ER6-tråden

600 mil..? D221 är ju ett touringdäck, det är ju inget problem att få ett Pilot Power att gå 600 mil med en 1000cc med 100 hk mer än ER6:an. Hur har du gjort?
 
Neutral skrev:
2292528 600 mil..? D221 är ju ett touringdäck, det är ju inget problem att få ett Pilot Power att gå 600 mil med en 1000cc med 100 hk mer än ER6:an. Hur har du gjort?

Kanske samma fenomen som på en enstånka att de kan vara jäkligt elaka mot bakdäcken?
 
Neutral skrev:
2292528 600 mil..? D221 är ju ett touringdäck, det är ju inget problem att få ett Pilot Power att gå 600 mil med en 1000cc med 100 hk mer än ER6:an. Hur har du gjort?

Nä va fan, jag kör jämförelsevis lugnt, men det är ju rätt rejäl motorbroms på den, så det sliter ju åt båda hållen..

Och lufttrycket har jag varit noga med att kolla.
 
Gustav1 skrev:
2292835 Nä va fan, jag kör jämförelsevis lugnt, men det är ju rätt rejäl motorbroms på den, så det sliter ju åt båda hållen..

Och lufttrycket har jag varit noga med att kolla.


jag har kört dryga 500 mil dratt på några feta burns och kör allmänt hårt, men däcket är långt ifrån " platt "
 
Maranello skrev:
2292262
sa45small.jpg
Tja...
Bobbiner är väl ett måste för att lyfta hojen om man måste laga eller byta däck,
eller hur ska man skala av hjulen på er6:an annars....ljuddämparen ligger ju underbart i vägen för en domkraft,(hoppas inte däcken får för sig att bli platta)
 
Vindruta till ER6 n

Hej Alla ER6 ägare!

Jag monterade en vindruta på min hoj och konstaterar följande:
*Hojen får en ny "look"
*All vind kommer helt plötsligt rätt på hjälmen och skapar ett "underbart" :huvet brus.


Summa sumarum:

Är det bara jag som uppfattar detta så här eller..?
 
Gustav1 skrev:
2292835 Nä va fan, jag kör jämförelsevis lugnt, men det är ju rätt rejäl motorbroms på den, så det sliter ju åt båda hållen..

Och lufttrycket har jag varit noga med att kolla.
Du har antagligen helt rätt i det där med motorbroms, det är ofta en väldig skillnad i livslängd på likadana däck, beroende på hur man hanterar kopplingen och lådan, när man minskar farten. Kör man med däcksgnissel och studs i nedväxling, kan man halvera livet på ett däck, upptäckte en polare till mig. Fast det är ju snyggt, att glida in i svängarna med lite sladd, såklart. :)
Och du spar antagligen på bromsbelagen så det kanske jämnar ut sig!
 
The Real Mattis skrev:
2293587 Hej Alla ER6 ägare!

Jag monterade en vindruta på min hoj och konstaterar följande:
*Hojen får en ny "look"
*All vind kommer helt plötsligt rätt på hjälmen och skapar ett "underbart" :huvet brus.


Summa sumarum:

Är det bara jag som uppfattar detta så här eller..?
Hur ser det ut? Jag fattar inte hur man kan få dit en ruta med den där klunsen fram. En bild någon? *ber snällt*
:)
 
Tack dannew! Men yikes... den ser ut som en stor nagel! Tjejhoj, ey! :hihi

Törs man fråga hur mycket en sån kostar, eller är också det ganska lätthittat om man söker?

edit. Glöm det, skitlätthittat... lite drygt 1200:-
 
Last edited:

Bifogat

Last edited:
Tokigakon skrev:
2295091 Fick precis samma meddelande :(

Så skönt, då är jag vi två utstötta *skakar hand* men vad ska du med en ruta till en ER6:a? :confused: du har ju en helt annan moppe :sneaky:
 
Titania skrev:
2295109 Så skönt, då är jag vi två utstötta *skakar hand* men vad ska du med en ruta till en ER6:a? :confused: du har ju en helt annan moppe :sneaky:

Jupp, själv tycker jag att hojen inte ser riktigt klok ut med rutan, pajar hela fighterlooken. Det satt en ruta på demohojen jag provkörde innan jag beställde en så jag vet hur den ser ut live både med och utan ruta.
 
Titania skrev:
2295109 Så skönt, då är jag vi två utstötta *skakar hand* men vad ska du med en ruta till en ER6:a? :confused: du har ju en helt annan moppe :sneaky:

Nä jag kikar bara runt lite om moppen, har själv blivit sugen på en ER6 =)
 
Var det någon av er här som var och körde vid Limhamn i går kväll?
Jag möte en svart där när jag var ute och körde en liten runda.
 
Back
Top