ER6-tråden

Hellu allihopa,
Jag håller på att ta mitt kort nu och har siktet inställt på en ER-6 när kortet är klart. Men jag vet inte om det ska bli en -N eller -F. Verkar som att folk här på forumet mest har -N, hur kommer det sig? Om man köper -F, kan man då skruva bort kåporna om man känner för det, eller hur funkar de? Hur stor skillnad är det mellan dom båda när man kör (långa/korta sträckor?)? Jag är helt nybörjare på det här området så jag kanske har lite dumma frågor ;).
Mvh//Joel

Överlag så är säkert er-6f skönare på långa distanser, eftersom man får mer vindskydd, har dock ej prövat den...
Personligen var det ingen om helst tvekan eftersom jag tycker att ef-6f är en er-6n med massa fula kåpor på :arsele
Skulle nog tro att du har en del mek på händerna om du ska strippa en -f oxå, speciellt med mätarhus å lampa.
Bara mina tankar...
 
Överlag så är säkert er-6f skönare på långa distanser, eftersom man får mer vindskydd, har dock ej prövat den...
Personligen var det ingen om helst tvekan eftersom jag tycker att ef-6f är en er-6n med massa fula kåpor på :arsele

Exakt det tänkte jag skriva också... för mig var det heller ingen tvekan, jag kör aldrig längre sträckor nuförtiden och den kåplöse är mycket snyggare.
 
Överlag så är säkert er-6f skönare på långa distanser, eftersom man får mer vindskydd, har dock ej prövat den...
Personligen var det ingen om helst tvekan eftersom jag tycker att ef-6f är en er-6n med massa fula kåpor på :arsele
Skulle nog tro att du har en del mek på händerna om du ska strippa en -f oxå, speciellt med mätarhus å lampa.
Bara mina tankar...

Jag har testat F, tyckte den kändes "plastig". Saker och ting skallrar.
Om jag skulle ha en plastraket skulle jag nog inte köpt en ER6.
N känns helt enkelt mer rätt.
 
Om allt går som jag vill ska jag köpa en er-6n i början av maj. Ett "litet" problem bara, måste få sålt nuvarande hojen till ett hyfsat pris. är livrädd för att efterfrågan har dött helt! menmen. våren får väl anlända också!
 
Ni som har bytt till ett slip-on, har ni mappat om insprutningen??
Jag var in till Kawa återförsäljaren som sålde hojen till mig och pratade om slip-on osv. De sade då att man borde då mappa om hojen....

Kan man mappa om hojen utan att montera Power Commander?? Som jag har förstått så skall man inte behöva mappa när man monterar ett Arrows slip-on.............

:va :va :confused: :confused:
 
Ni som har bytt till ett slip-on, har ni mappat om insprutningen??
Jag var in till Kawa återförsäljaren som sålde hojen till mig och pratade om slip-on osv. De sade då att man borde då mappa om hojen....

Kan man mappa om hojen utan att montera Power Commander?? Som jag har förstått så skall man inte behöva mappa när man monterar ett Arrows slip-on.............

:va :va :confused: :confused:

Har Du fått hem slip onèt redan?
Vad jag hört behövs ingen mappnig till slip on`s...
 
Jag har testat F, tyckte den kändes "plastig". Saker och ting skallrar.
Om jag skulle ha en plastraket skulle jag nog inte köpt en ER6.
N känns helt enkelt mer rätt.

Skallret var en barnsjukdom, som åtgärdades gratis av Kawasaki. Efter dom fixade min så skallrar den inget.
 
Skallret var en barnsjukdom, som åtgärdades gratis av Kawasaki. Efter dom fixade min så skallrar den inget.

Cykelstyre: Jag kör också en F (som är mycket snyggare än N :tummenupp ), emellanåt vibrerar det i kåpan, är det det du menar med "skaller"?

//David
 
Cykelstyre: Jag kör också en F (som är mycket snyggare än N :tummenupp ), emellanåt vibrerar det i kåpan, är det det du menar med "skaller"?

//David

Klart den e mkt snyggare! :tummenupp Dom andra är bara lite avis :D
Och ja, vibrationerna jag mena ja, men de försvann som sagt efter jag hade inne den på garantiåtgärd :)
 
Satte på ny nummerplåts hållare och miniblinkers i dag. :yoparty
Kasst bara att man måste borra nya hål för att fästa nummerplåten och lämna fula hål kvar
 

Bifogat

  • PICT1363.JPG
    PICT1363.JPG
    87.8 KB · Visningar: 241
Hehe, jo, det är ju en idé.

Tror ni dom kan fixa det när jag lämnar in den för 100-milaren, pallar inte köra dit två ggr?

//David

Det kan dom göra, om du i god tid säger till om det. De behöver beställas hem delar för det. Konstigt att dom inte åtgärdat det på din hoj, köpt den nyligen? Detta upptäcktes ju för ett år sen.
 
Det kan dom göra, om du i god tid säger till om det. De behöver beställas hem delar för det. Konstigt att dom inte åtgärdat det på din hoj, köpt den nyligen? Detta upptäcktes ju för ett år sen.

Hrm, köpte min i oktober... Kanske är det andra vibrationer jag hör?
 
Men hålen på den nya skyllten måste väll sitta på samma ställe eller har jag fel? :va

Jag kanske missförstod men jag trodde du menade att du behövde borra två nya hål i skylten för din nya hållare och att de gamla hålen är fula. De nya skyltarna från Vägverket kommer utan hål så du kan borra bara de du behöver. Jag gjorde så till min ZX-10R.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top