ER6-tråden

Tjenna!

Nu har jag fått nog av att kolla rätt in i armvecken!!!!!!!!!!!

Nån som har något tips vid spegelbyte? Är det Sport eller Style spegeln som de flesta av er köpt? Är de lika långa?

Style och sport va de 2 som finns som kawasaki orginal!

Mvh Henrik

Se bilden i mitt tidigare inlägg (nr 1906). Jag har Sport + mirror wideners = ser hur bra som helst bakåt.
 
Speglar!

Se bilden i mitt tidigare inlägg (nr 1906). Jag har Sport + mirror wideners = ser hur bra som helst bakåt.

Ok tack för det LANTIS!:tummenupp Var finns dessa breddare att köpa då?

Är det enbart de som gör att man ser bättre eller är sport spegeln bättre än orginalen??

Mvh Henrik
 
Ok tack för det LANTIS!:tummenupp Var finns dessa breddare att köpa då?

Är det enbart de som gör att man ser bättre eller är sport spegeln bättre än orginalen??

Mvh Henrik

Tillverkaren heter SW Motech (Tyskland)

http://www.mo-tech.de/spiegelverbreiterung/?PHPSESSID=14ca369202cd29090a0283d30d45c2db

Går att beställa i Sverige från Touring butiken:

https://www.touring.se/touring/Servlet

Från och med i år finns de även i Kawasakis egna tillbehörsprogram.

Vet ej hur stor skillnad bara ett spegelbyte gör, men breddarna flyttar ut spegeln 30 mm.
 
Skaffade mig en ny tjusig kamera och då är man ju tvugnen att testa den. Tyvärr regnar det som vanligt så jag fick nöja mig med att fota i garaget.
Hoppas vädret lättar snart så man komma ut och köra/fota.
 

Bifogat

  • er6d1x 12.jpg
    er6d1x 12.jpg
    122.1 KB · Visningar: 221
Skit snygg TJEJ hoj den där ER-6.. mina tjej polare satt på den och kollade massor när vi killarna var borta och kollade in kill hojarna då.

Killhojar = mer hästkrafter för det är coolt med hästkrafter

:hihi :hihi :hihi

Pajas!!! Trodde din bild tala för sig själv ganska duktigt! :tummenupp
 
Till er som kör med Arow-burken.
Efter att ni tagit ur DB-killern, hur ändrar sig ljudet?
Jag har låtit DB-killern sitta i så länge, och ljudet är bra tycker jag, men det kan gott få vara ännu "dovare" och lite bättre.
Blir det mycket högre volym, eller är det andra ljudfördelar man får om man plockar bort den? Jag vill inte väcka de döda när jag kommer körandes, om jag säger så. :)

Just det, en fråga till också. Jag tycker att min hoj baktänder lite väl mycket. Den gör det rätt ofta, och inte enbart vid avdrag efter höga varv. Behöver inte mycket pådrag ibland för att det ska smälla i röret. :) Gör era likadant? Försäljaren sa att man kan mappa om hojen med PowerCommand, men det känns ju inte alltför roligt att lägga ut en massa tusenlappar bara för att ER6:an smäller ibland.

Det är en BRUTAL skillnad med och utan db-killer, och det är ju enkelt att montera bort/på, bara ta en tång och dra ut ringen och röret.
Min smäller en hel del vid motorbroms och lite annars också, men det är inget farligt, känns rejsigt. Vill man få bort det får man nog "feta" till blandningen lite, men varför skulle man? :D

...men clip-on, eller liknande ska på! :tungan

Ta en bild när du fixat! :tummenupp
 
Last edited:
Ahhh, nu har man plöjt igenom 100 sidor. Det är nog den längsta tråd jag brytt mig om att läsa från början till slut. Jag och två andra polare ska kolla på ER-6N i helgen (igen) och troligtvis blir det köp. Givetvis måste man ha lite godis och efter att ha läst igenom 100 sidor så är det inget snack om att man måste ha ett slip-on. G&G, Two Brothers och Arrow är dom som ser bäst ut (enligt mig) så då blir det något av dom tre. Däremot blir jag inte klok på varför så många vill byta ut styret. Några har nämnt en obekväm ställning för handlederna. Gäller det er andra också som bytt eller handlar det bara om utseende? Nu har jag bara kört en kort runda med 6an på tjugo minuter men kunde inte märka något udda med vinkel på styret. Nu är jag iofs bara 1,72 cm så det är kanske lite beroende på hur lång man är. Please, enlighten me.
 
Det är en BRUTAL skillnad med och utan db-killer, och det är ju enkelt att montera bort/på, bara ta en tång och dra ut ringen och röret.
Min smäller en hel del vid motorbroms och lite annars också, men det är inget farligt, känns rejsigt. Vill man få bort det får man nog "feta" till blandningen lite, men varför skulle man? :D

Tack för svaret! :tummenupp
Låter definitivt som att det är värt att testa att montera bort den! :)
 
Ja hopp plockade man ut en ER6N svart; röd ram. kört 8 mil nu så Najs.
Pipan dom satte på (GPR) låter ju helt sjukt bra:yoparty ,startat 3 billarm idag
Har haft en KTM 660 innan så lite ovant men så fort jag kört in den hopppas jag kunna lära mig slanga lika bra som på KTM en.
Lär väl se fler där ute med samma hoj.....
 
Last edited:
...Däremot blir jag inte klok på varför så många vill byta ut styret. Några har nämnt en obekväm ställning för handlederna. Gäller det er andra också som bytt eller handlar det bara om utseende? Nu har jag bara kört en kort runda med 6an på tjugo minuter men kunde inte märka något udda med vinkel på styret. Nu är jag iofs bara 1,72 cm så det är kanske lite beroende på hur lång man är. Please, enlighten me.

Jag blir inte heller klok på varför man ska byta styre. Jag sitter jättebra på den, med behaglig vinkel på handlederna. Så för min det får nog originalstyret sitta kvar. Är 176cm f.ö.
 
Ja hopp plockade man ut en ER6N svart; röd ram. kört 8 mil nu så Najs.
Pipan dom satte på (GPR) låter ju helt sjukt bra:yoparty ,startat 3 billarm idag
Har haft en KTM 660 innan så lite ovant men så fort jag kört in den hopppas jag kunna lära mig slanga lika bra som på KTM en.
Lär väl se fler där ute med samma hoj.....

Jag åkte ktm640 motard innan er6, o jag har slitit o brytet på denna hoj för att slanga (2an) men det är omöjligt:mad: så ett tips är att på låga varv använda kopplingen så reser den sig fiiiint. åkte med org system förra året o plockade alla växlar, men i år har jag inte åkt många mil ännu med mitt nyinköpta arrow, har inte lyckats att få upp den mjukt o fint ännu så det har blivit 2,3an o dykning.....men sommarn har ju inte börjat riktigt! Men, det är INTE lika lätt som att slanga med en ktm där är det ju hur enkelt som helst.
 
Ja hopp plockade man ut en ER6N svart; röd ram. kört 8 mil nu så Najs.
Pipan dom satte på (GPR) låter ju helt sjukt bra:yoparty ,startat 3 billarm idag
Har haft en KTM 660 innan så lite ovant men så fort jag kört in den hopppas jag kunna lära mig slanga lika bra som på KTM en.
Lär väl se fler där ute med samma hoj.....

Du skulle inte kunna slänga upp en bild på din pipa? please :yoparty
 
Back
Top