ER6-tråden

Jag försökte själv få tag i en begagnad er6f 06a, men jag fick ge mig. köpte en ny 07a.
Tycker dock att den röda och svarta är finare, men får väl styla lite med annat kåpglas och system. Fick ialf ett bra pris när jag köpte min ny. 60000:- utan ABS. Hade ju ABS på min förra hoj (er6n), tyckte inte det var värt dom extra slantarna jag fick lägga.
Det var många som fick problem med ABSen förra året, vet ej om det är fixat till 07 (fuktkänslig).

Någon som har ett Laser system på sin er6?
Fått ett erbjudande om att köpa ett (kolfiber) för 1500:- men vet inte hur dom ser ut!
 
Det var ju bra pris även för din! Jag har aldrig testat den utan ABS, min nuvarande hoj har ingen ABS i för sig men det går knappast att jämföra dom bromsarna mot varandra!

Min hoj blev fixad från garanti problemen innan jag hämtade den! Batteriet nytt, skrammel i kåpan samt ABS bromsarna! Alla kända problem från 06.

Jag har köpt en aluminium slipon "hurry" tror jag det hette! Ljudet är ju som en symaskin orginal, det funkar inte!
 
Sådär, nu har man då så äntligen hämtat ut hojjen från handlaren. Blev en 4-5 mil innan man var tvungen att snickra på stugan och se på hockey :yoparty
Men en sak är säker...Leo-Vincet måste på snabbt som satan. Lät ju som en symaskin utan. Nu har man iof bara åkt ducce och buell innan så man är nog lite muller skadad :D Det lilla man han åka kändes den rapp och bra om man höll den på rätt varv, Eftersom man kör in den så har det ju inte blivit nåt piskande av den än men det kommer :yoparty
 
Hmm... Märkte nu när jag fått på nytt bakdäck att mitt arrow sitter väldigt nära däcket, sisådär 2-3cm ifrån bara.. Funderar på hur illa det är egentligen, risk för att däcket smälter(jag kör rätt hårt och allt brukar vara brännhett efter en runda..)? :D Kanske skall försöka dra fram sliponet lite..
 
Sådär, nu har man då så äntligen hämtat ut hojjen från handlaren. Blev en 4-5 mil innan man var tvungen att snickra på stugan och se på hockey :yoparty
Men en sak är säker...Leo-Vincet måste på snabbt som satan. Lät ju som en symaskin utan. Nu har man iof bara åkt ducce och buell innan så man är nog lite muller skadad :D Det lilla man han åka kändes den rapp och bra om man höll den på rätt varv, Eftersom man kör in den så har det ju inte blivit nåt piskande av den än men det kommer :yoparty

Grattis, märkte precis samma sak. Sliponet ska på omgående!
Man får piska hojen rätt så bra men faktum är att efter 7000 varv och uppåt så går den riktigt bra! Jag plockade min i 180 i går på femman! 1 växel kvar så 200 bör den ju klara på mätaren i alla fall!
 

Man får piska hojen rätt så bra men faktum är att efter 7000 varv och uppåt så går den riktigt bra! Jag plockade min i 180 i går på femman! 1 växel kvar så 200 bör den ju klara på mätaren i alla fall!

200 är inget problem, därikring ligger jag ofta. I motvind kan det dock vara lite knepigt, har toppat 217 på mätaren men då höll jag i rätt länge..
Hursomhelst är det ju inte fort rakt fram som är skoj med denna hojen(eller överhuvudtaget enligt mig), att busa i kurvor och förnedra posörer på R1or etc det är sköj :D
 
Det var ju bra pris även för din! Jag har aldrig testat den utan ABS, min nuvarande hoj har ingen ABS i för sig men det går knappast att jämföra dom bromsarna mot varandra!

Min hoj blev fixad från garanti problemen innan jag hämtade den! Batteriet nytt, skrammel i kåpan samt ABS bromsarna! Alla kända problem från 06.

Jag har köpt en aluminium slipon "hurry" tror jag det hette! Ljudet är ju som en symaskin orginal, det funkar inte!

Det där med skarmel i kåpan kan du beskriva det lite mer, tycker min skramlar på dryg tomgång.
 
Det där med skarmel i kåpan kan du beskriva det lite mer, tycker min skramlar på dryg tomgång.

Hej, jag vet inte ifall det är ett problem på n modellen som du har men f som har kåpor fram har ett problem på vänstra sidan som gör att det skramlar vid vissa varvlägen samt vid morgonstarten.

Det hela är enkelt åtgärdat bara två skruvar som ska ha brickor under sig sen är det tyst! Ja så tyst som formpassad plast kan bli vill säga!

Jag jämför ju min "lite orätvisst" mot min duke och detaljpassningen och kvaliteten skiljer sig ju något! Så visst skrammel kanske man måste stå ut med!
 
