ER6-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Looped skrev:
2623474 Är det nån som hittat nåt cross-styre som passar alt. hittat var man kan köpa raisers?
Alla standardstyren passar men ska du ha fatbar får du byta överfallen. Passa dig för bredden bara med tanke på vajerlängderna t ex.
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Jahapp, då var det kört för mig med. Var till den lokala MC-handlaren i Fredags för att köpa oljefilter till min Fazer. Då fick jag syn på en ER-6 av -06 årsmodell som stod och såg övergiven ut. Ett frö såddes och jag åkte tillbaks till handlaren i Måndags för att diskutera. Bestämde mig igår för att den silverfärgade -06:an inte var nåt för mig, däremot en Orange -07:a som stod bredvid. Åkte dit efter jobbet idag och slog till, hämtar den i morgon på lunchen. ...det kommer att bli en lång vinter, hoppas vädret håller i sig ett tag till så man hinner köra lite nu i alla fall.
 

The Duck

Tvivelaktig figur
Gick med
5 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki Z750 -07
Jag måste bara få fråga, jag har följt denna tråd med intresse en längre tid, och själv har jag en fråga till alla er som nyligen köpt ER6:eek:r (n).

Vad exakt är det som gör att ni hellre köper denna hoj istället för den jag siktat in mig på, FZ6-n. Jag säger absolut inte att den är bättre, mig tilltalar den mer utseendemässigt bara, den nya versionen med 78 hk är dessutom lika billig att försäkra som ER6:an. Så kom igen nu, motivera ert handlande, jag vill veta (tvivlar på att ni kan få mig på andra tankar, men försök gärna)
 

Looped

Day dreamer
Gick med
17 Oct 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Hojlös
Köpte min för att jag fick en bra deal, den hade fått idel bra kritik och jag tycker den är snygg. Men köp du för all del FZ-6an om du känner för det den ser också trevlig ut.

Men du verkar lite småsugen på Kawan om du fluktar in här hela tiden :D


Edit: Grattis Peter! :tummenupp
 

Dauich

Ny medlem
Gick med
7 Nov 2006
Ort
Lund
Hoj
CBR 600rr-08
Ni som köpt nya -06 nu på hösten, får man fråga vad ni har betalat?
 

KR250

Ny medlem
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Blandat
Böjjarn skrev:
2624792 behövs det inte risers för att få upp det till samma höjd som orginal?

Se bilder på hur det ser ut....
 

Bifogat

  • IMG_1135.JPG
    IMG_1135.JPG
    71.4 KB · Visningar: 173
  • IMG_1133.JPG
    IMG_1133.JPG
    72.1 KB · Visningar: 129

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
KR250 skrev:
2625356 Du får ett rakare styre och inte så tillbkadraget :tummenupp
Benden på originalstyret är klart irriterande ja. Men jag skulle ha gjort som dig och monterat direkt i originalöverfallen, ser bra ut! :tummenupp

Kanske man borde köpa ett Renthal till crossen och ta originalet till ER6:an... :)
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
Neutral skrev:
2625341 Vad är meningen med att montera ett lågt crosstyre så högt som original? :va
Därför att Jag trivs med orginalhöjden, vill ha annat styre, tycker ej om orginalet, känns lite bögigt.... Jag är ganska kort (174) och vill ej sitta med frammåtlut om man kastar på ett cross styre!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Sådär ja. Hämtade min ER-6 på lunchen idag. Känns bra... Väldigt trevlig moppe, känns säker trots väglaget idag. Skojig motor, ska bli intressant efter några mil när jag törs varva ur den. Lite besviken på bromsarna dock. Tungjobbade, men dom kanske kommer till sig efter ett tag? Backspeglarna är precis som jag läst, värdelösa, ser absolut inget bakom hojen i dom.
Nu ska jag ut och ta en tur till macken tror jag, dom tömde bara i 5 liter snåljåparna.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top