ER6-tråden

Hejsan!

Är helt ny i "MC världen" Har tagit 3 körlektioner o vill nu köpa en hoj.

Har hittat en på blocket= http://www.blocket.se/vi/12187647.htm?ca=2_s

Funderar över om den kanske kan vara hårtkörd eller dyligt och isåfall hur man kan märka det. Vad kan hända med en båge då? totalt motorhaveri eller? Kanske e lite för orolig men frågar jag inget får jag inget veta :)


tacksam för svar :tummenupp
 
Jopp nu e jag också er6 ägare :) har iförsig varit det ett tag men vill inte tänka på det för mycket... det är trotts allt många månader kvar tills jag får köra upp då jag är 17,½ nu :( .. har dock kört den en liten bit då den var ostrypt :) och jag som bara kört 125ccc innan fick en adrenalin chock som varade i över en vecka :kär men som sagt så får man vänta ett tag till.
Jag förstår dock inte hur ni kan tycka att er6-n är ostabil över 130km/h enligt mig var den oerhört lugn och go.. kändes som man körde i 90 :hojcbr

ha det bra bikers och ta det lungt :rock
 
Annorlunda ljud från motorn eller drivpaket?

Hej

Har ingen större erfarenhet av ny hoj.... jag bara kör! :)

Har kommit ca 350 mil med hojen och ljudet har förändrats, det låter liksom annorlunda (högre) nu jämfört med för 50-100 mil sedan, åtminstone tycker jag det. :va Det låter lite mer symaskinaktigt någonstanns vid framdrevet när man ligger i driv, behöver inte alls vara full gas. Frikopplar man så försvinner det. :confused: Någon som kan tänkas ha en förklaring? Hojen är helt orginal. Det ända som jag vill minnas att jag gjorde innan jag hörde en skillnad i ljudet var att jag smörjde in kedjan ordentligt. Men det kan väl inte ha ngn betydelse? Ha det
 
Någon som hittat någon form av reperationsbok till er-6:an?
Helt novis på det här med hojjar så jag tror att det hade varit bra.
Om ingen här ställer upp på att bli min mekaniker? :D
 
Någon som hittat någon form av reperationsbok till er-6:an?
Helt novis på det här med hojjar så jag tror att det hade varit bra.
Om ingen här ställer upp på att bli min mekaniker? :D

Jag har upp en länk till en verkstadshandbok i den här tråden två gånger, har jag för mig. Jag kan inte göra det igen, för nu hittar jag inte på den igen (länken alltså), men som sagt, sök i den här tråden så hittar du nog.
 
nu är även ja ägare till en ER-6n. Vart ute och testat en kort sväng idag:yoparty
Dock övningskör ja bara 25 kW. Va ju tvungen att ha farsan bakom på cbr 125an. Fast man såg ju inte mycket av honom...
Vill ta bort skruven, fast de e ju lika bra att den får sitta under inkörningen:)
 
avgas

Tjena

Två frågor....
1: Har någon av er hört både G&G och Akrapovic live till er-6, och isåfall vad skiljer dem åt?

2: Vad är skillnaden på ljuddämpare av kolfiber och titan förutom det uppenbara utseendet?

Ha`de
 
Efterlysning

Vem var det jag följde efter idag i LKPG från tågstationen till snoddas/ryd?
Det var en svart er-6n med röd ram. Föraren hade berik-ställ.


Var det någon härifrån?

:va
 
Last edited:
Total lycka

Tjena bröder och systrar fick mitt kort på onsdag förmiddag jävligt trevligt!!
Har en svart er6 n fan vad den känns rätt som första hojhttp://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/thumbup.gif Kör försiktigt men ändå intehttp://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/nya/yoparty.gif

oops skulle varit smilies... kan inte ett skit om datorer
 
Last edited:
Tjena bröder och systrar fick mitt kort på onsdag förmiddag jävligt trevligt!!
Har en svart er6 n fan vad den känns rätt som första hojhttp://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/thumbup.gif Kör försiktigt men ändå intehttp://www.sporthoj.com/forum/images/smilies/nya/yoparty.gif

oops skulle varit smilies... kan inte ett skit om datorer

Grattis till kortet och till en skön hoj. Men kom ihåg ..... keep it safe så vi slipper läsa om det i olyckstråden :tummenupp
 
Någon som hittat någon form av reperationsbok till er-6:an?
Helt novis på det här med hojjar så jag tror att det hade varit bra.
Om ingen här ställer upp på att bli min mekaniker? :D

Hej
jag har en rep handbok på pdf jag skickar info till din mail hur du kan ladda ner den !
 
Har precis satt på mitt Arrow :), fan va de låter gutt asså :D
Men jag har en fråga bara, den däringa "sladden" som sitter fast i nåt munstycke på dämparen (ska väl typ mäta några avgasvärden eller nåt?), hur får man bort den från orginalet så man kan sätta dit den på arrow-burken ist? Å måste man sätta på den? Vad gör den för nytta eller e det bara dövikt :P?
Mvh//Joel
 
Lambda-sonden är en väsentlig del av motorstyrningen så du gör bäst i att flytta över den. Den är helt enkelt gängad så det är bara att skruva ut den, akta sladden bara. När du monterar den på nya dämparen så kan du vrida den några varv åt fel håll först för att inte sladden ska bli så tvinnad när sonden är monterad.
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top