ER6-tråden

Neutral

Grand Prix Mechanic
Gick med
4 Jul 2004
Ort
Linköping
Hoj
5x
Nja, det är lite dåligt med plats under sadeln. Man skulle kunna säga att det är två fack men botten är kupad av skärmen så särskilt mycket går inte in där. Telefon, plånbok och ett skivbromslås är väl ungefär max. Jag brukar lyckas klämma in handskarna under också när man går ifrån hojen.
 

Baxter

Ny medlem
Gick med
6 Apr 2007
Ort
Täby
Hoj
Kawasaki ER-6n -07 Abs Silver
Jag har ett Granit Detecto X-Plus 8000 & det får plats under sadeln längst bak.:tummenupp
 

<-(XxX)->

Protein addict
Gick med
22 Aug 2006
Ort
Gangsterborg
Hoj
zx10r-05, Ktm 690 SMC
Nja, det är lite dåligt med plats under sadeln. Man skulle kunna säga att det är två fack men botten är kupad av skärmen så särskilt mycket går inte in där. Telefon, plånbok och ett skivbromslås är väl ungefär max. Jag brukar lyckas klämma in handskarna under också när man går ifrån hojen.


hur öppnar man den då e det me nyckel? asså ja trodde inte det va nåt där alls...:va
 

Torpedo

Ny medlem
Gick med
22 Oct 2006
Ort
Nybro
Hoj
Kawasaki ER6F
Är det någon som har det här systemet på sin hoj? Låter det bra? Var det svårt att montera?

Större bild + effektkurva

er606.jpg

jag har ett sådant laser på min det låter gutt som fan!!!!
 

franka

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
norrköping
Hoj
ER6N
Angående arrow sliponet, jag fick hem mitt igår och monterade i morse. Jag har läst att db-killern skulle sitta så man va tvungen att ta en polygrip eller liknande.
så jag tog bort segersäkringen(fanns ingen mutter/bult till den) å sen startade jag hojen och skulle lyssna hur det låter med db-killern. Då så flög db-killern bort, lika bra det vilket ljud!! helt underbart!
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Det är ett lås ungefär mitt på sadel i längsled ute på vänster sida när du sitter på hojen. Böj ner huvudet under bakdelen på hojen så ser du det.

Jag hade samma problem att hitta låset. Funderade ett tag, men sen kom jag ju på att jag fick en instruktionsbok med hojen och eftersom jag är läskunnig så kollade jag i den... och se på tusan, där stod det hur man öppnar....:D
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Angående arrow sliponet, jag fick hem mitt igår och monterade i morse. Jag har läst att db-killern skulle sitta så man va tvungen att ta en polygrip eller liknande.
så jag tog bort segersäkringen(fanns ingen mutter/bult till den) å sen startade jag hojen och skulle lyssna hur det låter med db-killern. Då så flög db-killern bort, lika bra det vilket ljud!! helt underbart!

Brukar vara till LeoVincet man får bruka "våld":smasha
 

Veek-tawr

Ny medlem
Gick med
5 Jan 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
ett stycke Kawasaki ER-6n!
Kan bara hålla med Franka! Monterade mitt utan DB-killer i förrgår. Ursäkta, men helvete vilket ljud! Helt sjukt! Motorbromsen snarkar sådär underbart! Kan inte annat än att rekommendera Arrow för er som inte slängt på ny dämpare än!
 

[Looser]

Summer Rocks
Gick med
23 May 2006
Ort
Falun
Hoj
ER-6n 07 Orange *Såld*
Kan bara hålla med Franka! Monterade mitt utan DB-killer i förrgår. Ursäkta, men helvete vilket ljud! Helt sjukt! Motorbromsen snarkar sådär underbart! Kan inte annat än att rekommendera Arrow för er som inte slängt på ny dämpare än!

En till som upptäckt twin motorernas underbara värld :yoparty
 

Misterpersson

Ny medlem
Gick med
2 May 2007
Ort
Sandviken
Hoj
Kawasaki Er6n
Byta styre på Er6

På måndag kommer hojen och det jagas prylar för fullt... Är det någon som har tips på cross-styre eller liknande som passar bra till Er6? Funkar det att byta med orginal kablar och wire? Verkade väl kort tyckte jag när jag kollade... Gärna bilder!
 

Böjjarn

Titel: :)
Gick med
10 Apr 2003
Ort
Slutändan, Östra Dalarna
Hoj
YZF 1000 R
På måndag kommer hojen och det jagas prylar för fullt... Är det någon som har tips på cross-styre eller liknande som passar bra till Er6? Funkar det att byta med orginal kablar och wire? Verkade väl kort tyckte jag när jag kollade... Gärna bilder!

Sök i tråden, finns mkt info, eller sök märkeskolegan Cage i sandviken o kolla hur han gjort!!!!
 

Lundberg

Nu har jag verkligen en drömhoj!
Gick med
9 Oct 2006
Ort
Åkersberga
Hoj
Honda CBR600F 2011
Hmm är det fler än jag som tycker att hojen skramlar! Alltså plasten vid 3-4 tusen varv känns ju som något smäck!

Börjar bli allt mer irriterad på ljudet!

Är jag själv om problemet?
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
Hmm är det fler än jag som tycker att hojen skramlar! Alltså plasten vid 3-4 tusen varv känns ju som något smäck!

Börjar bli allt mer irriterad på ljudet!

Är jag själv om problemet?

Inga problem här. Är snarare förundrad över hur lite resonansljud och skrammel det är, trodde det skulle vara mer på en så billig hoj.
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
oljeläckage

Många som haft problem med att packningen på högersida(vattenpumpen) att den går åt helsike och det läcker olja där? Vet en ER6:A då den gått åt skogen 2 ggr...dock på garantitid och vet ytterliggare 1 er6a det är bytt på, men är det urusel packningskvalité el slarv från fabrik från början med inte exakt plana ytor samt slarv från repverkstad.:confused:
 

Kawa6

Ny medlem
Gick med
5 Mar 2007
Ort
Norrköping
Hoj
Ingen för tillfället
nix, o jag hoppas att jag slipper vara med om det både fram, o bak....har den helt enkelt gått rätt av då eller????? isåfall kanske man ska sätta fötterna nån annanstans..ex över styret eller stå på sadeln :rolleyes:

utförslut och slarv med att inte sätta ner sidostödet ordentligt gjorde att den föll åt sidan och fotpinnen knäcktes! Inte kul, men är nog inte första gången detta hänt för de som äger hoj..
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top