröjningen, det tar en liten stund innan lampan är varm= lyser med full effekt.

Jo, jag är medveten om det, men eftersom halvljuset lyser hela tiden kanske man kan leva med det. Det blir ju aldrig helt svart alltså..
 
Back
Top