Sådär, nu har man lagt på Leo Vincet och mindre skylthållare :yoparty
Nu blev det äntligen en "riktig" hoj. Men den som sa att byta till slip-on var gjort i en handvändning vette tusan vad han/hon menade. Fick ju skruva ned både det ena och det andra för att få bort "stor burken". Mest beroende på den genomlöpande bulten som hängde upp burken i bakre fästet. Typiskt att de inte kunde göra så att den långa kunde trä uts genom aluminium profilen på sidan. :huvet Sen en annan sak....Få ut db-killern med polygrip = helt omöjligt ?!. Tur att den lät helt ok utan oxå....
Men till de som kör denna hoj utan slip-on......Åk och köp ett så fort som möjligt. Blir en helt annan hoj med ett en utan :tummenupp
 
Mja, det tog ca. en halvtimme för mig som är ganska orutinerad att få på den nya burken. Angående db-killern så får man använda posörmusklerna lite grann :)
Min insats satt för jävla hårt också men det är bara att be nån hålla i cykeln och sen rycka utav helvete... förutsatt att du tagit bort eventuell låsmekanism till db-killern så klart :tummenupp
 
Mja, det tog ca. en halvtimme för mig som är ganska orutinerad att få på den nya burken. Angående db-killern så får man använda posörmusklerna lite grann :)
Min insats satt för jävla hårt också men det är bara att be nån hålla i cykeln och sen rycka utav helvete... förutsatt att du tagit bort eventuell låsmekanism till db-killern så klart :tummenupp

Jag tog bort den här bulten med "special ta inte bort mig för då j*vlar" översidan.
Sen satt ju muttern fast med en liten svetsloppa på insidan men den tror jag inte att man behöver ta bort :confused: Rycka utav helvete....hmm tyckte faen jag ryckte men men :) Den får nog sitta i nu ett tag så får jag känna in om jag behöver ta bort den eller inte. Vart ju hyffsat muller ändå :yoparty
 
Då var man ägare till en orange -07:a :)

Lite drygt 114 mil blev det första dagen. Kan ju meddela att den funkar helt okej för långresor. Hur bekväm som helst ju :tummenupp
 
Slipon hit, system dit, db-killer här och kolfiber där! Kanske dags att slänga på nått godis på hojen då, det låter på vissa av er som ett måste?! Är det så? :) Är det ingen som kör el orginalo? ... eller det blir för mycket sysysysysysymaskin?
 
fick hojen i fredags, otur att man fick jobba denna helg men nästan 20 mil har det blivit, jag trivs riktigt bra med hojen! ska beställa ett nytt slipon nu med!
 
Slipon hit, system dit, db-killer här och kolfiber där! Kanske dags att slänga på nått godis på hojen då, det låter på vissa av er som ett måste?! Är det så? :) Är det ingen som kör el orginalo? ... eller det blir för mycket sysysysysysymaskin?

Nejdå, det är inget måste..... MEN jag blev förvånad vilken skillnad i ljud det blev med slip-on. Nu får twinnen andas lite friare :tummenupp
Och det blev en mkt skönare sittställning med ett fatbar-styre....

MEN nu är väl inte din ER-6 helt el orginalo..... Såg lite tomt ut där bak...... ;-)
 
Nejdå, det är inget måste..... MEN jag blev förvånad vilken skillnad i ljud det blev med slip-on. Nu får twinnen andas lite friare :tummenupp
Och det blev en mkt skönare sittställning med ett fatbar-styre....

MEN nu är väl inte din ER-6 helt el orginalo..... Såg lite tomt ut där bak...... ;-)

sshyyyy... :)
 
Slipon hit, system dit, db-killer här och kolfiber där! Kanske dags att slänga på nått godis på hojen då, det låter på vissa av er som ett måste?! Är det så? :) Är det ingen som kör el orginalo? ... eller det blir för mycket sysysysysysymaskin?

Enligt mig så borde det levereras ett effekt system från fabrik. Det är ju ljudet som skiljer denna hoj från mängden av hojar i samma prisklass....:yoparty


114 mil på en dag.....Hmm....Blir många turer till korvmojjen det :näsblod

Nejdå, det är inget måste..... MEN jag blev förvånad vilken skillnad i ljud det blev med slip-on. Nu får twinnen andas lite friare :tummenupp
Och det blev en mkt skönare sittställning med ett fatbar-styre....

MEN nu är väl inte din ER-6 helt el orginalo..... Såg lite tomt ut där bak...... ;-)

Funderar oxå på fatbar....Skulle vilja ha ett mattsvart så att det följer ramens färg. Vad är det för märke på ditt ?
 
Last edited:
114mil är ju sjukt mycket.... åkte typ 20mil i går och fick sträcka på mig flera gånger! Förra året åkte jag 45 mil o fick stanna 3-4ggr för tankning o bensträckare osv. Åka 114 mil på en dag skulle jag aldrig palla med!
Förrresten så måste det blitt en heldag.....snittar man 100km/timmen så tar ju det över 11 timmar + att det är väl tankningar o ätningar kanske rent av en skitning:arsele som är utöver denna tid!
 
Back
Top