ER6-tråden

Hanks skrev:
2287016 hej hej

undrar om de finns nån som bytt styre på sin er-6:a ? funderar själv på att byta till ett lite bredare.
Funderar på samma sak själv, gillar inte muppstyret. De verkar dock ha snålat på kabellängderna så det kan bli svårt.
 
Neutral skrev:
2287089 Funderar på samma sak själv, gillar inte muppstyret. De verkar dock ha snålat på kabellängderna så det kan bli svårt.
Precis tvärtom tycker jag. Det jag uppskattar är muppstyret och den ganska upprätta körställningen. :)

Kanske är det att utmana ödet att ge mig in här redan, jag har inte hämtat min ännu, förhoppningsvis blir det i nästa vecka *håller tummarna*. En grå ER6-n med ABS.

Tack R.R.B för länken hit.
 
Titania skrev:
2287486

Kanske är det att utmana ödet att ge mig in här redan


Det är nästan skandal att du inte har tagit dig hit förrän nu!
Grattis till en rolig och billig hoj.
 
Ett minus på hojjen måste ju vara kedja och drivpaket.
Är inte det lite vekt?
Någon som vet om det går att upgradera en aning?
 
pont4n skrev:
2287867 Hade ju lika grov kedja till min moppe :P
Säg inte att du vill ha en kraftigare kedja för att du tycker att det ser bättre ut... :näsblod

520 är för övrigt samma som ZX-6RR har, t o m ZX-10R har bara 525. Tecken på gammal hoj att ha mer än så.
 
Last edited:
pont4n skrev:
2287707 Ett minus på hojjen måste ju vara kedja och drivpaket.
Är inte det lite vekt?
Någon som vet om det går att upgradera en aning?
Man rycker såklart sönder vilket drivpaket som helst, om man åker bakslang, gör du det? Samma med kamkedja, koppling osv. Kolla hur en budhoj blir bara, med alla start och stopp. Annars tycker jag det verkar extremt bra kvalitet på kedjan, den sträcks ju i princip ingenting!

Titania skrev:
2287486 Precis tvärtom tycker jag. Det jag uppskattar är muppstyret och den ganska upprätta körställningen. :)

Kanske är det att utmana ödet att ge mig in här redan, jag har inte hämtat min ännu, förhoppningsvis blir det i nästa vecka *håller tummarna*. En grå ER6-n med ABS.

Tack R.R.B för länken hit.
Jag hatade styret i början, fick kramp mellan tummen och pekfingret, satt och skruvade på den där klumpen utanför gasen, mm mm. Men sedan plötsligt, har armbågarna liksom hamnat i luften, lite speedway, och nu känns det inte som det behövs bytas längre. Ville räta ut bakåtvinklet, i början. Tog 3-400 mil, men nu funkar det fint. Höjden på styret är perfekt i alla fall för mig, som inte är så jättelång.
 
Hur gör ni när ni smörjer kedjan? Hade kardan förut så då hade jag ej det problemet.. Nu har jag tvinga min :tuttar att spraya medans jag rullar, till grannarnas förtjusning.

Hur ofta smörjer ni?
 
marst060 skrev:
2288087 Hur gör ni när ni smörjer kedjan? Hade kardan förut så då hade jag ej det problemet.. Nu har jag tvinga min :tuttar att spraya medans jag rullar, till grannarnas förtjusning.

Hur ofta smörjer ni?

Nu har jag ju ingen ER6 än, men min tumregel brukar vara att smörja efter varannan tankning. Jag har alltid en flaska kedjespray med mig under sadeln, så jag brukar inte missa...
 
Försöker övertala flickvännen att satsa på en ER-6. Den är snygg, rå, smidig, lite lagomt feminin (:notme) på ett coolt sätt. Enda trista är att hon inte skulle kunna köra upp på den då den har för liten slagvolym för "tung, obegränsad".
 
marst060 skrev:
2288087 Hur gör ni när ni smörjer kedjan? Hade kardan förut så då hade jag ej det problemet.. Nu har jag tvinga min :tuttar att spraya medans jag rullar, till grannarnas förtjusning.

Hur ofta smörjer ni?
Smörj varannan tankning (runt 50 mil) eller direkt efter regn.

Skaffa bobbiner och ett depåstöd så kan du sitta i en solstol och dricka öl medan :tuttar smörjer kedjan själv till både din och grannarnas förtjusning. :D

Rätt coolt att en budgethoj har gängade hål för bobbiner på svingen. :yoparty
 
Neutral skrev:
2287963 Säg inte att du vill ha en kraftigare kedja för att du tycker att det ser bättre ut... :näsblod

520 är för övrigt samma som ZX-6RR har, t o m ZX-10R har bara 525. Tecken på gammal hoj att ha mer än så.

Hehe okej är inte så insatt körde ju glidare före denna så.
Så valet stod mellan en yzf thuderrace och er-6n.
Gjorde nog rätt val :p
 
Neutral skrev:
2288643 Smörj varannan tankning (runt 50 mil) eller direkt efter regn.

Skaffa bobbiner och ett depåstöd så kan du sitta i en solstol och dricka öl medan :tuttar smörjer kedjan själv till både din och grannarnas förtjusning. :D

Rätt coolt att en budgethoj har gängade hål för bobbiner på svingen. :yoparty

Hmm smörja kedjan ja... köpte mig lite smörj nu när jag rullat ~220 mil.
:tuttar tyckte bestämt att jag borde tvätta hojen också(orka..).
Rätt snygg beprydd med insekter i regnbågens alla färger tycker jag :D

/Latmask
 
Scorpion.SE skrev:
2292254 VAd e bobbiner :confused:
sa45small.jpg
 
Mats Mladin skrev:
2292225 kör du med originaldäcken på bana, iså fall är det bra bett i dom?
Ja visst, det är Dunlop 221 som förmodligen håller 1500 mil så greppet är nog inte det bästa men det räcker till. Hojen är ju inte så snabb och fjädringen mjuk så största risken är väl att gå in för hett i en kurva och tappa framhjulet. Den är så kul att köra på bana så jag funderar på att slänga på Metzeler Racetec på den. :banana

Scorpion.SE skrev:
2292254 VAd e bobbiner :confused:
Bobbin = spole = syrulle att fästa depåstöd i.
 
Back
Top