ER6-tråden

Sådärja .....nu skall hon in på 100:mila....sen kommer hon få visa sin fulla potential :yoparty
 
Hmmmm?????

Jag var inte riktigt nöjd med min PC men har koolat med AVA i sthlm o då har de bänkat en ER6N med GPR o PC fick ur den på bakhjulet 65HP o 58Nm

På Funbike där jag bänkade min blev det med PC o G&G 67,5HP o 62nm avrundat.

så det ger effekt men framför allt så går hojen renare o jämnare över hela registret.:tummenupp :D :yoparty :squid
 
Funderar på ER6-F med ABS eller BMW F800-ST som första hoj när jag har körkortet som är inplanerat för denna sommar (Om nu inte chefen skickar mig till Asien och kund uppgradering...)

Mycket info på 100-talet inläggssidor.

Någon som har en ER6 som kan ge en kort sammanfattning med pro/cons om denna cykel?
 
tjenas rensa själv precis allt bak , om man tar ner allt så sitter det metallstag under plasten (skärmen) borra upp den lilla mutter som e svetsad till 10mm så får du dit miniblinkers och bocka sen in lastöglorna (krokarna) lite o böj bakåt fäst plåten där med några brickor , och glömm inte lacka skiten svart den e grön annars . ska se om jag kan fixa biilder på mitt under dagen , totalkostnad tja endast miniblinkers typ en hundring
:tummenupp
 
tjenas rensa själv precis allt bak , om man tar ner allt så sitter det metallstag under plasten (skärmen) borra upp den lilla mutter som e svetsad till 10mm så får du dit miniblinkers och bocka sen in lastöglorna (krokarna) lite o böj bakåt fäst plåten där med några brickor , och glömm inte lacka skiten svart den e grön annars . ska se om jag kan fixa biilder på mitt under dagen , totalkostnad tja endast miniblinkers typ en hundring
:tummenupp

japp...invätar bild innan jag ger mig på att börja borra haha
 
tjenas rensa själv precis allt bak , om man tar ner allt så sitter det metallstag under plasten (skärmen) borra upp den lilla mutter som e svetsad till 10mm så får du dit miniblinkers och bocka sen in lastöglorna (krokarna) lite o böj bakåt fäst plåten där med några brickor , och glömm inte lacka skiten svart den e grön annars . ska se om jag kan fixa biilder på mitt under dagen , totalkostnad tja endast miniblinkers typ en hundring
:tummenupp

hur gjorde du med skyltbelysning?
 
tja jag har inte kommit dit ännu men ska borra in 2 st dioder vita 5mm under stjärten som lyser ner på plåten kommer bli super :D

ska du borra i stjärten?:arsele o va faen ska du ha lysdioderna till :näsblod
du e ju bara äcklig :tungan
 
Hmmmm?????

Jag var inte riktigt nöjd med min PC men har koolat med AVA i sthlm o då har de bänkat en ER6N med GPR o PC fick ur den på bakhjulet 65HP o 58Nm

På Funbike där jag bänkade min blev det med PC o G&G 67,5HP o 62nm avrundat.

så det ger effekt men framför allt så går hojen renare o jämnare över hela registret.:tummenupp :D :yoparty :squid

roligt att ngn hae provat pc . men vad har er6 på bakhjulet innan man monterar pc o efeksystem?? och så undrar jag tycker du det var värt pengarna??
 
ska du borra i stjärten?:arsele o va faen ska du ha lysdioderna till :näsblod
du e ju bara äcklig :tungan

vafaan så mkt piercings o bling bling alla har o lik den andra med lika bra å gå hela vägen åt andra hållet:yoparty

japp...invätar bild innan jag ger mig på att börja borra haha

nu ligger det bilder i mitt garage på mitt ARSLE :arsele

japp...invätar bild innan jag ger mig på att börja borra haha

nu ligger det bilder i mitt garage på mitt ARSLE :arsele
 
Last edited:
roligt att ngn hae provat pc . men vad har er6 på bakhjulet innan man monterar pc o efeksystem?? och så undrar jag tycker du det var värt pengarna??


:hojraket :2cool

Motor hästar på ER6N är som det står i alla annonser 72häst o 66nm men på bakhjulet orginal är det bara 58häst o 45nm då är hojen helt orginal.

Med PC´n o GPR ljuddämpare bänkad o klar blir det 65häst o 58nm det här är uppgifter tagna från AVA mc i Stockholm.

Min hoj är med G&G ljuddämpare samt PC, bänkad o klar har den på bakhjulet 67,5häst o 62nm:yoparty
Frågor?????:)
tycker du det var värt pengarna??[/QUOTE]

Mitt svar är: det får ni själva avgöra om ni har råd, jag betalade 5500kr är det
värt pengarna? för mig var det.
 
Tjenare,

Jag funderar på att handla en hoj till, 625'an är inget vidare att sitta och pendla till jobbet med.
Hojen jag funderat på är ER6N och när jag provsittter så känns körställningen inte mer extrem än de flesta hojar men hur är den efter en timme i sadeln.
Jag är 1.96 meter över havet och väger in på över 100 pannor, är det någon med liknande dimensioner som kan ge sin syn på hojen?
 
Tjenare,

Jag funderar på att handla en hoj till, 625'an är inget vidare att sitta och pendla till jobbet med.
Hojen jag funderat på är ER6N och när jag provsittter så känns körställningen inte mer extrem än de flesta hojar men hur är den efter en timme i sadeln.
Jag är 1.96 meter över havet och väger in på över 100 pannor, är det någon med liknande dimensioner som kan ge sin syn på hojen?

Jag är inte riktigt där än men 190cm/90kg muskler och har inga större problem med längre turer på några timmar. Ett minus för tunn mjuk sadel vilket gör ett man kan få lite verk i röven och ett minus för blåsten i över 110km/h. Det finns tydligen en tjockare sadel som, förutom höjer sitthöjden, masserar röven lite bättre :arsele
Pallar man inte blåsten antar jag att man får gå på en F stället.

I say go for it! :yoparty
 
Har precis köpt en Orange ER-6N. Så nu e det bara att... uh hmm, övningsköra... hoppas att det går smärtfritt med kortet så man snart kan gasa lite mer på riktigt!
 
Jag är inte riktigt där än men 190cm/90kg muskler och har inga större problem med längre turer på några timmar. Ett minus för tunn mjuk sadel vilket gör ett man kan få lite verk i röven och ett minus för blåsten i över 110km/h. Det finns tydligen en tjockare sadel som, förutom höjer sitthöjden, masserar röven lite bättre :arsele
Pallar man inte blåsten antar jag att man får gå på en F stället.

I say go for it! :yoparty

Låter väl som jag trodde.

Att jag inte gillar 625'an på landsvägen beror mest på att jag envisas med att åka på Crossdäck, fartvinden har inget med saken att göra, har bara haft kåplösa hojar.

Vi får se vad som hamnar i garaget men någon F blir det inte.
 
Jag är inte riktigt där än men 190cm/90kg muskler och har inga större problem med längre turer på några timmar. Ett minus för tunn mjuk sadel vilket gör ett man kan få lite verk i röven och ett minus för blåsten i över 110km/h. Det finns tydligen en tjockare sadel som, förutom höjer sitthöjden, masserar röven lite bättre :arsele
Pallar man inte blåsten antar jag att man får gå på en F stället.

I say go for it! :yoparty

Samma här, tycker det funkar bra... även om saden kan vara lite hård vid längre turer.
 
Back
Top