ER6-tråden

För den som har en 12/(13?) och är intresserad:

MRA-kåpan för 2012 (13?) som syns på http://trendmotosport.com/2012/11/21/2013-modification-kawasaki-er-6n-appear-more-ferocious/ och https://www.mrashop.de/erp/catalog/...mral=1&type=(3546,19,0)&form=(159,20,0)&spr=D

kan tom. söndagen den 3/2 köpas från Louis med 20% rabatt på MRA:s rek. pris. Ange kampanjkod 129 när du checkar ut så går hela kalaset på €72 inkl. frakt till sverige. Frakten från Louis är nästan alltid lägre än om man ber någon i Sverige skicka nått :)

http://www.louis.eu/_3063bb9cf21421...pic=artnr_gr&artnr_gr=10006555&typ_id=ER6N/12
 
Last edited:
Hej alla!

Mitt första inlägg här på sporthoj. Jag har innan bara strukit runt bakom kulisserna och läst. Men nu har jag sållat mig till övriga i tråden och skaffat mig en Kawasaki ER6-N 2010. Svart såklart.

Så nu antar jag att det bara är att invänta våren precis som övriga. Ses på gatorna :tummenupp

EDIT: Cykeln kom med ett monterat Leo Vince slipon vilket jag tycker är hemskt trevligt. Jag har spenderat dagen med att ta reda på ifall en PC samt mappning är ett "måste" pga det. Ni får ursäkta att jag tar upp ett problem som säkerligen har nämnts mer än en gång här på forumet. Men jag kan inte hitta ett rakt svar här eller på något annat forum. Vissa säger ja, andra nej. Tacksam för ett lite rakare svar om möjligt.
 
Last edited:
Jag tänkte köpa mej en er6n. Det borde väl krylla av dom snart på blocket, så hitta en för 30ooo borde väl vara rätt så lätt? Eller vad tror ni? Gärna en med abs.. men inget måste..
 
Jag tänkte köpa mej en er6n. Det borde väl krylla av dom snart på blocket, så hitta en för 30ooo borde väl vara rätt så lätt? Eller vad tror ni? Gärna en med abs.. men inget måste..

Köpte min 07a förra året för 39000 fast den har inte abs. Min hade dock inte gått så långt och den var i fint skick. Det kanske går att hitta för 35~.
 
Köpte min 07a förra året för 39000 fast den har inte abs. Min hade dock inte gått så långt och den var i fint skick. Det kanske går att hitta för 35~.

Köpte min 07:a som gått 380 mil för 37000, så tror också att det blir nog svårt att hitta för 30. Snarare 35 som ovanstående säger! :)
 
Tänk på o köp en med tellbehör på från början för dyrt o kita själv
O du får inte ut en bråkdel av vad de kostat...

Får 35 för min i inbyte trots tillbehör för många många tusen...
 
Snart vår, syns tydligt :P

426531_4832341444654_377933914_n.jpg
 
Tänkte på inverterade växlar. På min daytona 675a kunde jag bara vända på stagen. Men detta går ju inte på er6an eftersom växelpinnen försvinner in i hojen på engång. Några idéer?



Syftar du på quickshift eller "inverterade" växlar? (ettan upp, resten ner)
Jag hade lätt velat ha quickshift på min iaf :yoparty

Tapatalked
 
Hej!
Har länge läst i tråden men aldrig kommenterat.
Jag vet att det har diskuterats slip-on mängder med gånger, men jag behöver lite hjälp.
Har en -09 men funderar på att byta upp mig till årets modell. Tänkte då passa på att få en ny ljuddämpare monterad vid leverans eftersom jag inte skulle klara av det själv.
Vilket hade ni tagit och vilket har enligt ert tyckte skönast ljud? Finns det ens någon som passar till -13?
Ont och gott om årsmodellen i övrigt?
 
Undra hur många gånger detta står i denna tråden nu, men här kommer det igen ;) :
Slip-om fungerar inte till 12/13 då systemet är "helt", du måste alltså köpa ett komplett system, några här på sidan har köpt Arrow till sina 12or. Tror de fick ge runt 6-7000. I övrigt fungerar min 2012 kanon, har en vibration någonstans som jag inte lyckas hitta annars inget :)
 
Vill minnas att jag har läst någonstans att man kan köpa grenrör från -11an och sen valfritt slip-on, någon som kan bekräfta det eller har jag inbillat mig det? :fyllisar
Är själv sugen på bättre ljud till hojen men ett helsystem ligger utanför min budget för tillfället...
 
Skulle jag köpt nytt hade de utan o tveka blivit ett gp pro bra för dom har de råaste utsendet av alla :)

Av ren nyfikenhet, varför inte byta till större maskin om man byter sin er6 ?
Typ z750 eller fz8n
 
Vill minnas att jag har läst någonstans att man kan köpa grenrör från -11an och sen valfritt slip-on, någon som kan bekräfta det eller har jag inbillat mig det? :fyllisar
Är själv sugen på bättre ljud till hojen men ett helsystem ligger utanför min budget för tillfället...

kan nästan bekräfta det helt då jag själv har läst detta på ett amerikanskt forum att Headers från 2011 ska passa 2012 utan större mods sen är det bara att sätta dit ett slip on.
hade jag dock ett grenrör från 2011an så hade jag kunnat testa teorin och tror även att grenrörs rangen rör sig om 2009 - 2011. har öven läst att om man är duktig på att kapa så skulle man tydligen kunna kapa bort där dom har lagt svetsen för att sedan sätta dit ett slip on på 2012ans grenrör. men har inte granskat min 2012 så jag har ingen aning om hur det ser ut och har inte sätt bilder på det heller.
 
Skulle jag köpt nytt hade de utan o tveka blivit ett gp pro bra för dom har de råaste utsendet av alla :)

Av ren nyfikenhet, varför inte byta till större maskin om man byter sin er6 ?
Typ z750 eller fz8n

Egentligen två anledningar...
För det första är jag rätt kort, så större maskiner blir helt enkelt för stora. Jag vet att det finns sänkningssatser till de flesta, men eftersom jag behöver sänka även ER6an så blir de andra för höga.
Andra anledningen är att försäkningspremien för mig ökar till mer än det dubbla och jag tycker helt enkelt inte att det är värt det.
Jag är nöjd med den hojen jag har, men vill ha ABS och lägre sitthöjd helt enkelt. Och eventuellt roligare ljud.
 
Var inge påhopp :)
Var bara intresserad av anledning då de uppenbart säljs en o annan ny er6a
o tror ju inte de bara e folk med nytagna kk som köper dessa.
dock brukar ju de naturliga vara att köpa "större" maskin, så därför min undring...:yoparty
 
Back
Top